Restaurant recensies

Forums Keuken Restaurant recensies

This topic contains 15 replies, has 6 voices, and was last updated by  snoesje666 1 month, 1 week ago.

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author

snoesje666
    Participant

Hier kun je vertellen waar je (niet) lekker hebt gegeten.

snoesje666
    Participant
    Topic Starter

Ribhouse Texas in Zeegse.
    Leuke cowboyinrichting, een paradijs voor vleeseters, maar een afrader voor vegetariërs.

Momenteel ligt de weg eruit, op de site wordt een alternatieve route aangegeven. Je kunt ook via Schipborg over het zandpad richting Zeegse, maar die route is niet altijd goed begaanbaar met de auto. Wij hebben de auto geparkeerd bij de Drensche Aa en wandelden er naartoe.

We hadden niet gereserveerd en het zat behoorlijk vol, maar de vriendelijke dame bij de ontvangst zocht even door haar lijsten en na wat gepuzzel had ze een plek voor ons. En ook nog met fijnere stoelen dan de vorige keer. Die stoelen moeten we onthouden.
    De doppinda’s stonden al op tafel, de doppen gooi je hier traditioneel op de grond. Er kwam nog een schaaltje nachochips met dip bij.

Man ging deze keer gek doen, en ging voor een homp vlees van 750 gram. Echt niet normaal, zo groot als twee bakstenen, als het niet groter was. Zelf ging ik voor een lendebiefstuk en zoon voor de mixed grill. Omdat de kok de vorige keer waarschijnlijk uitgeschoten was met de zoutpot bestelden we ons vlees ongekruid en ongezouten. Goed vlees heeft dat helemaal niet nodig. De bediening kwam nog even terug om te melden dat de spare ribs gemarineerd waren en bood een alternatief daarvoor. Niet nodig, doe ze maar gewoon, want zoon vindt ze op die manier lekker. En zoals verwacht, het vlees was ongekruid ook lekker en precies zo gegaard als we hadden aangegeven.

Behalve twee kleine bakjes koolsalade en aardappelsalade (onbeperkt bijbestellen) heb je geen bijgerechten, die bestel je apart. Wij hebben een salade, een maiskolf, een jacket potatoe met zure room en gebakken aardappeltjes bijbesteld. Overal één portie van, onze ervaring heeft geleerd dat dat voldoende is voor ons drieën.

De droge, witte wijn is prima te drinken en er is maar één soort Radler, de 0,0%.
    Zoon sloot af met een Texaanse chocoladetaart met ijs en slagroom, wij zaten zelf te vol voor een toetje.

Man heeft zijn vlees niet op gekregen, dus zoon had extra. Heb je geen vuilnisbak, aka puber-in-de-groei, tot je beschikking, dan kun je om een doggybag vragen.
    De eindafrekening, inclusief drie wijn, drie Radler en een fris was 110 euro. Als man niet zo gek had gedaan met zijn vlees (doet hij vast niet weer) waren we ruim onder de 100 gebleven.

Kortom, een paradijs voor vleeseters, prima geprijsd en leuk ingericht. Als vegetariër kun je beter je heil (en menu) elders zoeken, ik heb behalve sla en gevulde champignons niets vegetarisch kunnen vinden, dat er wel schijnt te zijn. Waarschijnlijk moet je dit navragen bij het personeel.

Menukaart

NummerZoveel
    Participant

Dat klinkt lekker, @snoesje666. Ik krijg er gewoon trek van! Het is dat het zover rijden is…

Watje
    Participant

Volgens mij ben ik ooit hier geweest. Een aanrader! Ook voor vegetariërs! https://www.bbqziezo.nl/arrangementen/

Bestaat zoiets in het noorden ook Snoesje?

Onderschat nooit de kracht van internet

pluk
    Participant

Ik vind het idee van dit topic leuk, maar ik ga niet posten, want dan weet iedereen waar ik woon 😉

snoesje666
    Participant
    Topic Starter

Er zat in de buurt van Sappemeer een specifiek bbq-restaurant, maar dat bestaat volgens mij al heel lang niet meer. Steakhouse Westerbroek ben ik al heel lang niet geweest.

Allyoucanvreet is hier genoeg keuze in Groningen. Onze favoriet is Wereldgeluk. Eerst gingen we naar YankeeDoodle Hoogkerk (fantastisch voor jonge kinderen) maar die is er niet meer.

Waar ik niet meer hen ga is Humphrey’s. Een paar keer gedaan met collega’s en slecht!! Tenzij iemand kan wijsmaken dat een tortilla halfbevroren dient te zijn.

Van der Valk Hoogkerk serveert lauwe Radler, echt niet te zuipen.

snoesje666
    Participant
    Topic Starter

Weer lekker geluncht bij “De Rode Loper” in Groningen (Nieuwe Ebbingestraat).

Ik had de Italiaanse bol met zelfgemaakte kippenragout, zoon de pannenkoek met spek en kaas. Cola en muntthee erbij, in totaal € 19,50.

Relaxt daghaptentje, lief personeel.

snoesje666
    Participant
    Topic Starter

Home Page

Ronnys Lunchcafé
    Winkelcentrum Hooge Meeren in Hoogezand.

Ruime kaart, betaalbaar.
    Man had een stokbroodje brie, kip, ananas. Ik had een hamburger hawaï.
    Prima hap, smaakte goed.

borodini
    Participant

Gisteren zijn we in Gorinchem geweest ( centrum best saai, eigenlijk.. ) , veel eettentjes en terassjes.
    Aanbeland bij ‘de hoofdwacht’.

Man en ik een clubsandwich, zoon een hamburger xl , alles met dikke patat.
    3x bier, 2x frisdrank 1x cappo.

46 euro.

opzich 15 euro pp voor een lunch valt mee, de porties waren redelijk, de kwaliteit viel wat tegen. Het was voor ons doen net iets te hip. Een salade in een mega onhandig weckpotje, dat werk zeg maar.
    Pleur gewoon de rauwkost op het bord en dan kijken we wel.
    De hamburger xl was formaat keizerbroodje. Niet echt xl. De patat was mega lekker, dat wel, maar plm 10 patatjes pp

Vanavond zelf clubsandwiches gemaakt , stuk lekkerder en veul goedkoper 🙂

Wel leuk terras om te zitten, leuke sfeer, alles.

borodini
    Participant

Waar ik wel echt een lans voor wil breken is Pablo’s Cantina in Dordrecht.

Superfijne mexicaanse tent, onbeperkt sprareribs of tapas ( veel , heel veel beter dan lacubanita die ernaast zit.. ) of gamba’s/

of gewoon ala carte.

heel leuk personeel, leuke ambiance. Pas met 5 personen daar de tapa’s gedaan ( grote porties, vers ! ) we waren 130 euro kwijt, inc 5 witte wijn ( en geen bescheiden glazen maar echt bellen wijn ) en 2 cocktails.

Het voordeel van de grote porties is dat de hele tafel kan genieten. Gewoon voor allemaal een bordje erbij vragen ( dat geven ze niet standaard , ze gaan er vanuit dat je je eigen tapa’s eet ) is geen probleem en dan van alle hapjes wat proeven.

Echt heul goed te doen.

snoesje666
    Participant
    Topic Starter

Tapas is inderdaad gezellig eten!

dolfje
    Participant

Humphrey’s zijn wij ook ooit eens met een personeelsuitje geweest, vond het ook niet zo bijzonder.

Ik ben de laatste tijd niet echt in restaurants geweest,meer borrelhappen en een hamburger her en der in een café of proeflokaal.

Als man en ik uit eten gaan dan kiezen we wel meestal voor iets buitenlands dus Mexicaans of Thais, Grieks oid. Zijn niet zo van de chique restaurants. Ik hou ook niet van vis en andere zwemmende dingen en in veel restaurants wordt het dan biefstuk met friet( of entrecote met gebladieblabla aardappels wat op hetzelfde neerkomt.)

Lekker Mexicaans eten kan ook in Domburg, niet in de buurt hier maar in de zomer komen we er wel eens redelijk vlakbij.

snoesje666
    Participant
    Topic Starter

Eldorado Steakhouse in Heerlen vonden we een fijne ontdekking in de vakantie. Een inrichting uit het jaar kruik, dus nu weer helemaal hip. Denk ik. 😋 En lekker eten, dat is het belangrijkste.

Impressie

Watje
    Participant

Iemand nog tips in Utrecht toevallig? 6 personen, misschien meer. Handig om rekening per persoon te kunnen doen en uiteraard wil ik als vega wat keuze hebben. Gezelschap komt niet uit Utrecht dus centrum is het handigste.
    Google bracht me op Het gegeven paard, maar ik weet niet of dat heel sfeervol is. Daarnaast/vlakbij zit hun zusterbedrijf. Werfkelder vonden we minder handig/gezellig voor meer dan 4 personen.

Onderschat nooit de kracht van internet

NummerZoveel
    Participant

Ik kan je helaas niet aan tips helpen, @watje.

snoesje666
    Participant
    Topic Starter

Sorry, geen idee.

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)

You must be logged in to reply to this topic.