Stamtafel deel 5

Forums De Kantine Stamtafel deel 5

This topic contains 1,008 replies, has 10 voices, and was last updated by  Pien 1 month, 3 weeks ago.

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 1,009 total)
  • Author

Pien
    Moderator

We zijn alweer toe aan deel 5.

Schuif gezellig aan en klets mee, iedereen is welkom aan de stamtafel.

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

vlaamsevink
    Participant

Dat is in ieder geval een mooi plaatje om mee te beginnen.

Ik weet niet of de uitdrukking ook in Nederland bekend is, maar bij reclames voor beleggingen en aanverwanten hoor je hier vaak het standaardzinnetje ‘in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst’. Dat is ook van toepassing op hoe ik me nu voel. Ik heb wat vroeger op de dag nog wel wat gehuild (voornamelijk in de kerk waar zaterdag de begrafenis plaatsvindt; die bleek open toen ik er voorbij fietste en ik kon de verleiding niet weerstaan er een tijdje te gaan zitten) maar naarmate de dag vorderde ging het toch wat beter, en inmiddels kan ik met droge ogen terugdenken aan bepaalde uitspraken of gebeurtenissen van de afgelopen dagen, iets wat me gisteren nog helemaal niet lukte. De hoop dat het inderdaad gaat lukken om wat contact te houden met de rest van de familie speelt daar een behoorlijk grote rol in. Als het zo doorzet dan kan ik binnenkort misschien weer wat beter reageren op wat jullie schrijven.

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen. Gezellig, een nieuw topic.

@vlaamsevink, reageren is niet nodig hoor.

@pien, ja, dat klopt, ben het hele weekend bezig geweest. Niet handig met minimaal 2 hernia’s; ik ben 3 kilo afgevallen de afgelopen dagen.

Ik was om kwart voor 6 op ivm de levering van de vloer om kwart voor 7. Snel gedoucht, de laatste dingen ingepakt en in de auto gegooid, de hond gevoerd, en de laatste deur zoals verzocht verwijderd. En nu nog even langs de fysio voordat we straks vertrekken voor een week.

dolfje
    Participant

Gezellig een nieuw topic 

vlaamsevink
    Participant

Ha NummerZoveel, als je al eerder geschreven had dat jullie er een weekje tussenuit gaan dan heb ik daar overheen gelezen. Veel plezier op vakantie!

Pien
    Moderator
    Topic Starter

@vlaamsevink je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt.
    Wil je enkel van je afschrijven is dat toch prima ook daar is een forum voor.
    @nummerzoveel je hebt er onderhand al weer een dag op zitten 
    Wat een tegenvaller van de vloer, het heeft je een flink bedrag gekost en dan kan je alsnog zelf aan de slag.
    Was het een “gevalletje” miscommunicatie of waren de werkmannen gewoon klojo’s?
    Hopelijk kan je nu op je (noodgedwongen) vakantie even ontspannen en ben je bij thuiskomst als de nieuwe vloer er prachtig in ligt alles vergeten (fingers crossed) 
    Hoi @dolfje 

Ik ga zo richting moeder voor mijn wekelijkse kopje koffie en daarna door om weer wat dingen van mijn shoplijstje te bemachtigen.
    Zit nog even te wachten tot mijn wasmachine klaar is dan kan ik die nog mooi ophangen zodat ik hem bij thuiskomst weer weg kan vouwen.

Moderator

NummerZoveel
    Participant

@vlaamsevink, echt vakantie is het niet, maar we moesten ons eigen huis uit ivm het leggen van de nieuwe vloer. Hopelijk is dat vrijdag klaar.

@pien, was het gezellig bij moeders? En nog gelukt met de was?

Ik ben tot een uur of 2 in touw geweest met spullen wegbrengen en een zakelijke afspraak tussendoor (niet handig, maar kon even niet anders). En daarna ben ik volledig gecrasht. Puberpup en ik hebben samen op een kleedje in het gras de rest van de middag liggen slapen. We waren er beiden geloof ik wel aan toe.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

De was ligt weer fris in de kast @nummerzoveel 
    Bij moeders is het meestal wel gezellig, zo goed als iedere maandag spreken zus en ik daar af drinken een bak koffie om vervolgens samen iets te ondernemen.
    Vandaag weer aan het shoppen geweest.
    Kan me voorstellen dat het nu wel even genoeg voor je is geweest (en ook een beetje voor puberpup).
    Hopelijk verloopt de rest van de week rustig en kom je volgende week uitgerust in een huis met prachtige vloer thuis 

Morgenochtend in Den Haag de uitspraak van de Raad van State, ik heb weinig vertrouwen in een gunstige uitkomst 
    Het “buurtcomité” heeft gevraagd of er zoveel mogelijk mensen aanwezig willen zijn, al is het me niet duidelijk wat dat nog voor nut kan hebben aangezien de uitspraak er dan al ligt 
    Maar goed ik doe mijn “buurtplicht”
    Er rijdt een buurvrouw met me mee waar ik nogal mee kan lachen dus we zien het maar als een gezellig uitje 

Moderator

vlaamsevink
    Participant

Pien, hopelijk krijgen jullie toch een uitspraak waar jullie mee geholpen zijn. Ik duim mee!

dolfje
    Participant

Er is er een jarig hoera hoera. 

Neem allemaal een stukje 

NummerZoveel
    Participant

@dolfje, van harte gefeliciteerd!!! Ik wens je een heel gezellige dag, samen met man, en dat er maar een prachtig jaar op mag volgen.

@Pien, veel succes vandaag met de uitspraak, ik ga voor jullie duimen.

Ik ben nu even in het huis want ik moest de kleur van de tegels controleren. Ze lijken in de woonkamer wat lichter dan uitgezocht, maar vanuit een andere hoek met ander lichtinval in de keuken juist weer wat donkerder. Ik ga er dus maar vanuit dat de waarheid ergens in het midden ligt, en ze dus precies goed zijn 🙂 De eerste paar tegels zijn nu gelegd en het lijkt prachtig te worden.

Puberpup en ik blijven nog eventjes hier en dan gaan we door naar de dierenarts. Wel fijn dat we langs de eigen da kunnen. Hij heeft wat allergische reacties, en er lijkt nu ook een hotspot te ontstaan op zijn wang, dus dat wordt vast een kuurtje ontstekingsremmer en antibiotica. En dan moet ik ook meteen maar vragen naar iets van anti-histamine ofzo.

nlies
    Participant

gefeliciteerd @dolfje.

de groenbak is weer leeg, dus ik kan weer opnieuw gaan vullen. het weer lijkt er ook wel goed voor.

gisteren stootte ik een fles wijn van het aanrecht, gelukkig had ik nog een half pak kattengrit staan (kat is er al ruim een jaar niet meer) en ik denk dat ik toch maar een nieuw pak meebreng als ik boodschappen moet doen. Kattengrit helpt heel goed bij gemorste wijn of olie.

kreeg vandaag een brief over pensioenuitkering, hoe ik dat wil hebben. Gaat over bedrijf waar ik iets van 1,5 jaar gewerkt heb, dus iets van 500 per jaar, vraag me af wat daarbij te kiezen is.

verder geen nieuws, succes met waar je mee bezig bent

NummerZoveel
    Participant

@nlies, waarschijnlijk kun je kiezen tussen een maandelijkse uitkering of eenmalig een bedrag ineens.

kopjekoffie
    Participant

Gefeliciteerd Dolfje.

Nummerzoveel, fijn dat ze de tegeltjes nu aan het leggen zijn.

nlies, heb je dan een houten vloer in de keuken, dat je korrels gebruikt? Hout in de keuken lijkt me lastig om mooi te houden.

Hups

nlies
    Participant

@kopjekoffie, nee heb er tegels liggen, maar die korrels nemen heel veel vocht op, hielp ook goed toen ik een fles olijfolie van het aanrecht sloeg, scheelt een hoop dweilen. grit strooien, in laten trekken en opvegen. dweil of mop er overheen en klaar

vlaamsevink
    Participant

Gefeliciteerd, Dolfje! Hopelijk heb je vandaag iets leuks gedaan om je verjaardag te vieren.

NummerZoveel, ik hoop dat de tegelvloer het gewenste resultaat oplevert. Hopelijk ziet het er inderdaad prachtig uit wanneer alle tegels gelegd zijn!

Nlies, ik wist niet dat kattengrit van die handige extra functies had. Eentje om te onthouden!

Hoewel ik natuurlijk een rare week heb – die moeilijke periode tussen een overlijden en de begrafenis – heb ik vandaag dan toch maar weer eens een beetje geknutseld. Iets eenvoudigs, om er weer wat in te komen. Was de eerste keer in vijf dagen, maar wel ineens weer anderhalf uur gedaan.

dolfje
    Participant

Goedemorgen. Het waait hier ontzettend. En dan in een polyester tent is het niet rustig slapen..

Gisteren 40 km gefietst. Was erg blij dat we elektrische fietsen gehuurd hebben.

Straks douchen, broodjes halen en dan gaan we de boel afbreken en weer naar huis.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Als eerste een post speciaal voor @dolfje

Moderator

Pien
    Moderator
    Topic Starter

@vlaamsevink goed dat je weer wat geknutseld hebt, als je iets om handen hebt kan je toch je gedachten wat verzetten om iets meer rust in je hoofd te krijgen.
    @nummerzoveel het is bijna altijd dat als je iets nieuws op de vloer legt het lichter of donkerder lijkt dan wat je had uitgezocht, aangezien het bij jou beide is zal het wel goed zijn 
    Als je het nu al na een paar tegels mooi vindt zal het eindresultaat vast prachtig zijn!
    Och arme puberpup heb je een idee waar hij allergisch op reageert?
    Een hotspot is ook zo iets akeligs, hopelijk heb je het snel onder controle want die dingen kunnen echt uitgroeien tot ranzige open smetplekken.
    Het voordeel, als je het zo kunt noemen, is dat het op zijn wang zit zodat hij er zelf niet aan kan likken wat het proces aanzienlijk verlengd.
    @nlies ik gebruik kattengrit als er plasjes op de oprit liggen maar het is nooit in me opgekomen om het ook binnenshuis te gebruiken als ik weer eens een fles olie heb laten vallen 
    Nu voortaan wel dankzij jou 
    Man heeft ook wel eens zo’n schrijven gehad van een pensioenfonds, hij kon kiezen om het gelijk uit te laten keren of op pensioengerechtigde leeftijd maar het zou hoe dan ook een eenmalige uitkering zijn omdat het maar om een paar honderd euro ging.
    @dolfje je hebt er heel wat fiets kilometers opzitten 
    Voor straks een goed reis terug!

Het is gisteren wat anders uitgepakt dan verwacht omdat hetgeen wat aan mij (en wat andere) gemaild was niet helemaal klopte.
    Laat ik maar beginnen met de uitspraak….die is dus nog niet gedaan en dat was dan ook de fout in communicatie.
    Het was wederom een zitting waarin aan de woordvoerders van voor- en tegenstanders vragen gesteld werden over de inhoud van de bezwaarschriften en de reacties daarop.
    De uitspraak volgt binnen 6 weken maar er werd al gelijk aan toegevoegd dat dat gezien de komende vakantieperiode wel eens verlengd zou kunnen worden naar 12 weken.
    Maar goed ik heb mijn “buurtplicht” weer volbracht en achteraf was het misschien wel zinvol om aanwezig te zijn omdat er dus nog geen uitspraak lag.

Maar oh oh wat ben ik toch eigenlijk ook een vreselijke dorpse boerentrien 
    Het begon al met de rit er naar toe, voor mij een wereldreis helemaal naar Den Haag.
    Ik heb al eens geschreven dat ik het voor elkaar krijg om zelfs met TomTom verkeerd te rijden en nu was het (natuurlijk) niet anders.
    Buurvrouw was gelukkig net zo’n boerin dus samen hebben wij onze hersens laten kraken op de aanwijzingen van Tom.
    Inmiddels heb ik ontdekt dat je niet altijd letterlijk moet doen wat Tom zegt, zo heb ik gisteren toch wel een stukje op een hele rustige rijbaan gezeten omdat Tom nu eenmaal zei dat ik rechts aan moest houden…om uiteindelijk tot de ontdekking te komen dat ik op een bus (of was het spits) baan zat 
    Uiteindelijk toch aangekomen in Den Haag gilde mijn buurvrouw ineens “hier is het Pien” en inderdaad reden we langs een groot gebouw met daarop Raad van State, ik schoot gelijk een kort bij gelegen parkeergarage in en wij gniffelde met enige trots tegen elkaar dat we het toch maar mooi op tijd gered hadden (aangezien onze beide mannen weinig vertrouwen in een goede afloop hadden ).
    Eenmaal uit de parkeergarage waren we de kluts kwijt want waar was het gebouw ineens, wij domme ganzen hadden natuurlijk de verkeerde uitgang genomen waardoor we aan een andere kant stonden.
    Maar wij hebben een mond dus een pakketbezorger om de weg gevraagd, al lopend tot de ontdekking komen dat we het nog niet zagen en vervolgens twee agenten nog eens de weg vragen…om te horen dat er twee gebouwen van de Raad van State zijn en buurvrouw bij de verkeerde gegild had 
    Gelukkig was het juiste gebouw nog op loopafstand al moesten we inmiddels wel flink door stappen om het nog op tijd te redden, buurvrouw had speciaal voor de gelegenheid hakken aangedaan die ze normaal gesproken nooooooit draagt dus ze liep niet erg elegant in hoog tempo 
    Tijdens deze wandeling zijn wij uiteraard bijna overreden door een tram 
    Maar…..we waren op tijd  We hadden verwacht een uitspraak aan te horen en weer huiswaarts te keren maar door de verkeerde informatie liep dat wat anders.
    De zitting begon om 10 uur, 12 uur kregen we een 5 minuten plaspauze en om half 2 stonden we pas weer buiten.
    De beschrijving van de terug rit zal ik jullie besparen dat volstaat met chaos.
    Ik was kapot toen ik eindelijk thuis was….als ik al twijfelde heb in nu de bevestiging dat ik gewoon niet buiten mijn dorpsgrenzen moet komen, al is het alleen maar om de wereld om me heen te beschermen tegen een totaal wereldvreemde Pien 

Moderator

coolpack2
    Participant

@vlaamsevink: Mijn medeleven. Enerzijds mooi dat iemand in dergelijke omstandigheden een eigen keuze kan maken. Een oud-vriendin van mij heeft dat vanwege psychisch lijden zo kunnen doen, wat mij best opgelucht heeft. Ik was altijd een beetje bang dat ze suïcide zou plegen en ik vond het mooi dat ze nu een waardig afscheid heeft gehad met haar naasten om zich heen. Al is het natuurlijk tragisch dat zij (en jouw oud-collega/vriend) deze keuze heeft moeten maken. Ik wens je alvast veel sterkte zaterdag.

@Pien: Ook hier is het nog lang erg warm geweest, tot gisteren eigenlijk. In mijn slaapkamer was het ‘nog maar’ 23 graden vannacht, ik kon eindelijk weer onder een dun dekbed slapen. Haha, mooi verhaal van die trip! TomTom is nogal eens onduidelijk, ja. Ook met “links aanhouden” dat dan eigenlijk rechtdoor is. Heb er tijdens mijn rijlessen al mee kunnen oefenen. Ik rij best regelmatig, maar richting Amsterdam ofzo is altijd beetje stress. Begint mn navigatie over iets met een wisselstrook😅 die was gelukkig dicht. En vervolgens moest ik links aanhouden, op zo’n weg met tig stroken waar ik rechts reed. logischerwijs heb je dan best wat tijd om naar links te komen, maar ik kende het er niet. Die stomme Amsterdammers lieten me er niet erg tussen, terwijl ze zelf makkelijk even naar links konden. Grrrrr 😜

@Dolfje: Van harte gefeliciteerd nog! Goede terugreis gewenst! Ik zit te denken om ook voor een nachtje of twee die kant op te gaan, maar ik denk dat ik het toch te veel gedoe ga vinden, in mn eentje met hond en kampeergerei.

@NZ: Wat een gedoe met de vloer. ik heb het niet helemaal kunnen volgen, maar hopelijk kunnen jullie nu weer wat tot rust komen. En hopelijk trekt die hotspot snel weg. Geen idee hoe het zit met allergie bij honden.. ik heb alleen ervaring met huidallergie (kat) en dan was het zalfje. Maar daar kon de bron ook weggenomen worden.

coolpack2
    Participant

gister trouwens wat raars. Mijn zus belde in paniek op omdat ze een voicemail had gekregen van het ziekenhuis in mijn stad, dat luidde: “Goedemorgen u spreekt met [voornaam] van [naam ziekenhuis en plaatsnaam]. Zou u  contact op  willen nemen met de acute opnameafdeling [letter-cijfer], en dan vragen naar [zelfde voornaam]. Ik zou graag even wat met u willen overleggen over een eventueel familiegesprek met de dokter. ik hoor graag van u, bedankt.”

Mijn zus heeft teruggebeld, maar ze wisten niet of iemand met mijn naam opgenomen was en de betreffende persoon was even niet bereikbaar. Vervolgens belde ze mij en ik nam op. Dus toen bleek er niks loos. Ze heeft later nog wel een collega van de beller gesproken, die vertelde dat er een ‘nummertje verkeerd’ gekozen was. Nogal op nonchalante toon. Zus heeft een klacht ingediend, dat ze hadden moeten zeggen wie ze peobeerden te bereiken, want dan had zij meteen geweten dst er een fout gemaakt was.

ik vind het wel een rare kwestie, en hoe zit het met vertrouwelijke informatie? Iemand hier wat verstand van of ervaring mee? En je schrikt je natuurlijk naar van zo’n telefoontje 😒

NummerZoveel
    Participant

Goedemiddag allen, leuk dat er zoveel geschreven is!

@vlaamsevink, wat fijn dat je weer aan de klus bent geweest. Even de gedachten verzetten is heel gezond bij zo’n verlies.

@dolfje, ik wens je een fijne reis terug (je bent inmiddels al wel thuis, denk ik ;-))

@Pien, gelukkig dat je heen gegaan bent, ondanks dat het samen met de buuv zo’n avontuur werd. En wij duimen nog even verder voor een gunstige uitslag.

@coolpack2, wat idioot, dat telefoontje van het ziekenhuis. En al helemaal dat ze er vervolgens zo luchtig over deden. Echt bizar. Ik denk dat ik een klacht in zou dienen.

Ik merk nu echt dat ik veel te veel van mijn lijf heb gevergd de afgelopen periode. Ik ben doodmoe en kan de hele dag wel slapen. En daarnaast ben ik niet lekker, houd ik mijn eten niet binnen en heb ik het ook nog eens ijskoud (en is er alleen lauw water onder de douche en ik krijg de verwarming niet aan de praat). Tot zover mijn klaagpraatje.

Wat puberpup nu precies heeft, blijft vooralsnog een mysterie omdat hij elke vorm van onderzoek pertinent weigerde. En met geschat 65 kilo aan hond (want op de weegschaal wilde hij ook al niet, ondanks herhaalde pogingen en maar liefst 8 omkoop-koekjes) valt nu eenmaal lastig over dat soort dingen te discussiëren. De dierenarts en ik vroegen ons beiden af wat er in dat eerste jaar toch met hem gebeurd kan zijn, dat hij nu zo angstig en bozig op onderzoek reageert. We gokken op een allergische reactie, een hotspot in wording, een reactie op de eikenprocessierups of een huid-probleem. In goed overleg hebben we besloten om er een voor-alle-zekerheid-antibiotica-kuur tegenaan te gooien, en ik heb ook een noodpakket anti-allergiepillen mee gekregen voor als dat nog nodig mocht zijn. Hij zag er verder goed uit en lijkt er vooralsnog weinig last te hebben, dus dat is wel fijn. En nu maar even zien of de antibiotica het probleem op kan lossen.

De vloer vordert ondertussen ook gestaag. Mr Zoveel is net even langs gereden onderweg naar zijn werk en heeft foto’s gestuurd. Alle grote vlakken zijn nu gedaan, maar de hoekjes leveren het meeste werk op, en dat zijn er nogal wat. De legger wist niet zeker of het binnen de geplande tijd van 4 dagen leggen wel af zou komen. We zullen het wel zien…

En tenslotte ben ik vandaag erg blij met goed nieuws over een lieve vriendin, die de nodige gezondheidsproblemen heeft maar vandaag een ingewikkelde en geslaagde operatie heeft gehad.

En nu… ga ik eerst maar eens even een tukkie doen, in de hoop wat op te warmen en bij te tanken.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Pffft kan me voorstellen dat je daar goed van schrikt @coolpack.
    Wat vreselijk onzorgvuldig van dat ziekenhuis.
    Wat mij buiten de onzorgvuldigheid misschien nog wel meer zou storen is dat er dan zo nonchalant op gereageerd wordt 
    Want buiten het gedoodverfde excuus “waar mensen werken worden nu eenmaal fouten gemaakt” lijkt het me toch niet heel moeilijk om je voorstellen dat de verkeerd gebelde misschien wel heel erg geschrokken is van het telefoontje.

Moderator

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Overigens heb ik ook wel eens te maken met “loslippigheid” van medisch personeel waarvan ik denk “huh is dat niet vertrouwelijk”.
    Ik heb nogal een bijzondere (meisjes) achternaam; in de zin dat, buiten mijn familieleden, de naam in Nederland verder niet voorkomt.
    Mijn familie zal hooguit uit zo’n 10 personen bestaan en dan reken ik gemakshalve de partners ook maar mee.
    Nu wil het geval dat ik geen enkel contact met deze kant heb en niemand weet waar ik woon, wat ik wel prima vind.
    Maar het is me toch wel meerdere keren overkomen dat als ik me meld bij een ziekenhuis en mijn naam tegen de mevrouw/meneer achter de balie noem, deze al driftig op de computer tikkend roept  “woont u in de ….straat of in de ….straat?”
    Inmiddels maakt het niet meer uit, al vind ik het toch wat vreemd, maar in het verleden was er toch wel een reden om mijn adresgegevens zo veel mogelijk privé te houden.
    Want als ze tegen mij er verschillende adressen uitblaten waar naamgenoten wonen doen ze dat andersom natuurlijk ook en dat had jaren geleden toch wel tot vervelende situaties kunnen leiden.
    Ik heb het (en nog steeds) toch altijd erg ondoordacht gevonden.

Moderator

Pien
    Moderator
    Topic Starter

@nummerzoveel

Moderator

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 1,009 total)

You must be logged in to reply to this topic.