Stamtafel deel 6

Forums De Kantine Stamtafel deel 6

This topic contains 380 replies, has 8 voices, and was last updated by  Watje 3 hours, 2 minutes ago.

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 381 total)
  • Author

Pien
    Moderator

We zijn alweer toe aan deel 6.

Schuif gezellig aan en klets mee, iedereen is welkom aan de stamtafel.

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Het is een beetje lastig reageren als ik 3 tabbladen open heb staan om terug te lezen wat er in deel 5 is geschreven
    Ik ga het op geheugen proberen…
    @watje ik had dezelfde oplossing als Dolfje op je bierviltjes vraag maar ik heb ooit eens in een topic (vreemde uitdrukkingen/woorden?) geschreven over flimkes…dit is dus het perfecte voorbeeld van een flimke
    Als ik het goed begrijp heb je inmiddels minder spullen maar staat je huis wel een stuk voller
    @dolfje ben je vanavond na de spooktocht nog op stap geweest
    @nlies fijn dat “jouw” kerk open blijft.
    Ben jij ook een een actieve kerkganger, dat je de diensten bijwoont, of zet je je in als vrijwilliger voor de kerk?
    @nummerzoveel ik vind 50 meter ook erg dichtbij
    Maar ergens is het natuurlijk een “luxe probleem” net om wat @vlaamsevink schrijft, de meeste mensen wonen veel dichter op elkaar.
    De concrete invulling van de bouwplannen staat al vast, ook dat is beoordeeld door de RvS.
    Er is besloten dat het voorste huis (wat op dezelfde lijn staat als alle andere bestaande huizen in de straat) “slechts” 7,5 meter hoog mag worden de overige 12 huizen mogen van de RvS wel 10 meter omhoog.
    Er is een hele simpele verklaring voor de (belachelijke) hoogte.
    De projectontwikkelaar heeft het gemiddelde genomen van de inhoud van alle bestaande huizen in de straat en daarop de inhoud van de nieuwe huizen gebaseerd.
    Jammer genoeg heeft hij niet (of juist wel) nagedacht over het feit dat de bestaande percelen beginnen bij zo’n 2500 m2 en de nieuwe tussen de 500 en 1000 m2 zijn.
    Als je dan aan de toegestane inhoud wil komen moet je wel omhoog…
    Dit is ook aangevoerd tijdens de zitting bij de RvS maar blijkbaar was dat geen goed argument.
    “Gelukkig” voor de straat heb ik het gemiddelde nog wat naar beneden bij kunnen stellen met mijn kabouterhuisje

Ik ga toch nog even lezen….mijn geheugen laat me in de steek

Moderator

dolfje
    Participant

@Pien, niet op stap en sterker nog ook niet naar de spooktocht geweest maar film gekeken en nu zitten we te YouTuben.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

@vlaamsevink heb je wel eens tegen je vriendin uitgesproken dat je het jammer vindt dat ze niet iets meer tijd voor je vrij kan maken, misschien heeft ze er zelf geen erg in?
    Hopelijk heb je wel genoten van het optreden.

En ik ben het weer kwijt…maar het is ook veel te laat voor mijn geheugen

Vandaag heb ik de dag grotendeels al kokend doorgebracht, en ik hou niet eens van koken
    Maar goed er liggen voor de komende 2,5 week weer lunchpakketten in de vriezer.
    Aan het einde van de middag eindelijk hondenvlees gaan halen wat er eerder deze week niet meer van gekomen was, die arme beestjes hebben dagen op brokjes moeten teren
    Op de terugweg nog een buurman gesproken die bezig was de parkeervakken voor zijn huis om te toveren in bloembakken, de vakken horen bij zijn perceel en eerder had hij er geen problemen mee dat er (af en toe) openbaar geparkeerd werd maar door de aankomende bouw is hij van mening veranderd.
    De gemeente beweerd namelijk dat er genoeg parkeerplaatsen bij de nieuwbouw komen en wij zijn er van overtuigd dat dat niet het geval is.
    Buurman ziet dan ook geen noodzaak zijn parkeerplaatsen nog langer openbaar beschikbaar te stellen aangezien de nu bestaande huizen allemaal voldoende parkeergelegenheid op eigen terrein hebben.
    Ben benieuwd hoe en of de gemeente dit gaat oplossen

Morgen hondentraining en het schijnt een regenachtige dag te worden, mijn regenpak ligt al klaar

Moderator

Pien
    Moderator
    Topic Starter

@pien, niet op stap en sterker nog ook niet naar de spooktocht geweest maar film gekeken en nu zitten we te YouTuben.

Heb je naar Ouija zitten kijken (op Veronica)?
    Ik wel…was niet een heel groot succes (lees: slecht )
    Maar de aanhouder wint dus ik heb deel 2 wat er gelijk achteraan kwam ook gekeken, en jawel dat was de winnaar het kon namelijk nog slechter

Moderator

nlies
    Participant

Bierviltjes bij Xenos of blokker, en anders in een cafe vragen

vlaamsevink
    Participant

‘t Is ‘zet eens twee topics naast elkaar open’-dag. 😉

NummerZoveel, ik weet niet of het helemaal is wat je bedoelt met je opmerkingen over het oude werk, maar ik vind het ergens toch verbazend dat veel overheidsinstellingen en bedrijven toch zo’n beetje blijven doorhobbelen, hoewel je nu toch al wel een jaar of twintig of misschien zelfs al wat langer verhalen hoort over maffe managementstypes die op veel plaatsen tegenwoordig de lakens uitdelen. Denk wel dat het werken in grote lijnen minder prettig is geworden en dat met name commerciële bedrijfjes alweer enkele tientallen jaren in toenemende mate prutkwaliteit leveren, waarvoor ze de tijd en ergernis die dat kost dan graag doorschuiven naar hun klanten…

Watje, da’s een dikke foei voor je kringloopruilacties! Ik zeg: pannen vastmaken aan de auto van een vervelende buurman (heb je er nog wat lol van en ben je ze meteen kwijt) en de vitrinekast de open haard in. Daar begint het nu toch het weer voor te worden. 🙂 Al begrijp ik dat we tegenwoordig weten dat een open haard slecht is voor het milieu. Jammer, want ik vind zo’n ding wel gezellig. Hmm, zouden die imitatiedingen tegenwoordig al wat geloofwaardiger zijn dan het welbekende houtblok-uit-plastiek met een flikkerlichtje? 🙂

Haha Pien, grappig dat je zoveel tijd steekt in de smileys… daar had ik nog nooit bij stilgestaan (al zijn ze wel mooi hoor, daar niet van). Zelf ben ik lui en ouderwets, ik doe dus eigenlijk alleen de meest eenvoudige lachsmiley, die ik gewoon met dubbel punt, liggend streepje en haakje kan maken.

Het fenomeen van bouwgronden die alsmaar kleiner worden is ook hier bekend, het wordt genoemd als een factor die de stijgende vastgoedprijzen nog een tíkje verdoezelt. Zelfs dan heb je hier in de buurt beslist geen  bouwgrond meer onder de 175 000 of zo. Ik vind het idioot veel geld, maar wat doe je eraan? En als je gaat kijken naar gronden die al meer van villagrootte zijn en/of die in de meer gegeerde buurten liggen, dan wordt het gewoon nog duurder. Begrijpelijk dus dat men dan wat meer de hoogte in wil, net zoals het ook begrijpelijk is dat omwonenden daar niet altijd even blij mee zijn.

Tussen haakjes, ik probeer voor de gein even te bedenken wat zo ongeveer de oppervlakte is van het perceel waarop ik samen met mijn ouders woon, en ik denk niet dat we aan tweehonderd vierkante meter komen. En zo zitten we dan in een wijkje met grofweg 200 huizen, waarvan minstens negentig procent op vergelijkbare percelen staat: zo word je dus bij momenten gillend gek wanneer je eigenlijk grote behoefte aan rust en ruimte hebt…

Die vriendin van het concert weet best dat ik wat vaker zou willen afspreken hoor, daar ligt het niet aan. Is van haar kant denk ik vooral een gevalletje van teveel andere dingen willen doen, en ook wel snel verveeld raken met dingen, en ook wel met mensen geloof ik. Hoewel we elkaar nu toch al meer dan tien jaar kennen. Ik was dus niet helemaal in de stemming toen ik naar het optreden vertrok, maar in de loop van de avond is dat wel wat bijgetrokken. Voor en na ook even gebabbeld met gemeenschappelijke bekenden die ze ook had aangesleept 🙂 en dat was wel gezellig.

Ondanks het optreden vandaag toch weer geknutseld, waardoor ik de knutselloze dag van gisteren wat heb goedgemaakt. Ben nu met houtvulmiddel bezig aan de plankjes waaruit ik die laadjes wil maken… ‘t Hout dat ik gebruik is goedkoop en zacht, wat het goedkoop te bewerken maakt maar er ook voor zorgt dat het er wat rommelig kan uitzien als ik het op maat zaag… dus dan komt de tube met pasta weer tevoorschijn om een en ander te camoufleren. 🙂

Watje, behalve bierviltjes zou je eventueel ook gewoon stukjes hout kunnen nemen die ongeveer de dikte van die ‘liggende plint’ hebben… zó superdun zal die nu ook weer niet zijn. Zou dan denken aan een latje of een plaat triplex. Desnoods zo’n klein handzaagje van een paar euro erbij kopen, en je kan aan de slag. Ander materiaal waar je nog aan kan denken is plastiek van een of ander doosje, bijvoorbeeld een broodtrommel uit de kringloop.

Speciale plinten-Sinterklaastip! Ik heb ergens in mijn doe-het-zelfkasten ook een stukje hout verwerkt van een kistje mandarijnen dat mijn moeder gekocht had. 🙂 Had namelijk precies de gewenste dikte. Mandarijntjeshout is zo dun dat je het zelfs met een schaar kan knippen. Hoort niet, kan wel!

dolfje
    Participant

Nee niet naar Ouija maar een andere film die ook niet zo boeide @Pien. We wel laat naar bed maar nu is het een uur vroeger. En ik ben dus al wakker. Kan nog steeds niet uitslapen. Op vakantie sliep ik niet fantastisch maar wel grofweg van 23.00 -8.30 met verschillende keren wakker worden maar dan was ik toch uitgerust. De komende week is gelukkig wat rustiger qua werk en activiteiten. Geloof dat we donderdag een afspraak hebben om naar de bios te gaan met vrienden en ook uit eten en verder nog niks. Vandaag ook niks gepland al moeten we boodschappen doen want man was gisteren het briefje kwijt en van wat ik opgeschreven had is er dus niks gehaald 😬.

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allemaal!

Ondanks een rommelige nacht met een uurtje wakker liggen, ben ik toch redelijk uitgerust.

@watje, ik zou ook voor die viltjes van Dolfje gaan voor onder je kastpoten. Die kun je in alle maten kopen en als ze niet dik genoeg zijn dan kun je er ook 2 op elkaar plakken. Het mooie van die oplossing is dat ze dan echt onder de poot vallen en je ze dus niet ziet.

Jouw ruil lijkt in volume niet echt op te schieten, maar goede pannen zijn nooit weg en die kast helpt ongetwijfeld toch met opruimen 🙂

@pien, 500-1000 m2, dat zijn nog best ruime kavels. Wij hebben – geloof ik – ergens tussen de 450-500 m2, en ons huis is zo’n 7-7,5 m hoog. Als ik over het landweggetje een stuk achter ons huis loop, dan torent ons huis al boven de rest van de deels landelijke bebouwing uit, dus 10m is gewoon belachelijk hoog!

Wel grappig dat buurman al zijn parkeerplaatsen tot plantenbakken heeft omgetoverd. Ik hou wel van dat soort stil protest 🙂

En wat lief dat jij – ondanks jouw hekel aan koken – de hele dag lunchpakketjes hebt staan maken voor jouw mannen.

Als ik nu naar buiten kijk, dan schijnt de zon, dus wie weet valt het weer toch nog mee vandaag!

@dolfje, begrijp ik nu goed dat jullie een feestje hebben overgeslagen?! Wel gezellig, een avondje samen voor de buis!  Ik vond het ijskoud gister (en dat wordt de komende dagen niet beter, begreep ik) dus lekker weer om binnen te blijven.

@vlaamsevink, leuk dat de avond toch gezellig werd. Zo zie je maar, als je met niet al te hoge verwachtingen op pad gaat dan valt het vaak reuze mee.

Bij mijn oude werkgever zijn behoorlijk wat managers versleten, de ene nog slechter dan de andere. En dat is jammer, want het heeft een geweldig bedrijf flink vern##kt.

Ik geloof dat de meeste (rijtjes)woningen hier ook op stukken grond van 150-200m2 staan. En die kavels worden in nieuwe projecten eerder kleiner dan groter. Overigens staan bouwkavels hier in de buurt te koop vanaf ca 8 ton, dus dat is voor de gewone mens ook niet echt een optie meer. Wij hebben zelf geluk, omdat achter ons tuin en weiland zit. En ook de wijze van bouwen van de buurwoningen zorgt voor veel privacy. Ik moet er niet aan denken dat ze daar – net als bij Pien – huizen zouden gaan bouwen. We hebben dit perceel juist voor de rust en het vrije uitzicht gekocht.

Nou, ik hijs me maar eens uit bed. Vanmiddag komt mijn vader met zijn vrouw, en aangezien ik gister niet veel meer aan schoonmaken heb gedaan, zal ik daar nu aan moeten geloven. Alles zuigen, het bed verschonen, en beneden dweilen… genoeg te doen!

Fijne zondag allemaal 🙂

dolfje
    Participant

@NummerZoveel een nieuw topic hier. We zijn inderdaad gewoon eens thuis gebleven gisteren.

NummerZoveel
    Participant

@dolfje, dat had ik gezien maar kennelijk had ik mijn post nog in het oude topic zitten tikken! Iets te vaak heen en weer geswitcht geloof ik 🙂

NummerZoveel
    Participant

Wacht… mijn hele reactie is verdwenen zie ik nu! :’(

@pien, HELP!!

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Wacht… mijn hele reactie is verdwenen zie ik nu! :’( @pien, HELP!!

Oooooh ik ga mijn best doen….

Moderator

Pien
    Moderator
    Topic Starter

8.26 uur staat je post @nummerzoveel

Moderator

Pien
    Moderator
    Topic Starter

En nog een goedemorgen allemaal
    @Vlaamsevink aan de ene kant is het natuurlijk jammer dat je vriendin niet wat meer tijd wil vrijmaken voor je, maar aan de andere kant heeft zij blijkbaar niet echt behoefte aan intens contact.
    Het feit dat het contact er toch nog steeds is betekent dat jij haar blijkbaar niet verveeld en ze toch met tijd en wijle tijd voor je vrij wil maken.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook iemand ben die het erg moeilijk vind contacten te onderhouden, niet omdat ik dat niet zou willen maar het komt er gewoon niet van.
    Een heel zwak excuus, ik weet zelf eigenlijk niet waar het aan ligt
    Gelukkig weten mijn “echte” vrienden (die op een hand te tellen zijn) dat ik nogal een vreemde vogel ben en rekenen ze me er niet op af
    @watje ik herinner me ineens dat wij in ons vorige huis ook van die plinten hadden (en volgens mij hier ook) wij hebben gewoon de plint onder de pootjes uitgehaald
    Dus niet de hele plint weghalen maar alleen de paar centimeter die onder de poot zit.
    @dolfje jij denkt een rustige week te hebben maar er komen de komende dagen vast nog meer afspraken in je agenda buiten donderdag
    @nummerzoveel wij hebben ons huis (en perceel) dus ook voor de rust en de ruime opzet van huizen gekocht.
    Wij wonen wel aan een weg met aan beide kanten vrijstaande huizen, dus voor heb ik geen vrij uitzicht maar ik kan niet bij de overburen het eten van het bord af te kijken.
    Het zure aan de situatie vind ik dat toen wij in 2014 dit huis kochten wij navraag hebben gedaan bij de gemeente wat er met de weilanden achter ons zou gebeuren (onderzoeksplicht).
    Volgens de gemeente dus niets het was buitengebied, maar achteraf horen wij dat de plannen al jaren in voorbereiding waren.
    Maar ja, zolang er niets officieel is bekend gemaakt is het er blijkbaar niet volgens de gemeente
    Ons perceel is ook een kleine 500 meter, en ons huis max 6,5 meter hoog wat toch wel in schril contrast staat tot de huizen die achter ons gebouwd gaan worden
    De actie van de buurman kan ik ook wel waarderen
    Ik hou ervan en ben in dat soort dingen toch wel een soort van “ramptoerist” hopend op een tegenreactie van de gemeente

Ik ga zo langzaam aan mijn spullen voor de training verzamelen.
    Bij de ochtendwandeling heb ik geconcludeerd dat handschoenen ook geen overbodige luxe zijn
    Gelukkig maakt het zonnetje een hoop goed, hopelijk blijft dat nog even schijnen.

Moderator

dolfje
    Participant

Het was een fris windje buiten maar wel droog. Verder zitten we series te kijken en hebben we net twee pizza’s belegd en die gaan straks de oven in.

NummerZoveel
    Participant

@pien, dank voor het terugtoveren van mijn post! 🙂

Kun je misschien nog iets van planschade claimen? Ik kan me zo voorstellen dat de waarde van het huis ook daalt als het vrije uitzicht verdwijnt? Echt vervelend hoor!

Ik hoop dat je de kou goed doorstaan hebt vanmiddag? Ik vond het echt ijskoud (en dat klopt ook wel, want vanochtend stond het ijs hier op de tafels in de tuin).

@dolfje, series kijken en pizza eten klinkt als een heerlijk dagje!

Wij hadden vanmiddag visite, hebben daarna gegrild en zijn nu lekker aan het uitbuiken.

vlaamsevink
    Participant

NummerZoveel, bij jullie onbebouwde kavels voor achthonderdduizend? Dat is dus nog véél meer dan hier. Wie kan dat betalen???

Ook hier vandaag een zonnetje, maar wel behoorlijk koud weer… ben alleen even buiten geweest om iets te halen in een buurtwinkeltje dat op zondag open is.

Qua knutselen lijk ik maar bezig te blijven aan de plankjes waaruit ik op een later ogenblik die laadjes hoop te maken. Maar goed, elke dag toch weer een stapje verder!

De ‘e’ van mijn nog zo goed als nieuwe toetsenbord begint kuren te krijgen. Wat schreef ik gisteren ook weer over bedrijfjes die alsmaar onbetrouwbaarder spul produceren? 😉

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen,

Ik heb wederom een redelijke nacht gehad met een half uurtje wakker rond de klok van enen. Ik ben nu wel vroeg wakker, maar met de wintertijd pas net begonnen vind ik dat niet zo gek.

Hebben jullie ook altijd zo’n last van dat omschakelen? Bij mij duurt het altijd wel een kleine week voor ik weer gewend ben. En puberpup snapte er helemaal niets van en werd zelfs wat bozig, toen ik gister beweerde dat het om bedtijd nog geen bedtijd was.

@vlaamsevink, idd, onder de 8 ton zijn hier geen kavels te vinden. Voor dat geld koop je dan wel een stukje bouwgrond in een villawijk of in landelijk gebied, dus op wat exclusievere locaties. Voor een gewoon rijtjeshuis is hier helemaal niets te koop. Er zijn vlak na de crisis nog wel 2 kleinere nieuwbouw vrijstaande woningen verkocht voor “slechts” 6 ton, maar die woningen staan op hele kleine kavels aan een drukke doorgaande weg, zo’n 30-40 meter van spoor en snelweg, en met in de achtertuin een nieuwbouw flat die het zicht op het oude en verlopen industrie-terrein daar weer achter enigzins verdoezeld. Kortom; veel geld voor een vreselijke locatie.

Aan plankjes werken lijkt me saai, maar ze maken het bureau wel af. Even doorbijten dus!

Zit er niet toevallig een pluisje of een koekkruimel oid onder je e? Als een toets gek doet, is mijn ervaring dat er vaak zoiets aan de hand is.

Ik ga zo maar eens rustig opstarten met een warme douche en daarna mijn winterjas tevoorschijn toveren voor het ritje naar de fysio van half 8. En als ik het goed begrepen heb, dan kunnen we daarna stiefpapa weer verwachten.

Fijne dag allemaal!

dolfje
    Participant

Ik ben ook al wakker, moet ook altijd omschakelen. Vandaag eerst een overleg, daarna paar uurtjes kantoor en dan sport en boodschappen, strijken en koken en dan is de dag weer om.

dolfje
    Participant

Nou mijn goede plannen gaan niet door want er is een collega ziek.

NummerZoveel
    Participant

He gets, @dolfje. Sterkte met de extra uren!

dolfje
    Participant

@NummerZoveel ik heb gezegd liever niet, liever de morgen. Dus waarschijnlijk hoef ik nu niet vanmiddag Hoor ik dadelijk bij het overleg. Dit is dus de consequentie van de reorganisatie, we zijn met minder mensen op de vloer dus minder beschikbaarheid.

coolpack2
    Participant

Pien, wat ontzettend k*t ☹ je doet er waarschijnlijk weinig meer aan, misschien nog wat NZ opperde. Ik krijg bij dit soort voortrajecten altijd nogal een ‘wij van wc-eend’-gevoel of op z’n minst belangenverstrengeling en/of dubbele agenda’s.

Het is fris inderdaad! Gisteren op kraamvisite geweest bij een vriendin die via een donor een kind heeft gekregen. Echt fijn hoe ze – in het algemeen natuurlijk – gewoon haar nuchtere zelf is. Het helpt natuurlijk ook dat het kindje het goed doet.

Plintjes en plankjes heb ik geen verstand van 😄

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedemorgen
    @dolfje Klinkt als een geslaagde zondag, pizza en series kijken
    Balen dat je vandaag je plannen moet omgooien.
    @nummerzoveel planschade is nu de volgende stap maar we worden min of meer op voorhand al ontmoedigd door de uitspraak van de RvS.
    Hierin wordt eigenlijk al meegedeeld dat het allemaal wel meevalt, dat omdat wij vinden dat de nieuwe huizen het landschap verpesten dit niet perse zo hoeft te zijn.
    De RvS is van mening dat het juist een aanvulling op het landschap kan zijn
    (onnodig om toe te voegen dat er geen lid van de raad in deze straat woont )
    Verder wordt er gesteld mbt de hoogte dat wij vrij zijn een omgevingsvergunning aan te vragen zodat we onze huizen ook kunnen verhogen tot 10 meter…..
    Het was gisteren inderdaad ijzig koud tijdens de hondentraining.
    Ik meldde vooraf dat ik mijn handschoenen mee zou nemen maar ik kan helemaal niet trainen met handschoenen aan
    Het klinkt alsof jullie ook een relaxte zondag hebben gehad met visite en grillen
    @vlaamsevink het zou inderdaad zoals NZ zegt best wel eens kunnen dat er iets onder je toets zit, ik heb dat ook een keer gehad.
    Maar een waarschuwing vooraf, ben wel voorzichtig als je onder je toetsen schoon wilt maken.
    Ik was iets te enthousiast en wipte zo twee toetsen van mijn toetsenbord en toen ik ze, na het schoonmaken, terug wilde plaatsen bleken ze afgebroken te zijn
    Heb je geen garantie meer op het toetsenbord?

Vandaag een vertrouwde maandag met zus.
    Het enige voordeel van het koude weer is dat ik mijn nieuwe winterjas eindelijk aan kan
    Vanavond gaan we met moeders en man uit eten wat we al jaren rond de verjaardagen doen.
    Toevallige bijkomstigheid van de verjaardagsdiners is dat mijn zus en moeder een dag na elkaar verjaren en ik op dezelfde dag als mijn stiefvader jarig ben, zo hebben we altijd een “dubbel” feestje
    Nu eerst de kou maar in met de honden die nu nog heerlijk opgekruld op de bank liggen te slapen.

Moderator

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 381 total)

You must be logged in to reply to this topic.