Programma "De zaak van je leven"

Forums Entertainment & Achterklap Programma "De zaak van je leven"

This topic contains 2 replies, has 2 voices, and was last updated by  kopjekoffie 7 months ago.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

kopjekoffie
    Participant

In de WNL-serie “De zaak van je leven”, blikken rechercheurs terug op zaken die hen altijd zijn bijgebleven. De zaak en de onderzoeksmethodes worden nader toegelicht.
    Ik heb gister op npo-gemist de series bekeken en vond het goed gemaakt en interessant. Normaal gesproken ben ik niet van crime tv wanneer het fictie is, maar realistische weergave spreekt me wel aan.
    Bij deze aflevering doen de methodes niet onder aan een film:
    https://tvblik.nl/de-zaak-van-je-leven/de-dood-van-gerard-zonneveld

Over de moordenaar zal ik nog maar niet teveel vertellen i.v.m spoiler, maar wat bezielt zo iemand en hoe kunnen ze er zo cool onder blijven?

Hier alsook op youtube zijn andere afleveringen te zien:
    https://tvblik.nl/de-zaak-van-je-leven

Hups

NummerZoveel
    Participant

Ik ken het programma niet, maar zal eens kijken. Ik kijk vaak naar ID (Investigation Discovery) en vind het ook altijd heel interessant hoe ze met beter speurwerk de dader dan toch de pakken krijgen.

Wat moordenaars bezielt; ik heb geen idee! Sommige mensen zijn gewoon echt gestoord. En het lijken er steeds meer te worden, maar dat is denk ik vooral een gevolg van onze toegang tot informatie. Vroeger haalden alleen Jack de Ripper en Son of Sem het wereldnieuws, terwijl we tegenwoordig al weten dat er weer een gestoorde gek bezig is aan de andere kant van de wereld, nog voordat de slachtoffers zijn geteld.

Er is op ID nu een heel interessante serie waarin familieleden vertellen over gestoorde moordenaars. Voor die mensen komt het vaak ook uit de lucht vallen, maar als ze dan terugkijken, dan blijken er toch ook vaak wel tekenen van een zeer gestoorde geest te zijn geweest.

Ik hoop dat op termijn de kennis van de zieke menselijke psyche zover ontwikkelt, dat er preventief ingegrepen kan worden. Maar zover zijn we helaas nog lang niet.

kopjekoffie
    Participant
    Topic Starter

@nummerzoveel, ik vroeg me in dit geval af wat ze bezielde omdat het geen criminelen of gestoorden leken, vandaar.
    Ik wist trouwens ook niet dat telefoons afgeluisterd kunnen worden zodat ze dus niet alleen de gesprekken zelf kunnen aftappen maar ook de afgeluisterde telefoon als het ware niet laten ophangen. Zo kunnen ze dan ook gesprekken in de buurt van de telefoon afluisteren.

Hups

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You must be logged in to reply to this topic.