Kwijt: sleutel, liedje, sierraad, naam, telefoon, adres, ….

Forums Huis & Tuin Kwijt: sleutel, liedje, sierraad, naam, telefoon, adres, ….

This topic contains 25 replies, has 5 voices, and was last updated by  pluk 4 months ago.

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 26 total)
  • Author

pluk
    Participant

Een topic om anderen te helpen zoeken, op internet of met logisch denken.

De aanleiding, gewoon een van die dingen die kwijt was:
    Ik was mijn fietssleutel kwijt. Op alle plekke gezocht waar ik zo’n ding zou kunnen laten. Op het plankje waar hij hoort, onder het plankje. In mijn jaszak (had ik haast toen ik thuiskwam?), in mijn werktas (want ik kwam van mijn werk), onder de kapstok (laten vallen?, in het laadje waar allerlei rommel waaronder reservesleutels worden gelegd (per ongeluk opgeruimd?), midden in de kamer (mee gespeeld door kind?), op tafel (vergeten iets mee te doen?), in de zakken van de broek die ik in de was had gegooid… maar nee, geen sleutel. Gevolg was wel dat ik het rommelige laadje en de puinhoop in mijn werktas netjes had opgeruimd. Maarja, geen sleutel.

Dus ik mopperde tegen man dat ik mijn sleutel kwijt was, en hij vroeg of ik al in de bestekla had gekeken. Hoezo? Nou, omdat aan mijn sleutel een flesopener zit als sleutelhanger, en hij die weleens gebruikt als hij de echte flesopener niet kan vinden. Het zou best kunnen dat hij hem daarna zonder nadenken had ‘teruggelegd’ op de plek van de flesopener. En ja, daar was mijn sleutel.

Logisch denken werkt soms beter dan meer zoeken.
    En soms kennen anderen het liedje waar jij niet op kan komen.
    Of het boek dat je graag weer eens zou willen lezen maar waar je de titel van vergeten bent.
    Of kunnen wel een bepaald item vinden op internet.

Wie is er iets kwijt?
    En wie helpt er zoeken?

vlaamsevink
    Participant

Jullie hebben gewoon meer flesopeners nodig. 😉

Ikzelf heb weleens spullen teruggevonden op gekke plaatsen. Een paar weken geleden nog dook een gsm die ik maanden kwijt geweest was op onderin een mand met wasgoed. En een sleutel heb ik, jaren nadat ik hem verloren had, teruggevonden diep in de plooien van een zetel.

pluk
    Participant
    Topic Starter

Jullie hebben gewoon meer flesopeners nodig.

LOL, ik denk dat we er vier hebben naast mijn sleutelhanger, maar gemiddeld genomen zijn er drie kwijt 😀

Pien
    Moderator

Dan heb ik nog een onopgelost mysterie voor jullie
    Man was voor kerst wat dvd’s voor stiefvader aan het branden…
    Hij brandt een dvd haalt hem uit het laadje om vervolgens de titel erop te schrijven…
    Volgende dvd branden, haalt hem uit het laadje om de titel er op te schrijven…dvd-pen kwijt
    Man is niet van zijn stoel af geweest, heeft inmiddels heel de computerkast en stoel al binnenste buiten gekeerd, in kast, naast kast, achter kast en hetzelfde voor stoel…nergens zijn pen.
    Uiteraard heb ik mee gezocht ook op andere plekken maar de pen is en blijft onvindbaar.
    Ooit zal dat ding wel weer boven water komen maar voor nu is het een groot raadsel

Ter illustratie, de binnenkant van de kast komt op de onderste lade na hierbij in de buurt:

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

pluk
    Participant
    Topic Starter

Interessant @pien!

Is hij echt niet van zijn stoel geweest, ook niet even naar de wc, telefoon opnemen, deurbel?

Zo’n toetsenbord heeft een mooie rand om een pen in te leggen en als die dan ook zwart is zie je hem echt niet meer. Misschien klikt de pen zelfs aan de onderkant van het toetsenbord vast, daar zitten soms van die ribbels.

Broekzak, kontzak, borstzakje, jasje-zakje binnenzak van jasje (met kerst nette kleding) ook gecontroleerd?

Dan nog achter een plank van het meubel: dat ie er precies achter klem zit tegen de achterwand van het meubel aan zonder te vallen.

En wat deed man terwijl hij wachtte op de dvd’s? Brillenkoker nagekeken? Boek (bladwijzer)?

pluk
    Participant
    Topic Starter

En ohja zo’n lade – geleider, waar dat toetsenbord blad in rolt, die zijn vast heel goed in het verduisteren van pennen 😉

nlies
    Participant

Ik vergeet nog al eens dat ik dingen heb dichtgedaan voordat ik ik iets kwijt ben.

Voorbeeld 1: Ik kom ‘s morgens op de rommel-logeerkamer, daar staat kledingkast (voor het niet gaande seizoen) open, Ik doe in het voorbijgaan deur dicht.

“s Middags ben ik de kat kwijt. Minstens 48 uur later kom ik toevallig weer in die kamer hoor ik gemiauw. Ja hoor, kat in de kast.

Voorbeeld 2. Hang mijn vest aan de kapstok. Tijd later : vest kwijt, nergens te vinden niet in de kast. wasmand, schone was, café waar ik wist dat ik hem aan had gehad. Nergens, Heb een rieten mand onder de kapstok staan, met handschoenen, sjaal tassen die ik al tijden niet meer gebruik (waarom gooi ik ze niet weg?) Nou ja toen ik maanden later eens bedacht dat ik die mand wel eens kon ontrommelen, kwam mijn vest tevoorschijn.

Dus tip: Open ook de kasten en laatjes waarvan je denkt: daar kan het niet liggen, daar ben ik niet geweest

pluk
    Participant
    Topic Starter

Ohjee @nlies, die arme kat!
    Maar inderdaad, als iets ergens vanzelf in valt (of klimt 😉 ) en je doet het achteloos dicht, dan wordt het wel heel lastig terugvinden.

Ik was vandaag ook iets kwijt, namelijk het tuinschepje. Ik wilde nog wat bolletjes planten. Nu ligt dat normaalgesproken bovenop een nogal gammel kastje/rekje zonder achterwand (meer een schoenenrek met plankjes zegmaar) in de schuur.

Dat staat en ligt helemaal vol bloempotten, tuinhandschoenen etc. Ik denk dat het gewoon er achter gevallen is. Dan zou ik de potten er allemaal uit moeten halen om het te vinden. Maarja, winter, hele schuur vol met tuinstoelen en andere dingen die in de zomer buiten staan. Dus hij waarschijnlijk achter het kastje gevallen schepje zal tot het voorjaar moeten wachten om gevonden te worden.
    Ik heb de bolletjes maar gepoot met een zandbakschepje 😉

pluk
    Participant
    Topic Starter

En @Pien, zat er nog een plekje tussen waar je niet al gezocht had?

Pien
    Moderator

Helaas niet @pluk, het mysterie is nog niet opgelost.
    Ik heb wel ontdekt dat er zich ook in een verwarmingselement veel stof kan verzamelen
    Dat is dan wel een voordeel van een speurtocht, je maakt hoekjes schoon die je normaal gesproken snel over het hoofd ziet

Moderator

Watje
    Participant

Ik heb de oplader van mijn compact camera érgens slingeren. Dit weekend maar eens zorgen dat ik hem weer vind.  Tijdens de zoektocht krijg ik vast wel een tasje vol voor de kringloop en kan ik daar wat tijd gaan zoetbrengen 🙂

Onderschat nooit de kracht van internet

pluk
    Participant
    Topic Starter

Jammer @pien!

@Watje, dat is balen, zeker als je het ding wil gebruiken en hij is bijna leeg! Ik vind het zo lastig dat al die apparaten hun eigen lader hebben, en de stekkertjes altijd precies anders zijn dan van andere apparaten, zodat je nooit kan wisselen. Je hebt nu waarschijnlijk nog drie laders liggen die er vergelijkbaar uit zien en dezelfde stroomsterkte leveren, maar die er niet in passen..

Waar heb je ‘m voor het laatst gebruikt (zie laatste foto’s)? Heb je toen de lader meegehad (voorvak van tas die je toen bij je had, of in de auto) of laad je hem meestal thuis? Zit hij nog ergens in een stekkerdoos achter de bank ofzo? Heb je wel een andere apparaat waar de stekker in past, zodat hij nu ergens in gebruik is om je zaklamp ofzo op te laden? In de doos bij de campingspullen?

Watje
    Participant

Die oplader is al een maand pleite geloof ik. Het is dat die van mijn telefoon ongeveer dagelijks gebruikt wordt anders zou ie ook makkelijk kwijt raken.

Het is helemaal ouderwets: de accu van de camera moet in die oplader. Heb twee camera’s en uiteraard weet ik wel waar de oplader van die andere is…

Nou ja heb ik nog eens een reden voor een nieuwjaarsopruiming deze week 😉

pluk
    Participant
    Topic Starter

[…]

Nou ja heb ik nog eens een reden voor een nieuwjaarsopruiming deze week />

Hehehe, net als ik met mijn werktas dus.. Ben je vast blij als straks je hele huis er opgeruimd uit ziet. En dan vind je die lader onder een kussen in de bank ofzo.
    Zo’n acculader is niet het type ding dat je meeneemt als je ergens naartoe gaat met camera he? Dat scheelt, kan je de tassen en ‘bij iemand laten liggen’ overslaan.
    Heb je een cameratas ofzo waar hij kan zijn?
    En anders alle stopcontacten die uit zicht zijn, dat hij daar gewoon nog in zit.
    Succes met opruimen!

nlies
    Participant

Helaas niet @pluk, het mysterie is nog niet opgelost. Ik heb wel ontdekt dat er zich ook in een verwarmingselement veel stof kan verzamelen Dat is dan wel een voordeel van een speurtocht, je maakt hoekjes schoon die je normaal gesproken snel over het hoofd ziet

Maar je moet ook weer oppassen als je het verloren voorwerp ineens vindt dan zit je met een half schone kamer. Ding gevonden, stop met poetsen

vlaamsevink
    Participant

Laders zijn inderdaad stomme dingen. Is het nu echt te veel gevraagd om het zo te regelen dat telefoons, fototoestellen etc. allemaal met hetzelfde ding opgeladen kunnen worden? Eerder deze week nog wilde ik iemand een toestelletje lenen dat ikzelf al jaren niet meer gebruik en waarvan ik de lader zonder zoeken echt niet zou kunnen vinden. Gelukkig bleek een losse lader die ik wél kon lokaliseren erop te passen. 😉

Watje
    Participant

Ik was even vergeten dat ik drie camera’s heb en dus drie opladers. Weet twee camera’s en twee opladers te lokaliseren……

Heb wel iets teruggevonden dat ook belangrijk is. Al gemist sinds de verhuizing en me niet kunnen voorstellen dat het kwijt was maar wist ook geen plekken meer waar ik niet gekeken zou hebben………

Pien
    Moderator

Door dit topic heb ik mijn *mooie spreuken en uitspraken* schriftje weer eens opgezocht (wat ik overigens niet kwijt was )
    En ik heb de uitspraak gevonden die ik zocht…

Wie trots is op een opgeruimde kamer
    zal nooit de sensatie kennen
    iets te vinden wat hij onherroepelijk verloren waande.

Moderator

pluk
    Participant
    Topic Starter

Wie trots is op een opgeruimde kamer
    zal nooit de sensatie kennen
    iets te vinden wat hij onherroepelijk verloren waande.

Mooi!

pluk
    Participant
    Topic Starter

@watje, leuk dat je dat andere ding teruggevonden heb! Maar nog geen lader dus?

Ik was vandaag met kinderen bij vrienden met kinderen op bezoek. De kinderen gingen puzzelen en er was 1 stukje kwijt. Op zoek naar dat stukje werden er verschillende andere nuttige onderdelen teruggevonden van spellen etc, maar het puzzelstukje bleef kwijt.

nlies
    Participant

schoonmoeder van een vriendin zei altijd: Als ik iets kwijt ben zoek ik nooit. Als het nog in huis is vind ik het wel een keer, en als het niet meer in huis is, vind ik het nooit

pluk
    Participant
    Topic Starter

Mijn man raakte van de week ook iets kwijt. Het was los gegaan (denk aan een onderdeel van een leuke tas) bij de supermarkt. Had het in zijn jaszak gestopt maar thuis was het weg. Waarschijnlijk gevallen bij het fiets pakken (en fietssleutel uit zijn zak grabbelen). Dus ik fiets weinig hoopvol langs de supermarkt en zie het ding direct liggen bij het fietsenrek.
    Blij 🙂

vlaamsevink
    Participant

Zo zie je maar, soms zit het ineens mee!

Pien
    Moderator

Het wonder is geschied de pen is terecht
    En zo ontzettend stom ook de pen lag ineens helemaal voor aan midden op een van de onderste planken je kon er gewoon niet overheen kijken.
    Wat blijkt de plank waar het toetsenbord op staat is een uitschuifsysteem waarvan de lade als het ware om klapt, de pen heeft dus in de “holte” van het klapsysteem van de lade gezeten (als ik dat begrijpelijk opschrijf) waardoor je hem niet kon zien.
    Uiteindelijk is hij er dus toch een keer uitgevallen en voila…gevonden, het kan zo simpel zijn

Moderator

vlaamsevink
    Participant

Haha, ik heb het ook wel eens (voornamelijk met afstandsbedieningen) dat ik iets even kwijt ben, en als je dan weet waar het ligt, dan denk je: daar hád ik toch al gekeken! 😉

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 26 total)

You must be logged in to reply to this topic.