Stamtafel deel 6

Forums De Kantine Stamtafel deel 6

This topic contains 380 replies, has 8 voices, and was last updated by  Watje 2 hours, 25 minutes ago.

Viewing 25 posts - 276 through 300 (of 381 total)
  • Author

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedemorgen
    Ik heb de pyjamadagen helemaal gemist en dat is maar goed ook want ik heb helemaal geen pyjama
    Ik lees weer genoeg bezigheden van bankhangen, verjaren en schilderen terwijl ik me voornamelijk met visites en daarvan bijkomen heb bezig gehouden
    Zaterdagavond was gezellig met het bezoek, het verloren familielid van man en mans beste vriend kwamen langs (met partners).
    Familielid en vriend hadden zo’n 25 jaar geleden via man ook regelmatig contact dus vonden het erg leuk elkaar na al die jaren weer eens te zien, het was dus een soort mini reünie
    Het is wel nachtwerk geworden waarbij een van de koppels nogal verbaal aanwezig was, na het vertrek van de visite heb ik echt even moeten bijkomen van alle drukte
    Gisteren een paar flinke buien gehad tijdens de hondentraining.
    Ik heb nu bedacht een regenjasje voor border collie aan te schaffen
    Niet omdat zij zich maar iets aantrekt van de regen maar dat ik niet een hele avond met een natte hond zit.
    Straks maar eens kijken of mijn vrienden van Aliexpress iets leuks hebben.
    Zus is nog steeds flink ziek, ze heeft me gisteren een boodschappenlijst gegeven om voor haar te halen.
    Ik zit nog even te wachten tot mijn was klaar is om daarna haar boodschappen te gaan halen en naar hoe toe te brengen.
    Moeders sla ik dan maar over vandaag, mijn maandagse koffie drink ik wel bij zus

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

dolfje
    Participant

Haha nou mijn pyjama is een gewoon oud T-shirt en erover een joggingbroek en sweater. Ik loop niet in een echte pyjama rond.

Vandaag ben ik vrij, vanavond even naar de kapster en straks huishouden. Misschien even naar de sportschool maar dat weet ik nog niet zeker. Kan ook morgen na mijn werk gaan.

nlies
    Participant

Och ik heb lang geen pyjama gehad, wel nachthemd of oud shirt, maar ga over een paar weken een jaarlijks  weekend weg,en daar zijn de slaapkamers behoorlijk koud. En daar dacht ik altijd dat ik een nieuwe warme pyjama had moeten kopen. En dat heb ik nu gedaan dus, en hij is echt warm en zacht, van dat fleece-achtige spul dus.

vlaamsevink
    Participant

Wat zijn er veel pyjamaloze mensen zeg, dat had ik niet verwacht. 🙂

De reden waarom ik nog wel eens een pyjama wil dragen om te schilderen is stomweg dat het meestal het makkelijkst te vinden kledingstuk is waarin ik me sowieso niet buiten vertoon en waarvan ik het niet erg vind als er per ongeluk wat verf op komt.

Vandaag weer vrijwilligerswerk gedaan, en het was er opnieuw erg kalm. Bij thuiskomst toch nog een beetje geknutseld. Het nieuwe zaagblad doet z’n werk wel, maar zaagt fijner dan het vorige en is daardoor trager. Doordat de machine langer nodig heeft om door het hout te gaan, warmt dat op en krijg je rook. Is toch niet ideaal…

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen,

Wij hadden vannacht onverwachte drukte hier; net toen we gingen slapen, viel de stroom uit. Eerst dus zelf op onderzoek uit, toen het storingnunmer gebeld, vervolgens wachten op de monteur, en na ca een uurtje een telefoontje dat er meer huizen getroffen waren en dat ze het buiten op zouden lossen en dat we dus gewoon naar bed konden. Liggen we eindelijk net te slapen, gaat rond 2 uur de telefoon weer om nog even te melden dat het was opgelost. Arghhh!!!

Vanochtend werd ik wakker van Mr Zoveel die bijna 2 uur te laat naar zijn werk vertrok wegens verslapen. Vond ik niet zo gek!

@pien, ik heb nog aan je gedacht zondag met al die regen.

En wat sneu voor je zus. Zit er wel iets van vooruitgang in haar herstel? Dat duurt nu ook al weer een poos, toch?

@dolfje, hoe voel jij je inmiddels? Trekt de hoofdpijn al weg?

@nlies, dat klinkt als een heerlijke pyjama; warm en zacht!

@vlaamsevink, wel fijn dat je na het werk nog energie over had voor wat klussen. Kan het zijn dat het met het zaadje beter wordt als het nieuwe er vanaf gezaagd is? Jij weet er ongetwijfeld meer van dan ik, dus wellicht heb je hier niets aan, maar bij onze multitool was het zo dat deze ging roken als ik juist niet snel genoeg zaagde. Iets harder doordrukken bleek de oplossing.

Ik moet aan de slag want er ligt een flinke bak werk op me te wachten, maar ik gun het mezelf om nog heel even te genieten van zonsopkomst. De lucht is hier prachtig goud, terwijl er nog wat mist boven de weilanden hangt. Echt waanzinnig mooi!

dolfje
    Participant

@NummerZoveel dat is wel heel irritant zo met die stroom en dan ook nog wakker gebeld worden. Op zich netjes maar wel een beetje dom. Net of je midden in de nacht blijft zitten wachten tot het weer werkt. En zo ja dan zie je dat vanzelf ook wel.

@Pien ben je geslaagd bij Alie voor een jasje voor de hond? Ik heb er dus nog nooit iets besteld. Ik heb het idee dat het allemaal van die meuk is net als van action etc. Goedkope zooi en snel kapot…

De hoofdpijn gaat zozo, gisteren was het weg en vanmorgen eigenlijk ook maar halverwege mijn werkdag kwam het toch weer, een collega zag het ook wel aan mijn ogen zei ze. En ik krijg weer een koortslip, de vorige is verdorie net weg.

dolfje
    Participant

Oh en ik ben dus niet gaan sporten en zit nu met een flinke beker thee op de bank. Heb wel een stukje gefietst want het is nu best lekker weer.

NummerZoveel
    Participant

Ja, dat telefoontje was echt suf, want het kwam (ver!) na het telefoontje waarin ze zelf zeiden dat we naar bed konden. Sufferds!

Wat rot dat het zo blijft aansukkelen met je gezondheid. Er lijkt geen eind aan te komen 🙁 Beterschap!

En dan is met thee op de bank een prima plan. Ik vind het juist erg koud vandaag, maar dat zal dan wel door de vermoeidheid komen. 🙂

dolfje
    Participant

Nou ik kreeg het later vanmiddag ook koud maar toen ik van mijn werk buiten kwam en aan het fietsen was toen was het best lekker.

Watje
    Participant

Sintweekend was weer heel geslaagd (of half door de annulering van 1 sintactiviteit).

Vandaag weer eens langs de sportschool gelopen. Nog nooit binnen geweest, maar lopen is beter dan met de bus erlangs rijden 😉

Vannacht en vanochtend regen, maar op de terugweg was het droog. Dat kwam mooi uit met het ophalen van een pakketje.

Onderschat nooit de kracht van internet

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond
    @dolfje doe jij op de sportschool cardio of iets van fitness?
    Ik ben op een gegeven moment de yoga-lessen gaan volgen, blijkbaar verbrand je daar ook nogal wat calorieën mee (die ik er later dan weer aan kon eten )
    Wat vervelend dat je zo’n last van hoofdpijn blijft houden, en dan nu ook weer een koortslip
    Ik heb gisteren nog een jas voor hond besteld, of het meuk is zie ik pas als het geleverd wordt
    Soms valt het tegen maar ik heb toch ook wel aankopen waar ik heel tevreden over ben.
    Ik zal zo het Alietopic eens opzoeken om mijn laatste aankopen te vermelden
    @nlies wat leuk dat een je een jaarlijks weekend weg hebt, is dat van een spellenclub?
    Bij mij in huis kan er geen fleece gedragen worden, binnen 5 minuten ben je dan veranderd in een enorme haarbal met dank aan de honden
    @vlaamsevink hoeveel tijd “moet” je aanwezig zijn op je vrijwilligerswerk?
    Als je zo weinig te doen hebt zou het misschien wat korter kunnen, des te meer tijd heb je om te knutselen
    Rook tijdens het zagen betekent meestal dat je zaagblad te fijn is, maar misschien dat je met een grovere tand een te ruwe zaagsnede krijgt?
    @nummerzoveel wat handig dat de monteur midden in de nacht belt om te vertellen dat jullie weer stroom hebben
    Mr. Zoveel zal vanmorgen ook *not amused* zijn geweest.
    Zit je inmiddels al in de stofwolken doordat stiefpapa zich op de trap heeft gestort?
    @watje leuk dat je een geslaagd sintweekend hebt gehad ook al ging een activiteit niet door.
    Langs een sportschool lopen kan ook heel vermoeiend zijn

Ik heb vandaag gewerkt en heb na mijn werk boodschappen gedaan voor een zieke kennis, ik denk dat ik een boodschappenservice ga beginnen
    Zus heeft gisteren nog een potje zitten huilen omdat ze zich zo ellendig voelde maar vandaag voelde ze zich eindelijk wat beter @nummerzoveel.
    Met een beetje mazzel kunnen we maandag weer op pad want we lopen nu achter op schema met onze kerstinkopen
    Bomenbuurman heeft inmiddels ook de parkeerplaatsen voor zijn hek omgetoverd tot bloembakken ik vrees dat openbaar parkeren toch wel een dingetje gaat worden voor de nieuwbouw…
    Voor mijn huis ligt een verhoogde stoep waar niet geparkeerd mag worden(vandaar dat die verhoogd is) met een beetje moeite zou er wel een wagen kunnen staan, dus ook bij ons staat het creëren van een bloembak op de planning
    Morgenochtend werken en in de middag weer lunchpakketten bereiden, de inkopen heb ik gelukkig vandaag al gedaan.

Moderator

dolfje
    Participant

@Pien ik fitness op een nogal halfslachtige manier. Maar ik ga binnenkort weer eens spinnen denk ik.

Lig al in bed. Ben moe en de hoofdpijn is niet weggetrokken helaas.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Beterschap @dolfje

Moderator

vlaamsevink
    Participant

NummerZoveel, niet weten dat of meerdere huizen getroffen zijn bij een storing lijkt me een wat vervelend nadeel van een beetje ruimer in de woonomgeving te zitten. Als je, zoals hier, tientallen huizen in de onmiddelijke omgeving hebt dan merk je dat meteen wel, ook ‘s avonds laat. 🙂 Dus bij jullie helemaal geen straatverlichting waaraan je had kunnen zien dat het net getroffen was? Of krijgt die bij jullie misschien een aparte leiding, op een of andere manier?

De zonsopgang die je beschrijft klinkt inderdaad erg mooi!

NZ en Pien, meneer van de kluswinkel zegt ongeveer wat jullie ook zeggen over het zaagblad: vermoedelijk draait de machine te traag. Daardoor blijft de zaag vrij lang op hetzelfde stuk hout werken, wat dan opwarmt en begint te roken. Was geen probleem bij het vorige zaagblad, dat ruwer werkt en daardoor ook met deze machine vrij snel vooruit gaat. Is dus wel een dingetje met het nieuwe zaagblad. Klinkt erop dat dat in zekere zin alsnog een miskoop was dus, gelukkig maar eentje van veertien euro. 🙂

Dolfje, beterschap!

Pien, hopelijk ben je tevreden met de hondse aanwinst bij de internetchinees. Geloof niet dat ik er al eens iets besteld heb. Ze komen toch deze kant op met een distributiecentrum, heb ik gelezen?

Denk je dat de gemeente gaat laten betijen met die bloembakken? Als andere mensen gaan klagen zal buurman toch een probleem krijgen, zou je denken…

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allemaal,

@dolfje, dan lag dat koud misschien toch niet alleen aan mij 😉 Ik hoop dat je een goede nacht hebt gehad en wat fitter opstaat.

@watje, je hebt helemaal gelijk, langs lopen is echt stukken gezonder dan met de bus, hahaha 🙂

@pien, die plantenbakken, staan die op eigen terrein of op gemeentegrond? Ik vind het wel een heel gezellige vorm van “stil” protest 🙂

Wat sneu voor zus, ik snap wel dat het haar maandag even te veel werd. Maar misschien was die huilbui precies wat ze nog nodig had? Ik ga duimen dat het vanaf nu alleen nog een opwaartse lijn wordt!

Ondanks goed afplakken, zitten wij idd in het schuurstof. Vrijdag wordt de trap gegrond, en daarna wordt hij nog een een keer geschuurd en afgelakt. Ik bewaar mijn poetsenergie (daar heb ik namelijk niet zoveel van) dus maar voor na de tweede schuurronde.

@vlaamsevink, wat balen van dat zaagblad. Ook al was hij niet heel duur, het is toch zondegeld.

Ik kan hier wel wat huizen zien vanuit mijn huis, hoor. Overal brandde nog wat licht toen bij ons het licht uit ging, en de lantaarnpalen deden het ook nog, dus we leken de enigen te zijn. Later werden andere huizen wel donker, maar dat is midden in de nacht niet zo vreemd 🙂 Achteraf ging het om 3 huizen die zonder stroom zaten.

Ik werd vanochtend om 6 uur wakker door een sneeuwbaleffect. Mr Zoveel knuffelt puberpup, puberpup wordt wakker en kruipt dicht tegen mij aan, door het gewicht van puberpup trekt de deken van mij af en lig ik blood. En als ik toch ergens heel slecht tegen kan, dan is dat wel te vroeg wakker worden door kou. Ik heb me in kunnen houden, maar dit was dus al de 2e keer deze week, en als dit nog eens gebeurt dan vrees ik voor het leven en welzijn van Mr Zoveel. Vanavond, als de woede gezakt is, dus maar eens aankaarten dat hij ‘s ochtends gewoon op moet zouten en ons met rust moet laten.

Vandaag staat verder in het teken van werken, met een overleg en nog wat artikelen schrijven. Maar eerst duik in zo maar eens onder een hete douche, in de hoop dat ik nog wat op kan warmen.

Fijne dag allemaal!

nlies
    Participant

@Pien, ja dat is van de spellenclub, het is van een jaarlijks festijn al een halfjaarlijks festijn geworden. Als het zomer was kwam ik eens een rondje fietsen daar om die bloembakken te bekijken 🙂 . Ik geloof niet dat het nu koud is, ben nog niet buiten geweest, maar het is van dat saaie grijze weer.

Vanmiddag krijg ik nog wat achterstallig verjaardagsbezoek, dus direct even zien of ik nog genoeg in huis heb, en even wat troepjes opruimen, dat zit wel zo gezellig.

Beterschap en succes met de bezigheden voor iedereen die het nodig heeft

dolfje
    Participant

Goedemiddag. Vandaag lijkt het met de hoofdpijn wat beter te gaan , heb best goed geslapen dus dat mag wel eens in de krant. Ben alleen best moe/ duf nu maar dat ligt volgens mij ook gewoon aan dit donkere natte weer.

Ik zit weer met boek en  iPad  op de bank en doe een poging de chocoladeletter te negeren die ik net op mijn werk gekregen heb. De zin om te sporten ontbreekt deze week volledig merk ik. Misschien morgen 😇

Wij doen niks met sinterklaas en met kerst wel familiebezoek maar geen cadeaus. En jullie allemaal?

Watje
    Participant

Sint met kado’s en dichtsels. Moest zondagavond wel even wennen dat het nog geen 5 december was. Zal wel moe geweest zijn ofzo….

Sint met kado’s, kerst zonder. Kerst is (daarom) vaak een groter gezelschap.

Vandaag een gat tussen twee afspraken, dus ben met me myself and i uit eten gegaan bij een pannekoekenhuis. Beetje jeugdsentiment op pakjesavond 😉

Onderschat nooit de kracht van internet

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond
    @vlaamsevink jammer dat het zaagblad niet helemaal is wat je er van verwacht had maar het is beter dan niets.
    Kan de kluswinkel er niet een bestellen met een grotere tand, dan gebruik de de huidige alleen voor heel zacht hout of kleine stukjes?
    @nummerzoveel heb je Mr Zoveel duidelijk kunnen maken dat hij s’ochtends op zijn kousenvoeten moet vertrekken zonder enige bemoeienis met puberpup of jou
    Als je trap klaar is zal je vast erg blij zijn maar ooooh wat heb ik toch een hekel aan schuurstof…het kruipt door de kleinste openingen heen en je komt het nog weken tegen
    @nlies heb je een gezellige middag met je verlaat verjaardagsbezoek gehad?
    Als ik het goed heb onthouden was je vorige weekend uitstapje met de spellenclub toch naar Teteringen?
    Ik denk dat als je hier van de zomer langs fiets er een stuk meer te zien zal zijn dan alleen de bloembakken, ik verwacht dat de bouw van de huizen dan in volle gang is
    @dolfje fijn dat het beter gaat met de hoofdpijn, hopelijk blijft dat zo
    Is het je gelukt de chocoladeletter te negeren of bleef hij maar roepen en heb je hem uit zijn lijden moeten verlossen
    Wij doen ook niets met sinterklaas, al heb ik gisteren nog wel wat chocolademunten in zoon zijn werkschoen gestopt
    Met kerst gaan wij naar mijn moeder waar we ook wat cadeaus doen.
    @watje lekker pannekoeken, al is het wel heel lang geleden dat ik in een pannekoekenrestaurant was.
    Je was in ieder geval wel in goed gezelschap

Ik heb vanmiddag weer kokend doorgebracht
    Een pan madras en een pan nasi weer verdeeld in lunchpakketjes en ik ben er weer een week of twee vanaf.
    Aangezien ik toch bezig was heb ik gelijk een pan spaghetti gemaakt voor het avondeten, er is nog genoeg over dus in plaats van in de vriezer eten we het morgen gewoon nog een keer scheelt me een dag koken
    Ik ben stiekem wel benieuwd of en wat de gemeente gaat doen aan de bloembakken
    Voor zover ik heb begrepen is de strook bestrating voor het hek bij de ene buurman eigen grond en bij bomenbuurman is het voor zijn hek deels eigen grond, de strook is zeg maar 2,5 meter breed en 1,5 meter is van bomenbuurman en dat over zo’n 40 meter lengte.
    De bloembakken of eigenlijk meer perken eindigen dus op 1,5 meter van zijn hek.
    De verhoogde stoep voor mijn voortuin is zo’n 2 bij 6 meter, blijkbaar is de stoep verhoogd op verzoek van de oude eigenaar juist om parkeren voor het huis te voorkomen.
    De gemeente heeft daar jaren geleden zelf aangelegd, ik zie dus geen reden om er nu ineens weer een openbare parkeerplaats van te maken
    Ik verwacht niet dat er mensen uit de straat zullen klagen aangezien iedereen op eigen terrein parkeert maar je weet het natuurlijk nooit.
    Mocht men wel klagen lopen ze natuurlijk wel het risico dat ook bij hun voor de deur parkeerplaatsen worden aangelegd terwijl daar nu gemeentelijke bloemperken liggen 

Moderator

dolfje
    Participant

Goed bezig geweest met koken @Pien.

De chocoladeletter is vanavond opgegaan en de hoofdpijn is terug☹️ . Man zei al neem een ibuprofen maar ik kan/ wil dat niet elke dag dus heb dat nu een paar dagen niet gedaan. Doe het liever als ik het op het werk niet trek.

Nou ja dadelijk slapen en morgen weer een dag.

vlaamsevink
    Participant

NummerZoveel, hopelijk heeft het dekenoverleg met Mr het gewenste effect.

We doen hier wel aan Sinterklaas, maar houden het simpel. Ook geen gedichten – denk dat dat sowieso vooral een Nederlands dingetje is.

Pannenkoeken zijn lekker. Beetje lastig om daar ‘s avonds laat over te lezen hoor, nu heb ik gelijk zin!

Pien, iets grotere zaagtanden zou misschien ook wel kunnen helpen ja. Ik zou het eens moeten uitzoeken, ik ken er allemaal niet zo veel van. Ben al lang blij dat ik een blad besteld heb met veertig tanden, wilde er eerst eentje van honderd doen. 😉

Ingewikkelde geschiedenis, die bloembakken! Ik neem in ieder geval aan dat je liever groen ziet dan geparkeerde auto’s. Jammer ook dat ze die dingen niet wat mooier kunnen maken, dat zou al een stuk schelen denk ik.

Beetje geknutseld vandaag aan de zijpanelen die ik gisteren met rokerig machientje op maat gebracht had. Ben ik nog wel een paar klusbeurten zoet mee, vermoed ik zo.

nlies
    Participant

klopt pien, is in Teteringen.

De visite was gezellig vanmiddag, en ik kreeg nog en pakketje met de post. Prijs die ik had gewonnen met een sinterklaasactie van een spellenuitgever. Dus ook een beetje sinterklaas.

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allemaal!

@watje, wat heerlijk om jezelf zo te trakteren! Ik ben gek op pannekoeken en helemaal met dit donkere weer. Echt een cadeautje!

@pien, ik heb Mr Zoveel gisteravond zorgvuldig geïnstrueerd en werd vanochtend wakker van de wekker 🙂 Missie geslaagd!

Jij bent echt veel te goed voor die mannen van jou, hoor. Dat zijn nog eens lunches!

Ben ook heel benieuwd hoe het met die bloembakken afloopt. Ik las gister trouwens over een bouwproject dat mogelijk uitgesteld wordt omdat ze een das niet kunnen vinden. Misschien kun jij hem zoeken en bij jullie uitzetten? 😉

Het schuren geeft idd veel stof. Gelukkig ben ik erg goed in het negeren van dat soort dingen 😉 Straks als het klaar is, neem ik alles een keer goed nat af, en spuit ik naden en kiertjes schoon met de stoomreiniger, en dan hoop ik het meeste weer weg te hebben.

@dolfje, wat jammer dat de hoofdpijn na een goede nacht en een lekkere letter toch weer op kwam zetten 🙁 Ik ga duimen voor een betere dag vandaag.

@vlaamsevink, de zijpanelen, zijn die letterlijk het sluitstuk van project bureau?

@nlies, dat klinkt als een topdag, verjaarsvisite en nog een Sint-kadootje met de post.

Wij vieren geen Sinterklaas en kerst vieren we zonder cadeautjes. Ergens vind ik dat wel jammer, maar het scheelt ook een hoop gedoe, dus ik tel mijn zegeningen maar.

Mr Zoveel kwam gister wel thuis met mokkaboontjes van La Place als extraatje, maar die bleken anders dan verwacht. I.p.v. romige mokkachocola zaten er gebrande koffiebonen in het chocoladeomhulsel. Bah!

Fijne dag allemaal!

dolfje
    Participant

Duim nog maar door @NummerZoveel. Ik blijf moe en hoofdpijn. En dat terwijl ik een werkweek met weinig uren had. Dus tijd om van alles te doen en ik heb dus niks gedaan.

nlies
    Participant

Ik heb de kledingkast opgeruimd, en er stond nog een grote zak van het vorige seizoen, die in een kamertje waar ik nauwelijks kom in de hoek stond, dus ik heb heel veel weg te brengen. Kwam ook nog een 2-persoonsdeken tegen, die ook weg kan, en heb meteen de linnenkast ook maar opgeruimd. En al die kleine handdoekjes iets van 50 x 70 ook op de stapel gelegd om weg te doen. gebruik ik nooit en liggen al jaren in de weg.

@dolfje, je bent toch niet allergisch voor chocolade letter hoop ik

Viewing 25 posts - 276 through 300 (of 381 total)

You must be logged in to reply to this topic.