Nieuwe vervangende presentatoren

Forums Entertainment & Achterklap Nieuwe vervangende presentatoren

This topic contains 24 replies, has 6 voices, and was last updated by  snoesje666 3 months, 2 weeks ago.

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 25 total)
  • Author

blauwesok
    Participant

Gisteravond was de laatste aflevering van Per seconde wijzer met Kees Driehuis.
    Ik vind het jammer. Ik vond het een fijne presentator.
    Er wordt gesuggereerd dat Erik Dijkstra het volgend seizoen gaat doen. Dat vind ik ook een leuke man maar of ik hem in dit programma ook leuk vind weet ik nog niet.
    Net zoals de vervanger van Joost Prinsen bij Het mes op tafel.
    Ik weet niet waarom, maar ik kijk het niet meer.
    Wat vinden jullie van vervangers bij een televisieprogramma?

NummerZoveel
    Participant

Ik vind het meestal even wennen, en dan na een week of wat is het weer gewoon.

blauwesok
    Participant
    Topic Starter

Het ligt er soms aan.
    Andre van Duijn bij Heel Holland bakt was ook snel gewend. Maar daar moest iemand Martine Bijl vervangen. Maar Kees Driehuis wilde eigenlijk niet weg. Dan heb ik er moeite mee.
    Eigenlijk heel flauw van mezelf, want Humberto wil ook niet weg maar daar heb ik minder moeite mee.
    Ik vraag me af waar dat door komt. Misschien omdat Per seconde wijzer maar een korte tijd op tv is en dan kijk ik er naar uit. Soort van.
    Rtl late night is er elke dag.

zazamaenade
    Participant

Ja, jammer, wel. Hij gaf met zijn scheve humor echt wel een bijzondere ‘touch’ aan dat programma.
    Ik moet wel bekennen dat ik niet meer zo vaak keek naar ‘Per seconde wijzer’ maar dat lag niet aan Kees Driehuis.
    Hm, Erik Dijkstra. Wel een slimme en leuke man, maar soms wat te geforceerd lollig. Misschien maar beter om dan het programma radicaal te veranderen, anders ‘past’ het niet zo goed.
    Joost Prinsen was sowieso niet te vervangen, ik vond hem geweldig !
    Het lijkt alsof nieuwe lichtingen presentatoren zó gelikt zijn, of willen zijn, dat ze aan eigenheid inboeten.
    Vind ik ook van Eva Jinek.

Misschien ben ik een ouwe sok aan het worden, dat kan ook.

Kees Driehuis zou goed bij Collegetour kunnen presenteren, hij is scherp en ontspannen ! (ja, ik weet, hij gaat met pensioen).
    Of Joost Karhof, die had van Collegetour nu écht een goed interview-programma kunnen maken 😥

Welke vrouwen zijn er, die het ook goed zouden doen ?

zazamaenade
    Participant

@blauwesok, je kunt toch gewoon je persoonlijke voorkeuren hebben, en plezier hebben in het stiekem een beetje ‘bashen’ van degenen die je niet graag ziet 😉
    Hoewel Humberto Tan een goed vakman is, vond ik dat hij bij het gekwijl van RTL (sorry) zichzelf tekort deed (maar ik keek amper, dus ben wat bevooroordeeld 😀 )
    Wie weet heeft Tan wel potentie om wat minder showbizz te gaan doen, meer richting wat ooit Barend en van Dorp was ?
    Dat zou Eva Jinek misschien ook wat scherper houden want naar mijn smaak is het daar ook wel erg veel gezellig gebabbel zonder bodem.

blauwesok
    Participant
    Topic Starter

Jeetje, wat een vraag zeg.
    Ik zou het niet eens weten. Ik kan niet eens presentatrices op kunnen noemen. Niet heel snel in ieder geval en degene die ik bedenk zijn van de commerciële omroepen zoals Wendy van Dijk en Chantal Janzen en Linda de Mol.
    Maar die zie ik geen serieuze kwissen of programma’s presenteren.
    Hoewel Linda ook De slimste mens heeft gepresenteerd.

blauwesok
    Participant
    Topic Starter

Hahaha @Zazamaenade, ik mag er graag over denken waarom de een wel en de ander niet.
    Sommige programma’s zijn instituten denk ik. En die presentatoren zitten daar ook al zo lang. Die horen bij elkaar op een of andere manier.

zazamaenade
    Participant

Ja, ‘Met het mes op tafel’ kan eigenlijk niet zonder Joost Prinsen, dat ben ik wel met je eens.

Mijn vraag over die vrouwelijke presentatoren komt voort uit mijn gemis van genoeg slimme, leuke, grappige vrouwen als presentator. Astrid Joosten kan of kon het wel, maar is misschien aan het afbouwen ?
    Zelf denk ik dan bijvoorbeeld aan Brecht van Hulten, die nu Kassa doet. Ik vind het jammer dat ze zo meisjesachtig blijft doen, ik zag net dat ze 47 is ! Er blijft iets van het Jeugdjournaal aan haar hangen.
    Annechien Steenhuizen, die nu het NOSJournaal presenteert lijkt me echt een goeie voor andere, meer journalistieke programma’s.
    Helène Hendriks, misschien, zij is wel eens tafeldame bij DWDD en zit nu bij RTL geloof ik.

Ach gèt, Wendy van Dijk, Chantal Janzen :beh:
    Dan hebben we écht andere voorkeuren :haha:

blauwesok
    Participant
    Topic Starter

We hebben dezelfde voorkeuren, dit zijn presentatrices die ik kon bedenken hahaha.
    Te erg.
    Astrid Joosten is ook heel prettig.
    Komt Brecht bij het Jeugdjournaal vandaan?
    Dat wist ik niet eens.

zazamaenade
    Participant

Wat mij betreft dreef ‘Heel Holland bakt’ op Martine Bijl, die maakte alle zoetigheid en serieus gedoe over taart verteerbaar. Ik hoop dat ze nog zo kan herstellen dat ze weer kan werken. Ik zie net dat ze 69 jaar oud is, wist ik niet.

André van Duin vind ik zelf niet grappig, ik vind hem lomp, zonder verfijning.

zazamaenade
    Participant

16 jaar geleden :whistle:

blauwesok
    Participant
    Topic Starter

Jeetje. 16 jaar geleden.
    Toen stond het vaak aan. ( voor mijn kinderen)
    Was zij uit dezelfde tijd als Jeroen Kramer?
    Die vond ik altijd leuk. Elk jaar bij het Sinterklaasjournaal schrik ik. Hij is ook iets ouder geworden :whistle:

snoesje666
    Participant

Ik ben uit de begintijd van het Jeugdjournaal, met Leontien Ceulemans. Geen idee wie het na 1984 gepresenteerd hebben.

De meeste namen van presentatoren zeggen me niets. Joost Prinsen heb ik altijd een griezel gevonden (door De Zevensprong?). Dat Humberto stopt vind ik wel jammer, hij heeft een leuke kop om tegenaan te kijken.

blauwesok
    Participant
    Topic Starter

Ik ben ook van de begintijd van het Jeugdjournaal. Leonie Jansen en Marga van Praag ook uit die tijd.
    1981. Tjonge. Eigenlijk was ik al te oud maar er was weinig op tv.
    Ik ben aan het denken. Was het toen niet 1 x in de week? Op zondag?

vlaamsevink
    Participant

Omroepen lijken eigenlijk al sinds de jaren negentig alsmaar minder zin te hebben in eigenzinnigheid. Dat zie je terug in hun programma’s, maar ook in de mensen die ze presenteren. Niet dat je de programmaschema’s van begin tot einde met ‘karakters’ moet volstoppen want daar word je op een bepaald moment ook wel weer moe van, maar links en rechts wat krenten in een verder eerder melige pap zou wel aardig zijn. Nu lijkt het wel alsof alle presentatoren vooral zo min mogelijk moeten opvallen.

Onlangs zag ik (stukjes van) het jaar waarin Freek de Jonge Zomergasten presenteerde (in 1996). De eerste aflevering begint met een eigenlijk hilarisch stuk van enkele minuten waarin De Jonge uitgebreid vertelt wat het presenteren van die afleveringen voor hem betekent, wat hij erbij voelt, hoe hij zich ziet als presentator etc., en als er dan toch per ongeluk een soort van dialoog op gang komt ontaardt die geregeld in scènes waarin De Jonge zijn gast probeert uit te leggen wat die nu precies moet denken. Allemaal niet volgens de regels van de interviewkunst, maar vooruit: er gebéurt eens iets.

Hetzelfde geldt voor (om er een paar voor de hand liggende namen in te gooien) interviews door Ischa Meijer, Wim T. Schippers, Harmke Pijpers, of, in eigen land, Johan Anthierens of Walter Zinzen. Maar ja, dat zijn allemaal mensen die nauwelijks nog actief zijn, en sommigen zijn zelfs al niet meer onder ons.

Overigens is de grens tussen eigenzinnigheid en de irritatiegrens (bij mij) niet zo heel erg groot. Zo vind ik Paul de Leeuw eigenzinnig, maar ook irritant.

Gewoon omdat het kan even deze heerlijke Newsnight-klassieker. Dit is een samenvatting, voor de liefhebbers staat ook het volledige interview online…

zazamaenade
    Participant

Ja, Jeremy Paxman ! Wat een vasthoudendheid, en dat zonder de lompheid die Sven Kockelman nogal eens verwart met directheid. (Vink, ik weet niet wat jij mee krijgt van Nederlandse journalistiek; ik moet bekennen dat ik Johan Anthierens of Walter Zinzen niet ken).
    Door dit filmpje kwam ik een item over Spitting Image tegen, met een analyse over politiek, interviewen en satire, en de verschillen tussen de jaren tachtig/negentig, en nu :

Sorry @blauwesok, het is nogal off-topic :blush: Hopelijk stoort het je niet teveel.

zazamaenade
    Participant

Ik ben echt érg benieuwd wat de NTR met Collegetour gaat doen, wanneer gaat Twan Huys daar weg ?

Watje
    Participant

Oh ja, collegetour. Benieuwd wie het gaat overnemen. De gast is toch wel het belangrijkste, net als bij zomergasten. Ben benieuwd.

Ff op wikipedia gekeken voor Jeugdjournaal. Begon met 3x per week. Marga van Praag heeft het van begin tot 1994 gepresenteerd. Rekbaar begrip dus dat zij van ‘mijn tijd’ is :whistle:

Onderschat nooit de kracht van internet

vlaamsevink
    Participant

Het is van voor mijn tijd, maar ik vond het zo bizar een tijdje geleden te ontdekken dat Spitting Image in de jaren tachtig ook in Nederland is uitgezonden. Je zou toch denken dat zo’n programma wel erg veel kennis van de Britse politiek veronderstelt.

Anthierens is ook wel een beetje in Nederland actief geweest, als ik me niet vergis heeft hij bijvoorbeeld nog een tijdlang stukjes geschreven voor de NRC. Hij kreeg overal ruzie, dus meestal bleef hij niet lang en daardoor heeft hij voor een hoop Belgische maar ook wel Nederlandse bladen geschreven. 🙂 Het meest bekende fragment waarin hij als TV-figuur te zien is werd enkele dagen geleden nog opgerakeld in de DWDD-uitzending over Mies Bouwman, met wie hij eind jaren zeventig een programma presenteerde. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Anthierens zich bij die gelegenheid zelfs voor zijn doen nogal sarrend gedroeg…

Onlangs heb ik het kloeke eerste deel gelezen van ‘Niemands meester, niemands knecht’, een selectie uit Anthierens’ stukjes voor diverse bladen gelezen, en dat vond ik zeer fris… een echte eigen toon, zonder geforceerd over te komen. Helaas lijkt het tweede deel veel moeilijker te vinden!

Niet sarrend, maar wel sarcastisch: Zinzen, die zo heerlijk duidelijk ontevreden kon zijn met wat zijn gasten vertelden. :haha: Mij staat een stukje ‘Terzake’ bij dat in een jaaroverzicht werd opgenomen. Er was iets aan de hand en Zinzen vond duidelijk dat de bevoegde gezagsdrager zich had moeten komen verantwoorden. “Maar de minister had geen tijd. Vandaag niet, morgen niet, en overmorgen niet.” Gevolgd door een beeld van een lege stoel.

Zoiets zie ik Twan Huys nog niet doen. Daarom ook denk ik niet dat zijn nieuwe opdracht zo’n probleem zou moeten opleveren voor College tour (wat ik verder een leuk programma vind). Huys is capabel en aimabel, maar is hij ook memorabel? Ik hoop dat het programma gewoon kan doorkachelen met een of andere behoorlijke journalist… En anders proberen ze het eens met Linda de Mol.

Oké, grapje. :whistle:

zazamaenade
    Participant

@vlaamsevink, maak niet van die achterlijke grapjes, 😀 straks leest iemand het nog en denkt ‘Goed idee, laten we het eens wagen’… Linda de Mol mag van mij wormen blijven opgraven, of wat mollen ook doen.

Dát is dus Anthierens ! Ik had het fragment deze week gezien, maar was de naam gelijk weer vergeten.

Zou Sheila Sitalsing, die voor de Volkskrant schrijft, en regelmatig een column heeft bij Buitenhof niet Collegetour kunnen doen ?
    Ze is scherp, schalks, beetje vilein en volgens mij zéér goed op de hoogte, en erbóvenop. Lijkt mij wel wat, en het lijkt me eerlijk gezegd geweldig als een vrouw dit programma gaat doen.

Alleen die blouse :wacko:

O, jee, weer een post tijdens het plaatsen opgegeten door een bug :no:

vlaamsevink
    Participant

Ik ken die vrouw niet, maar zoals je haar beschrijft zou ik zeggen: doen.
    Inderdaad misschien toch best iets anders laten aantrekken… dit is toch een beetje Buitenhof meets BBC-kostuumdrama. :haha:

Misschien is College tour ook wel een redelijk makkelijk programma om een nieuwe presentator voor te vinden, omdat de presentator daarin toch een eerder dienende rol speelt. Vervanging vinden voor bijvoorbeeld Matthijs van Nieuwkerk lijkt me daarentegen een zeer moeilijke opdracht (en dat zeg ik terwijl ik zijn stijl maar tot op zekere hoogte weet te appreciëren).

zazamaenade
    Participant

O, had je al gehoord dat Margriet van der Linden, de oud-hoofdredactrice van Opzij, en presentator van Zomergasten, half om half met Matthijs van Nieuwkerk (hij een half jaar, zij een half jaar) DWDD gaat doen ? Ik ben benieuwd !

‘Buitenhof meets BBC-kostuumdrama’ :whaha: Ja, ze heeft vaker dit soort tuttenblouses aan. Is mode in sommige kringen :beh:

blauwesok
    Participant
    Topic Starter

@Zazamaenade, Matthijs blijft gewoon een half jaar presenteren en het andere half jaar gaat Margriet een programma presenteren. Het is nog niet bekend wat voor programma.
    Ik vind Margriet niet leuk. Geen idee waarom.

zazamaenade
    Participant

@blauwesok, oww, dat was dus typisch een geval van klok en klepel, van mij :facepalm:
    Margriet vond ik een opvallende keus voor DWDD, want niet bepaald ultiem vlot en gemakkelijk babbelend. Verkeerd begrepen, dus.
    Ik vind het vaak wat ongemakkelijk om naar Margriet van der Linde te kijken, het schijnt dat ze ooit van zwaar-gereformeerde afkomst was. Zou dat doorklinken ?

snoesje666
    Participant

Ik ken teveel grefo’s die (al dan niet nog kerkgaand) een liederlijk leven lijden leiden. Het zijn net mensen.

Ik volg er eentje af en toe op internet. De blog van Teunie “Eenvoudig Leven”.
    Ze is maar drie jaar ouder dan ik. Had ik niet gedacht.

http://eenvoudigleven.blogspot.nl

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 25 total)

You must be logged in to reply to this topic.