Something big is about to happen…

Forums Over SaysWho Something big is about to happen…

This topic contains 29 replies, has 11 voices, and was last updated by  coolpack2 6 months, 1 week ago.

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 30 total)
  • Author

SaysTech
    Moderator

Beste SaysWho’ers,

Een jaar geleden is het SaysWho forum geboren uit onvrede over het Viva forum. Ons streven was om een nieuw, fris onafhankelijk forum op te zetten waar de gebruiker centraal zou staan en niet de adverteerders, waar geen 100 uit een dozijn nep topics worden geopend om gebruikers te trekken en waar iedereen lief voor elkaar is. Natuurlijk hadden we geen idee waar we aan begonnen en al snel haakte het grootste deel van de organisatie af.

We hebben inmiddels onze doelstellingen wat bijgesteld en zijn (verbaast) en trots dat er nog steeds (langzaam maar toch) wat gekletst word op SaysWho. Om onze dankbaarheid naar jullie te uiten willen een paar grote veranderingen doorvoeren waardoor een deel van de ergernissen die er zijn op het forum voor jullie worden opgelost.

Een deel van de aankomende veranderingen:
    – makkelijkere registratie en login
    – smileys
    – duidelijkere en fancy profielpagina’s
    – uitgebreidere forum mogelijkheden
    – en meer…

Natuurlijk is jullie feedback na de veranderingen meer dan welkom, dat kan gewoon in dit topic. We zijn met een klein groepje dus we willen graag dat iedereen het naar zijn zin heeft. Na de update willen we ook weer wat tijd en energie steken in de marketing van het forum, we stellen het erg op prijs als jullie meedenken!

Dit houdt in dat SaysWho vannacht en morgen ochtend niet bereikbaar zal zijn, we zien jullie graag zondag 10/06 om 12.00 uur terug :).

Bedankt <3

vlaamsevink
    Participant

Goed hoor, ik zal m’n kritische hoed dan eens opzetten.

Dingen die jullie waarschijnlijk zelf al hebben opgemerkt, maar voor de zekerheid zet ik ze toch nog eens neer:
    -Nog steeds is een deel van de ‘standaardteksten’ niet vertaald naar het Nederlands. Ik zie hierboven bijvoorbeeld staan: ‘Viewing 1 post (of 1 total)’. En zo zijn er nogal wat voorbeelden.
    -Al een paar weken werken vele smileys bij mij niet meer.
    -Het kan soms een tijdje duren voor dingen worden opgepakt (zoals bijvoorbeeld die smileys). Uiteraard heb ik begrip voor de redenen (forum is hobby voor jullie, drukke eigen baan etc.) maar ik kan me voorstellen dat zoiets misschien niet de indruk geeft die jullie willen voor (nieuwe) gebruikers.

Niet dat ik dit allemaal zo erg vind, maar als jullie vragen wat mijn suggesties zouden zijn; dat dus. 🙂

SaysAdmin
    Moderator

Die smilies worden inderdaad met de update gelijk opgelost.
    Voor wat betreft de snelheid; ik reageer niet dagelijks maar kijk hier wel elke dag.
    Wat ik op kan lossen doe ik dan ook.

Veel technische dingen zijn helaas het probleem van Tech en die heeft een wat drukker echt leven dan ik 😉
    We zouden heel graag alles dezelfde dag op willen lossen maar dat gaat helaas niet. En soms zijn dingen ook gewoon wat lastiger op te lossen dan in eerste instantie lijkt.

Verder hopen we dat na de update alles vlotter werkt en gaan we dus ook met de marketing aan de slag.

Ook wat mij betreft heel erg bedankt voor de steun en het trouwe forummen alweer een JAAR! Wie had gedacht dat we het al zo lang vol zouden houden 😉

Vragen? Problemen? --> admin@sayswho.nl

SaysTech
    Moderator
    Topic Starter

We zijn weer online 🙂 met vernieuwde profiel pagina’s en emojis! Meer aanpassingen volgen!

– tech

SaysTech
    Moderator
    Topic Starter

Goed hoor, ik zal m’n kritische hoed dan eens opzetten. Dingen die jullie waarschijnlijk zelf al hebben opgemerkt, maar voor de zekerheid zet ik ze toch nog eens neer: -Nog steeds is een deel van de ‘standaardteksten’ niet vertaald naar het Nederlands. Ik zie hierboven bijvoorbeeld staan: ‘Viewing 1 post (of 1 total)’. En zo zijn er nogal wat voorbeelden. -Al een paar weken werken vele smileys bij mij niet meer. -Het kan soms een tijdje duren voor dingen worden opgepakt (zoals bijvoorbeeld die smileys). Uiteraard heb ik begrip voor de redenen (forum is hobby voor jullie, drukke eigen baan etc.) maar ik kan me voorstellen dat zoiets misschien niet de indruk geeft die jullie willen voor (nieuwe) gebruikers. Niet dat ik dit allemaal zo erg vind, maar als jullie vragen wat mijn suggesties zouden zijn; dat dus. 🙂

+1 

NummerZoveel
    Participant

Leuk dat jullie dit doen!! Ik merk de verandering op mijn mobiel nu alleen nog in het tekstvenster en met de smileys. Ik heb nog geen tijd om echt goed te kijken, maar dat zal ik later deze week doen.

Doornroosje
    Participant

De smiley’s zijn leuk! 

Ik kan ze wel niet allemaal zien op mijn mobiel. Vanavond eens goed kijken.

Pien
    Moderator

Wat een gezellige kleurtjes op mijn profielpagina 
    De notificaties zijn overzichtelijker en ik zie nu ook dat het lettertype in het reageervak veel duidelijker is.
    En yeeeeeh de smileys….een heleboel 

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

zazamaenade
    Participant

Zo, het ziet er anders uit !

Het lettertype in het reactiekader vind ik erg prettig. Véél emoji’s, zeg, leuk maar ik vind de manier om ze te plaatsen niet zo handig (al kan dat met deze hoeveelheid natuurlijk niet anders). Wat ik echt mis in deze emoji’s is humor. Misschien is dat een kwestie van smaak, dat zou kunnen.

Wat ik een beetje vreemd vind is dat je niet-ingelogd toch een profiel kunt bekijken, dat vind ik niet zo prettig.

Natuurlijk is een account aanmaken een fluitje van een cent, maar het is toch een drempel, en dat lijkt me zinnig.

Wel leuk dat je de grootte van de emoji’s kunt veranderen (ja ik weet het, is wat kinderlijk, al dat plaatjesgeplak    )

NummerZoveel
    Participant

Een eerste observatie: als ik de smileys op de mobiel (iPhone) open, dan kan ik ze niet allemaal zien en er ook niet doorheen scrollen.

SaysAdmin
    Moderator

Hadden we al gezien inderdaad @NummerZoveel.

Net als bij de buren zullen we die dan maar op de buglijst zetten. 😇😇

Vragen? Problemen? --> admin@sayswho.nl

Doornroosje
    Participant

NummerZoveel
    Participant

Nee!!! Niet de lijst als bij de buren! Dan kan ik straks nergens meer forummen! 

kopjekoffie
    Participant

Proficiat met het jaar. Jullie hebben het ook goed volgehouden mods.

(en wat een elegant lettertype ineen in het reageervak)

Hups

vlaamsevink
    Participant

Lettertype reageervak vind ik inderdaad mooi!

Ik gooi er nog eens een suggestie in. Bij de oude smileys hadden we een tijd lang de situatie dat een aantal veelgebruikte onder het reageervak aangeklikt konden worden, waardoor je ze kon selecteren zonder een pop-upscherm aan te moeten klikken. Ik vond dat handig, maar nu is dat weer weg. Dus als we wat dat betreft weer naar de vroegere situatie konden gaan dan zou ik dat fijn vinden.

pluk
    Participant

De grootte kiezen, dat moet ik proberen…

En inderdaad, gefeliciteerd met de eerste verjaardag van SaysWho @Saystech en @saysmod!

Edit: inderdaad, something BIG happened 😉

Doornroosje
    Participant

Pien
    Moderator

Dat van die grootte wist ik ook niet 

it 

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

vlaamsevink
    Participant

<h1><span style=”color: #ff00ff;”>Je kan ook heel groot schrijven als je dat wil. <span style=”color: #3366ff;”>En in kleur. <span style=”color: #00ffff;”>Ja, wie wil kan zelfs verschillende kleurtjes in één bericht gebruiken. Of in hetzelfde <span style=”color: #ffcc00;”>w</span><span style=”color: #99cc00;”>o</span><span style=”color: #0000ff;”>o</span><span style=”color: #ff6600;”>r</span><span style=”color: #ff0000;”>d</span>. </span></span>
    </span></h1>
    Tja, wat je ermee bent weet ik ook niet. Maar het kán.

Edit: dat kan dus niet. Je kan in het reageervenster wel helemaal loos gaan met kleurtjes en grote letters, maar dan krijg je in het uiteindelijk geplaatste bericht alleen maar een hoop van die HTML-tags…

zazamaenade
    Participant

<h3><span style=”color: #ff6600;”>Ha @vink !</span></h3>
    <h6><span style=”color: #800000;”>Even proberen, dus, ik ben wel benieuwd : Het werkt wel hoor. </span></h6>
    <h4>Maar of het dus ook resultaat heeft, na het plaatsen </h4>

zazamaenade
    Participant

Waar zou dit onder vallen : bugs , lokkertjes, valse beloften " />

Kan iemand trouwens uitleggen hoe je nu een plaatje plakt ? Handmatig img eromheen zetten kan wel, maar het kan toch minder omslachtig ?

Hoe het nu moet (met aanklikken knop ‘text’ en dan nog iets anders) begrijp ik niet, soms lukt het opeens, maar waarom ???

En er staan ook onverklaarbare tekentjes achter mijn bovenste emoji in deze post, die ik niet kan weghalen ?

zazamaenade
    Participant

Nog maar even een nieuwe post, want ik ‘durf’ mijn eerdere post niet te editen wegens verdwijnproblemen : het is natuurlijk allemaal geen ramp, al dit gepruts.

Kinderkwaaltjes van een peuter (of ben je met 1 jaar nog een baby ?) 

pluk
    Participant

Er gebeurd iets geks. Als je kleur kiest en ‘text’ om de html te bekijken, dan post en edit en weer de html bekijkt, dan is het veranderd.
    <span style=”color: #ff0000;”>test</span>
    Als ik de knop ‘code’ gebruikt blijft de html wel staan
    <span style="color: #ff0000;">test</span>
    effect: wel rood, maar met tekentjes

<"color: #ff0000;">test</span>

kopjekoffie
    Participant

Oh, verdwijnen posts soms bij editen? Vandaar dat ik er eentje van eergisteren kwijt ben. Nou ja, geeft niet.

Zaza, je kan een afbeelding plakken door het vakje text aan te vinken en dan img selecteren.
    foto

Ik zie nu trouwens zelf pas dat het reactievenster veranderd is.

Hups

zazamaenade
    Participant

null

@kopjekoffie, zover was ik ook, maar niet wat de volgorde precies is. Even proberen, dus.

Verdwijnende posts zijn er al maanden. Apart dat je daar nog geen last van hebt gehad.
    Het schijnt te maken te hebben met een mechanisme om spam te weren.

Kijk, nu snap ik het nieuwe plakken ook. Bedankt  

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 30 total)

You must be logged in to reply to this topic.