Koningsdag!

Forums Entertainment & Achterklap Koningsdag!

This topic contains 23 replies, has 10 voices, and was last updated by  nlies 7 months, 3 weeks ago.

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • Author

Marels
    Moderator

Wat vonden we er van?
    De prinsesjes? De jurk van Maxima? De kooooning?
    De festiviteiten in je eigen durp?

Deel alles met ons!

Site Admin
    Vragen? Problemen? --> admin@sayswho.nl

668; The Neighbour of the Beast!

kopjekoffie
    Participant

Het schijnt dat de middelste dochter een spijkerjas van Maxima droeg. Maar dat zullen ze dan toch wel kleiner hebben gemaakt?

https://www.parool.nl/koningsdag/dochters-dragen-alle-drie-kleding-van-maxima~a4596173/

Verder vond ik ze allemaal er leuk uitzien. Er was trouwens iemand afwezig, Anita. Sneu voor haar. Hopelijk is het geen nare reden dat ze er niet bij kon zijn.

Hups

kopjekoffie
    Participant

Oh sorry. Foto’s van twitter plakken lukt niet goed. De foto staat wel in de link. Misschien kan ik nog ergens een andere vinden om te plakken.

Hups

Marels
    Moderator
    Topic Starter

Anita was ziek toch?

Site Admin

Pien
    Moderator

Ik heb er helemaal niets van meegekregen :blush:
    Maar op de foto die boven het gelinkte artikel staat vind ik Maxima een prachtige jurk aanhebben.

edit: Ben even verder gaan kijken.
    Ik vind Maxima er echt geweldig uitzien, prachtige combinatie die jurk met die jas.
    Prinsessen vind ik er eerlijk gezegd nogal tuttig uitzien :blush:

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

NummerZoveel
    Participant

Ik vond ze er allemaal prachtig uitzien, voor zover ik foto’s voorbij heb zien komen. De meisjes worden groot, en ik hoop maar dat het publiek hen – zeker in die kwetsbare pubertijd – gewoon lekker in hun waarde laat.

Ik zag online ergens een mooi verhaal voorbij komen. Een vrouw had een dochter op de school van één van de prinsesjes, ik geloof Amalia. De dochter van de vrouw vertoonde wat afwijkend gedrag (ijsberen over het schoolplein en in zichzelf praten), en de andere kinderen lachen haar daar om uit. Het prinsesje kwam daarentegen naar de moeder toe om bezorgd te vragen of haar dochter wel gelukkig was. Dat vond ik zo’n mooi verhaal. :heart:

Van de festiviteiten heb ik niets meegekregen. Ik ben niet van de rommelmarkten, en niet van de drukte, dus ik heb beiden zoveel mogelijk ontweken gister.

Toen ik nog wat jonger was, vond ik het altijd wel het gaafste feestje van het jaar. Ik word oud… :haha:

Marels
    Moderator
    Topic Starter

Nou op Amalia gaan ze altijd lekker los op social media toch?
    Ze zou te dik zijn en bla bla en nog veel meer commentaar op het uiterlijk van het kind.

Toegegeven; ik vond de outfit niet helemaal geslaagd. Flatteerde haar niet echt.
    Dan deze foto, wauw!

Bovenal vind ik het ontzettend knap dat een veertienjarig meisje zo geinteresseerd naar iedereen luistert, zo koninklijk handjes schudt en zo op en top prinses is. Voor t zelfde geld stond ze er als de veertienjarige puber die ze is; ongeinteresseerd en strontchagrijnig, zoals het een goeie puber betaamd. :whistle:

En dat je dan zo’n kind van veertien in de meest onzekere leeftijd die er bestaat af moet zeiken om zoiets simpels als het feit dat ze gewoon maat 38 heeft ipv maat 34, daar spuug ik op.
    Zo.
    En nee, ik ben verder niet eens fanatiek koningshuisfan ofzo, maar alle respect voor hoe die kinders rondlopen.

Qua koningsdag hier; geen hol gedaan. Halve dag gewerkt, naar huis, even op het dorp kijken (2 minuten want er was niks te beleven) en daarna maar mijn camper open getrokken en bezig met die in te pakken. Ik heb niet eens een tompoes gegeten.

Site Admin

NummerZoveel
    Participant

Dat is het enige wat ik wel heb gedaan; een tompouce eten 😀

En verder helemaal met je eens, @marels. Of je nu voor of tegen het koningshuis bent, een beetje respect en zeker voor de kinders, mag wel. Je zou maar in zo’n glazen kooitje moeten opgroeien.

Marels
    Moderator
    Topic Starter

Ja daarom en wat ik gister wel van dr gezien heb op tv doet ze het echt super.
    Ga er maar aan staan als veertienjarige.

Ik vind het zoooo laag om dan zo’n kind af te gaan lopen zeiken via social media. ‘t Kind is veertien, waarschijnlijk toch al onzeker, en zéker over haar uiterlijk. En dan moet je ook nog voor het oog van miljoenen mensen voor de camera handjes gaan schudden enzo.
    En dan ben je dus al onzeker over je uiterlijk en dan vinden mensen, volwassen mensen, mind you, het heel erg nodig om zo’n kind af te gaan zeiken op Facebook en Twitter. Erg stoer, mensen. Goed bezig.

We vergeten dat t kind wel over twee weken weer naar school moet en haar klasgenootjes onder ogen moet komen. Erg gezellig als die dan al die commentaren kunnen herhalen ja.

Site Admin

Pien
    Moderator

Ach als Amalia maat 34 had gehad zouden mensen op social media weer los gaan met opmerkingen dat ze te mager was, dus goed is het toch nooit :no:

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

dolfje
    Participant

Het setje wat Amalia aan had vind ik ook echt niet mooi en te tuttig voor haar leeftijd maar om haar er dan over af te gaan zeiken op twitter gaat wel erg ver.
    Het schijnt dat ze alledrie iets van Maxima aan hadden, wat daar de reden dan weer voor is?
    Maxima zag er zoals altijd weer prachtig uit en de koning is gewoon de koning.

Ik vind het altijd leuk om te zien en kijk elk jaar. Heb volgens mij in heel mijn leven een jaar gemist toen we eens op vakantie gingen op 30 april en dat was net de dag met de aanslag op de stoet in Apeldoorn. Hoorde het op de radio in de auto en zag toen pas uren later de beelden. Kan me voorstellen dat het voor de koninklijke familie sindsdien heel anders aanvoelt zo’n dag.

dolfje
    Participant

Wij zijn naar een vrijmarkt geweest en elk jaar denk ik weer wat the fuck doe ik hier want ik heb niks met die rommel van andere mensen.
    Wat ik wel leuk vind zijn de diverse Koningsdag festivals in de stad. Wij gaan de laatste jaren eigenlijk altijd naar eentje die iets buiten het centrum ligt en waar het dus iets minder druk is. En verschillende soorten muziek. Bij het terras was een soort oude disco met van alles en nog wat en om de hoek was techno.
    Onderweg naar huis stoppen we altijd bij de macDonalds 😀

nlies
    Participant

Ik heb niet gekeken gisteren, was spellen aan het scoren op de rommelmarkt. maar die blauwe jurk van Amalia zou ik niet voor haar gekozen hebben, vraag me af of ze hem zelf gekozen heeft. En op die foto hierboven hetzelfde, aardige meiden om te zien, maar de kleding had leuker gekund

coolpack2
    Participant

Ik vind het idee van alledrie iets van Maxima aan wel leuk, maar niet altijd even geslaagd inderdaad. Ach ja. Ik heb verder weinig met koningshuis. Ben hier nog even naar het winkelcentrum gelopen, maar toen was het al een beetje klaar allemaal. De Gall&Gall ging al bijna dicht, dus ik was maar net op tijd voor het kopen van mijn cadeautje 😂

Watje
    Participant

Ik heb eerder teveel dan te weinig spullen, dus vrijmarkten ontwijk ik al een paar jaar. (zelf kraampje/kleedje heb ik ook afgeleerd: afdingen doet iedereen en op Koningsdag na moet je ook nog overal betalen voor kraam/kleed).

Heb me ooit ergens laten vertellen omdat Maxima bij nibud/zakgeldprojecten/lesseninomgaanmetgeld/zoiets betrokken is men ook wil laten zien dat doorgevertjes moeten kunnen. Ook als je niet arm bent. Ofzo.

Onderschat nooit de kracht van internet

nlies
    Participant

Niks tegen doorgevertjes, maar als het leeftijdsverschil meer dan 30 jaar is, dan hoeft het toch niet van mij.

snoesje666
    Participant

Ik heb het gevoel dat mensen liever zijn geworden voor Amalia sinds er een soort “daughter of Chucky” pop van haar op een tentoonstelling stond.

snoesje666
    Participant

De kleren van de meiskes zeggen me niet veel, ziet er wel leuk uit.

In elk geval beter dan de maat 46, halverwege de reet afgeknipte, hotpants die ik net zag lopen. Melkwitte billen die de eigenaresse showt bij 16 graden Celsius…

Ach, als zij er maar blij mee is, dan kijk ik wel even de andere kant op.

NummerZoveel
    Participant

Wat dat betreft kunnen die Engelsen er idd ook wat van, @snoesje666. Aan de ene kant uiterst beleefd (al is dat vaker sarcastisch dan veel buitenlanders doorhebben), maar ook vaak zo ontzettend ordinair (kleding, make-up, drankgebruik, etc).

Marels
    Moderator
    Topic Starter

Ach tuurlijk waren die kinders wat truttig gekleed, maar ja, die kunnen dr niks aan doen dat ze prinses zijn he.
    Als de dames in kleding rondliepen die normale pubers dragen zou het ook weer niet goed zijn. En dat is de kut van prinses zijn he, tis nooit goed.

Ik vond t wel cool dat Maxima dr kleding door geeft en dezelfde dingen draagt. Inderdaad, waarom zou je altijd iets nieuws kopen, wat een verspilling. Goeie statement.

Site Admin

kopjekoffie
    Participant

Online afgeven op kinderen en pubers vind ik ook niet kunnen. Al heb ik de indruk dat het Amalia gelukkig niet veel kan schelen. En vergeleken met de gemiddelde tiener heeft ze natuurlijk een boeiend leven en zeer grote rijkdom. Dus ze zal -terecht- wel denken: jullie doen maar, gepeupel 🙂

Hups

vlaamsevink
    Participant

Tja, bij koningskinderen en aanverwanten hoop ik maar dat ze genoeg mensen in hun omgeving hebben tegen wie ze zich normaal kunnen gedragen. Het is allemaal mooi en aardig om ze naar een gewone school te sturen (al is dat misschien ook een beetje relatief, zullen toch ook wel de ‘betere’ instituten zijn, denk ik dan) maar ik vraag me af of zelfs daar zo’n kind niet de hele tijd moet opletten wat het zegt en doet, want stel je maar eens voor dat een klasgenootje naar de roddelbladen loopt zodra je laat vallen dat je op iemand een oogje hebt. Lijkt me niet makkelijk.

Marels
    Moderator
    Topic Starter

Ik dacht dat ik wel eens begrepen had dat er met klasgenootjes en later collega’s en dergelijke ook gesproken wordt en dat die niks mogen lossen naar de media.
    Mijn man kent iemand die met Willem-Alexander in de marine gezeten heeft en het schijnt dat hij daar gewoon “one of the guys” was maar dat er ook heel duidelijk gemaakt werd aan de rest van de troep dat er niet gesproken mag worden met de media en dergelijke.

Hoe ze dat dan weer controleren weet ik ook niet, ik heb er al een soort Mossad-taferelen bij in mijn hoofd waarbij ze de klikker opsporen enzo. Of dat er mensen van de RVD dan met dreigementen in de achtertuin liggen ofzo als Wim-Lex eens een zwaar avondje gehad had en de drank iets te rijkelijk gevloeid had.

Site Admin

nlies
    Participant

Och die grote rijkdom heeft Amalia nog weinig aan als ze het nog steeds moet doen met de afgedankte telefoons van pa en ma, zoals Wim- Lex in een interview vertelde.

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)

You must be logged in to reply to this topic.