En de warme of koude douche gaat naar…(klantenservice ervaringen)

Forums Geld & recht En de warme of koude douche gaat naar…(klantenservice ervaringen)

This topic contains 20 replies, has 6 voices, and was last updated by  NummerZoveel 4 months, 3 weeks ago.

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • Author

Pien
    Moderator

Vandaag werd ik (weer)aangenaam verrast door een medewerkster van een klantenservice wat me de inspiratie gaf voor dit topic.
    Goede of juist slechte ervaringen met bedrijven, winkels, webshops enz.. enz.. deel ze hier.

Mijn warme douche van vandaag:
    Gisteren ontdekte ik tijdens het strijken dat de zool van mijn strijkijzer los zat, niet een heel groot probleem ware het niet dat hierdoor de aardlek er iedere keer uit klapte, dus toch wel een probleem
    De laatste jaren koop ik met enige regelmaat bij Bol vanwege mijn goede ervaringen met hun klantenservice, zo ook dit strijkijzer in oktober 2016.
    Vandaag dus gebeld naar de klantenservice met de vraag hoe te handelen?
    De medewerkster pakte de gegevens erbij en vertelde dat de normale gang van zaken is dat je het artikel opstuurt ter reparatie, mocht het niet meer gerepareerd kunnen worden ontvang je een nieuw artikel.
    Maar aangezien mijn strijkijzer niet meer wordt verkocht en ze niet durfde te garanderen dat het gemaakt kon worden stelde ze gelijk voor het aankoopbedrag terug te storten.
    Kort daarop ontving ik over de mail het retour etiket zodat er ook geen kosten aan het retourneren zitten.
    En dat allemaal voor een strijkijzer van toch bijna 2 jaar oud!

Nu zal dit wettelijk gezien misschien ook wel de correcte manier van handelen zijn maar ik heb met diverse klantenservices toch wel minder prettige ervaringen.
    Vandaar een warme douche voor de (medewerkster van de) klantenservice van Bol

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

NummerZoveel
    Participant

Dat is zeker netjes afgehandeld, @pien!

Ik moet eigenlijk contact opnemen met Ziggo want sinds een week ofzo knalt internet er hier continue uit, maar ik word al boos als ik hun website bezoek.

Op de storingen pagina van Ziggo kun je op postcode checken of er een storing bekend is, en dat is vrijwel nooit het geval. En dat is best gek, want de kaart van NL op de allestoringen.nl ziet namelijk wel rood van de Ziggo ellende. Maar misschien weten ze dat niet bij Ziggo doordat het vrijwel onmogelijk is om te achterhalen hoe je een storing bij hun kunt melden?

In plaats daarvan wordt je – na de mededeling dat er geen storingen op jouw adres bekend zijn – een heel menu doorgeleid waarin eigenlijk duidelijk wordt gemaakt dat het allemaal wel aan jou en jouw apparatuur zal liggen. Je moet de modem resetten en als dat niet werkt dan moet je achtereenvolgens je huis van signaalblokkades ontdoen, dure signaalversterkers aanschaffen of een monteur met risico op hoge kosten laten komen.

Er staat overigens wel bij dat de monteur gratis is als het aan hun of hun apparatuur blijkt te liggen. Maar de boodschap “geen storingen bekend” in combinatie met die hele riedel die daar achteraan komt, geeft bijzonder weinig vertrouwen in hun vermogen om fouten bij zichzelf te zoeken.

En dan moet ik ze dus nog bellen…

Doornroosje
    Participant

Ook altijd heel goede ervaringen met de klantenservice van bol.com. Nooit gedoe, altijd correct opgelost. Ik bestel, mede daardoor, ook heel veel bij hen.

pluk
    Participant

Gisteren toevallig een heel fijne klantenservice ervaring. Hierbij dan ook al de credits naar Bibabad

Kinderbad voor in de douche voor als je geen bad in huis hebt.

We hebben al een poosje zo’n badje en het bevalt prima, maar we zijn twee onderdeeltjes om de pootjes te verstellen kwijtgeraakt. Omdat we nu een andere douche hebben en ik ze toch wilde verstellen mailde ik of ik die onderdeeltjes kan bijbestellen. Krijg binnen een uur mail terug dat als ik mijn adres doorgeef ze de onderdeeltjes direct opsturen!
    Gratis, terwijl de garantie verlopen is en ik zelf die dingetjes ben kwijtgeraakt. Erg aardig dus een berichtje hier waard 🙂

pluk
    Participant

Oh en een hele erge: KPN. Ik was mijn telefoon (KPN pre-paid, een jaar of wat geleden) kwijtgeraakt en wilde een nieuw toestel (smart phone), nummerbehoud en een abbonnement. Dus ik naar de KPN winkel hier in de stad. Eerst een kwartier staan wachten, want er was maar 1 medewerker en die stond een telefoon te verkopen. Kan gebeuren. Toen kwam de vuilniswagen langs en kwam een andere medewerker vanuit achter in de winkel aanhollen met de kliko, bracht die naar de wagen, nam de kliko weer mee, praatte nog wat heen en weer met zijn collega, liet mij staan en vertrok weer naar achteren!

Affijn, even later was ik aan de beurt, zegt de verkoper: dat is te ingewikkeld, daarvoor moet je KPN bellen. Whaat?
    Goed, ik bellen met de klantenservice. Oh, nummerbehoud vanaf een pre-paid, dat was lastig. Ik moest met de technische lijn bellen. Nee, ze konden helaas niet doorverbinden. Weer bellen “tuu-luu-luut – dit nummer bestaat niet”. Huh? Nog een keer proberen. Nee. Nog een keer de klantenservice. Nee, ik moest echt het technische nummer bellen. Maar dat bestaat niet meer. Oh echt?

Hier ergens heb ik het opgegeven. Vodafoon gebeld. Die hebben me binnen tien minuten verzekerd dat als ik een nieuwe telefoon zou kopen met abbonement van Vodafoon (in een winkel, of online), ze met het kaartje waar mijn SIM ooit uit gekomen was nummerbehoud konden geven en een abbo naar wens als ik stap zus en zo deed. Gedaan en het werkte. Daag KPN!

Watje
    Participant

Koud (beetje lauw misschien) : ik ontdekte drie afschrijvingen van een provider waar ik geen klant was en ook nog nooit geweest. Kon er twee storneren omdat het recent was (ofzo?) daarna in de mail geklommen voor bedrag 3, checken ze blijkbaar dan pas abonneenummer-naambijbankrekeningnummer…. In een paar dagen retour dat dan weer wel.

Hartstikke warm, zomaar een particulier. Ooit eens toen Kruidvat fysieke treinactiekaartjes had maar nog geen webshop/reserveermogelijkheid. Bij mijn filiaal waren ze op, ander filiaal niet makkelijk bereikbaar. Op marktplaats al diverse verkopers die de kaartjes voor 120% wilden slijten.  Ik plaats een gezocht advertentie en iemand gaat ze zomaar ff spontaan regelen voor me tegen kostprijs 🙂

Het enige leuke van Ziggo is ZiggoDome geloof ik…

Onderschat nooit de kracht van internet

vlaamsevink
    Participant

Ha, af en toe heb ik wel eens leuke ervaringen met privéverkopers. Zoals die keer dat ik met iemand een bedrag voor product plus verzenden had afgesproken, en hijzelf de verzendkosten had bijgepast toen die veel hoger bleken uit te vallen. Natuurlijk heb ik naderhand alsnog een aanzienlijk deel van die extra kosten betaald.

Pluk, jouw KPN-verhalen roepen herinneringen op aan PTT-verhalen bij ‘Ook dat nog!’. Er is de afgelopen vijfentwintig jaar soms teleurstellend weinig veranderd. 😉

NummerZoveel
    Participant

KPN heb ik het ook ooit eens vreselijk mee aan de stok gehad. Ik weet niet eens meer wat het probleem precies was, maar wel dat ik als jarenlange trouwe klant overstapte naar Vodafone, en daar nu nog zit.

Op mijn werk stapten ze over naar T-Mobile. Ik werkte vooral thuis, grotendeels via de mobiel, en wist dat ik hier geen bereik heb met T-Mobile, dus dat probleem had ik ruim op tijd (lees maanden tevoren) al neergelegd bij de interne afdeling. Puntje komt bij paaltje; ook mijn telefoon wordt overgezet en ik heb dus geen bereik. Maar terugzetten, dat ging natuurlijk niet zomaar. Nee, daar moest eerst een intern onderzoek van een maand door T-Mobile aan vooraf gaan om vast te stellen – je raadt het niet – dat ik in mijn woonplaats geen bereik heb. En daarna duurde het nog een maand of 3 voordat mijn nummer weer vrijgegeven werd aan Vodafone. Het waten heerlijk rustige werkmaanden, dat wel, maar wat was ik boos! Die douche was zo koud, daar kwamen ijsblokken uit.

vlaamsevink
    Participant

O, aan zo’n ‘intern onderzoek’ zou ik me heerlijk gaan ergeren. :p Heeft zo’n ondertoontje – bijna een boventoon… – van ‘we geloven je niet, dus kijken we het eerst zelf na… maar dan wel wanneer we er misschien, ooit, eens even tijd voor willen maken’. Maar ja, als het de werkgever is die de keuze gemaakt heeft dan kan je natuurlijk niet zelf een andere aanbieder kiezen. Tja… Doet me eraan denken dat (voor zover ik weet) de problemen met de voicemail van mijn aanbieder inmiddels eindelijk opgelost zijn. Maandenlang kon niemand een bericht inspreken, en als je gsm uit stond kreeg je ook geen bericht dat iemand vruchteloos geprobeerd had je te bereiken. En dat was natuurlijk helemaal niet belangrijk genoeg voor de provider om het even te melden. Terwijl ze je verder wel prima weten te vinden wanneer ze weer eens reclame willen maken voor het een of het ander…

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Ik moet eerlijk zeggen dat wij met Ziggo nog geen gedoe hebben gehad @nummerzoveel (even afkloppen)  maar van wat ik om me heen hoor is dat uitzonderlijk.
    Mijn moeder heeft niet zo lang geleden ook een hele hoop gedoe met Ziggo gehad wat na weken gesteggel uiteindelijk is opgelost.
    @Pluk , netjes van Bibabad.
    Voor het bedrijf (waarschijnlijk?) een kleine moeite maar daarmee wel een tevreden klant en een tevreden klant is een terugkerende klant
    @doornroosje9 ik heb ook meerdere positieve ervaringen bij Bol vandaar dat ik daar gisteren weer een nieuw strijkijzer heb besteld.
    Zelfs mijn wasmachine en oven komen via Bol
    Klachten over providers van mobiele telefoons zijn aan de orde van de dag maar van wat ik zo lees valt er over iedere provider wel te klagen.
    Man heeft een abonnement bij Simpel en is dik tevreden, zoon had daar ook een abonnement en had niets dan problemen waardoor hij is overgestapt zodra het kon.
    Zo maar geld afschrijven is wel een dingetje @watje dan heb je nog geluk dat je je afschrijvingen in de gaten houdt, sommige mensen zullen er misschien niet eens erg in hebben.
    De particuliere actie die zowel jij als @vlaamsevink beschrijven zijn super!

Ik heb, inmiddels wel een jaar of 3 geleden, een slechte service ervaring bij de Mediamarkt gehad
    Ik had voor moederdag van zoon een fototoestel gehad, zo’n kleine compactcamera met automatisch scherp stellen en zoom omdat ik dramatische foto’s maak.
    Maar zelfs met een “automatisch” toestel kreeg ik geen scherpe foto’s 
    Toen ik dit na een week of wat aan man durfde te vertellen kwam hij erachter dat het aan de camera lag dus ik ging terug met dat ding.
    Van de klantenservice moest de camera ter reparatie opgestuurd worden ondanks mijn verweer dat de camera al kapot bij aankoop was geweest, de medewerkster wilde mij geen nieuwe camera geven.
    Na 6 weken!!! kreeg ik een bericht dat mijn camera klaar was.
    Toen ik hem ging halen vertelde de medewerker dat ik een nieuwe camera kreeg, de oude bleek niet te maken.
    Voor mijn gevoel een koude douche aangezien het eerst niet mogelijk was maar na 6 weken wachten wel

Moderator

vlaamsevink
    Participant

Dat is vervelend, Pien. En een beetje zoals dat telefoonverhaal van NummerZoveel: ‘t is meteen al duidelijk wat er moet gebeuren, alleen geloven ze je niet. Tja…

pluk
    Participant

Zo’n ‘we geloven het niet’ verhaal heb ik ook eens gehad met een kapotte laptop, van een gerenommeerde winkel. Dure laptop, nieuw, geinstalleerd, crash. Ok, opnieuw opstarten – crash. Terug. “hebt u al geprobeerde of de accu vol is?” “Eh, ja”. “Ok, dan moet u m opnieuw installeren”. Naar huis, opnieuw installeren, opstarten – 5 minuten wat doen – crash. Terug naar de winkel “oh, maar dan hebt u hem vast niet goed geinstalleerd. Hebt u wel een virusscanner? En een firewall? En de updates gedraaid?” “Nee, daar kwam ik niet aan toe, hij crashte”. “Oh, probeert u dat allemaal maar eens. Virussen zijn heel gevaarlijk weet u!” Terug naar huis, boel herinstalleren (je wordt er na verloop van tijd wel handig in) updates draaien – crash tijdens de updates. Terug naar de winkel. “Ja, u hebt het vast niet goed gedaan”. Toen was ik erg boos en heb (met een winkel vol andere klanten er bij) gezegd dat ik het wel goed had gedaan en dat ik graag had dat zij het even goed voordeden nu en dat ik niet bij die balie weg ging voor het geinstalleerd was, dus dat ze m daar op de toonbank mochten zetten met z’n installatie. Ik heb de eerste stappen gedaan en toen het ding begon te 1%…2% etc ben ik andere boodschappen gaan doen. Toen ik terugkwam zeiden ze “Sorry mevrouw, het is niet gelukt, opeens ging uw laptop uit, het lijkt wel of er iets mis is. Misschien moet ‘ie teruggestuurd worden naar de fabrikant” Ehhh juist. “Goed, doe maar”. Harde schijf bleek niet goed. Nieuwe schijf en hij werkte wel.

pluk
    Participant

Zomaar geld afgeschreven hadden wij ook eens trouwens. Van een fietsenverzekering. Nou, als je onze fietsen ziet snap je dat we daar geen verzekering voor hebben 😀
    Dus de laatse paar laten terugboeken, maar we bleken al bijna een jaar voor die fietsenverzekering te betalen, ik check de rekening wel eens, maar niet regelmatig en vooral op grote bedragen. Dus verzekeraar gebeld, die meteen in zijn boekhouding keek en concludeerde dat de echte klant twee cijfers omgekeerd in z’n rekeningnummer had. Foutje bij het overtypen van de machtigingskaart. We kregen de excuses en hij schreef alle geld direct terug. Oke, mooi opgelost!

NummerZoveel
    Participant

Dat is zeker mooi opgelost, @pluk. Eigenlijk erg dat zoiets opvalt en niet standaard is!

Ongelovige “service”medewerkers halen bij mij echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik vind dat zo respectloos! Ik durf best van mezelf te zeggen dat ik over het algemeen heel netjes ben en mensen met veel respect behandel, maar in dat soort situaties wil het asociale viswijf dat diep in mij verborgen zit nog wel eens spontaan te voorschijn springen. Ik begin altijd heel rustig en beschaafd mijn verhaal te doen, maar al mijn sensoren staan op scherp en bij ook maar de minste aanwijzing van onwelwillendheid schaal ik automatisch door naar Alarmfase 1. Iets met een stier en een rode lap ofzo. Ik geloof niet dat ik een fijne klant ben…

Dit doet me trouwens denken aan een ander verhaal. Mijn nichtje lag in het ziekenhuis en had heel veel pijn omdat het infuus verkeerd geprikt was. Daar had ze al de hele dag flink last van, maar de verpleging wenste daar niets aan te doen onder het motto “als het zit, dan zit het”. Ze had het dus wel aangegeven, maar ze had echt de kracht niet om de strijd erover aan te gaan. Ze lag tenslotte niet voor niets op de intensive care van de afdeling neurologie. Dus ik heb de verpleegster voor haar opgeroepen en rustig gevraagd of ze iets aan dat infuus konden doen. Nou, dat was lastig en ingewikkeld en te druk en meer van dergelijke tegenwerpingen. Ik heb het aangehoord, en vervolgens heb ik heel rustig (zo rustig dat het ongetwijfeld dreigend overkwam) gezegd dat ik het onacceptabel vond en dat ik binnen 10 minuten een arts verwachtte om het te regelen. En als dat niet zou lukken, dan zou ik mijn nichtje in een rolstoel parkeren, haar naar buiten rijden, en vervolgens via de spoedeisende hulp weer naar binnen brengen voor de hulp die nodig was. Binnen 10 minuten stond er inderdaad een arts die constateerde dat – verrassing – het infuus niet goed zat en er opnieuw geprikt moest worden. Woest was ik! In een ziekenhuis nota bene! Mijn nichtje heeft het er nu nog over dat ze mij wel belt als ze weer eens in de problemen komt, en het is fijn dat het uiteindelijk opgelost werd. Maar alleen al het feit dat het nodig is om zo de benodigde zorg af te dwingen als je potverdorie op de intensive care in het ziekenhuis ligt… echt… ik zit me er gewoon weer kwaad om te maken!

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Wat een verhaal @nummerzoveel, ik kan me voorstellen dat je daar nu nog kwaad om kan worden

Moderator

vlaamsevink
    Participant

Is inderdaad niet leuk, NummerZoveel. Mooi dat je toch nog een oplossing hebt weten te forceren, maar zoiets zou helemaal niet nodig moeten zijn!

In de rubriek ‘net iets minder belangrijk’ eerder deze week een wat onverwachte meevaller bij Fnac, de grote Franse keten voor boeken, cd’s, multimedia etc., die ook wel in België actief is. Ik had er een week geleden bij de koopjes een muis buitengesleept, die helaas niet prettig werkte (niet echt stuk, eerder gevalletje domme software). Juli is koopjesmaand in België en de kassabon vermeldde (even kort samengevat) dat ze extra lastig zouden doen bij het terugnemen van koopjesartikelen. Ik vreesde al een beetje te blijven zitten met een muis waar ik niet veel aan had (extra jammer omdat ik ze gekocht had met een cadeaubon, en ‘t is een beetje sneu voor een gulle gever als zijn/haar geld dan niet goed besteed wordt) maar tot mijn verrassing hebben ze de muis erg vlot weer aangenomen, en ik kreeg die dertig euro gewoon weer op een cadeaukaart. Was ik blij mee.

‘t Betekent wel dat ik nóg wat langer op zoek moet blijven naar de ideale muis. 😉

NummerZoveel
    Participant

Wat fijn dat je gewoon geld terug kreeg, @vlaamsevink. Wel balen dat de zoektocht dus weer verder gaat, maar in elk geval niet met een lege portomonnaie.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Toch netjes @vlaamsevink, is de cadeaukaart specifiek voor die winkel of kan je hem bij meerdere winkels gebruiken?

Ik kreeg vandaag een mail van Bol dat het terug gestuurde strijkijzer is ontvangen en dat ik binnen 3 werkdagen het geld op mijn rekening kan verwachten

Moderator

vlaamsevink
    Participant

De cadeaukaart is alleen voor Fnac, Pien. Misschien had ik met wat aandringen ook gewoon geld terug kunnen krijgen, maar ik vind dit al mooi genoeg. Denk wel dat ik bij een volgende koop-poging de laptop van mijn moeder mee naar de winkel neem, als ik niet tevreden ben dan kan ik de muis in ieder geval meteen weer inleveren. Scheelt weer een reis. 🙂 Voor jou mooi nieuws van het strijkijzer!

pluk
    Participant

“En de warme of koude douche gaat naar…”
    ……
    Mag ik die koude douche? Het is zo heet!!!

NummerZoveel
    Participant

Hahaha, Pluk! Van mij mag je hem hebben, maar je schijnt beter lauw te kunnen douchen als de hitte je teveel wordt 😉

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)

You must be logged in to reply to this topic.