Stamtafel deel 6

Forums De Kantine Stamtafel deel 6

This topic contains 618 replies, has 9 voices, and was last updated by  nlies 3 hours, 51 minutes ago.

Viewing 25 posts - 526 through 550 (of 619 total)
  • Author

Watje
    Participant

Sterkte NZ

De muziekfilm waar ik recent was heeft vannacht/vanochtend (NLse tijd) een Golden Globe gewonnen. Als de bios hier nou besluit hem nog wat langer te draaien dan ga ik misschien nog een keer voor bioscoopformaat. (het topic bij de Grote Buur wel op de negeer). Geen idee of zo’n NLs bioscoopje wat te willen heeft qua draaiperiode trouwens..

Een andere Globe-winnaar komt op mijn wensenlijstje; is over twee weken ofzo in NL.

Moet nog zin gaan maken voor wat administratie maar dat lukt nog niet helemaal niet..

Onderschat nooit de kracht van internet

dolfje
    Participant

Hoi @coolpack2!

Welke andere film @Watje?

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond
    @nummerzoveel wat een verdrietig nieuws, gecondoleerd.
    Een schrale troost is dat tante er zelf wel klaar mee was alleen maakt het dat het gemis en verdriet er voor jullie niet minder mee, sterkte!
    Het voelt een beetje banaal om abrupt over te stappen naar “luchtigere” zaken maar fijn dat jullie zaterdag een gezellige verjaardag hebben gehad.
    Het installeren van apparatuur is man zijn afdeling daar bemoei ik me niet mee, voor mij ook alleen maar een hoop gedoe,  maar man houdt zo op zijn tijd wel van nieuw speelgoed.
    @dolfje zuurkoolstamp…een van mijn favoriete gerechten
    Wijs dat je het sporten hebt afgezegd, woensdag is vroeg genoeg.
    Wat leuk dat jullie hebben afgesproken met een oud bekende, hopelijk klikt het nog net zo goed als voorheen.
    @nlies wat een origineel idee om voor en na foto’s van de opruiming te maken
    Op die manier heb je dubbelop eer van je werk.
    Frans Bauer in China heb ik gemist maar ik hoorde er zus ook over.
    @coolpack2 wat leuk dat je hier weer aanschuift
    Heb je een goed verblijf in het buitenland gehad?
    Fijn dat je hond stress vrij de jaarwisseling door is gekomen.
    Gaat het inmiddels al wat beter met je?
    @watje ik hoor van de mensen die de film gezien hebben ook alleen maar positieve berichten, al weet ik niet of die er ook twee maal een bioscoopbezoek aan brengen
    Is het je nog gelukt zin te maken voor je administratieve bezigheden of heb je dat verplaatst naar een nader te bepalen tijdstip

Vandaag het geplande Ikea bezoek met moeders en zus en daarna nog wat woonwinkels bezocht wat gezellig was.
    Als verrassing werden vandaag de nieuwe matrassen bezorgd.
    Volgens de winkel zou ik nog een mail met exacte datum van levering krijgen….blijkbaar dus niet
    Gelukkig was zoon vandaag nog vrij dus is het allemaal vlot verlopen maar vind het wel een beetje slordig van de beddenzaak.
    Maar goed, de matrassen zijn er en ik hoop vanavond als een roosje te slapen
    De kussens die al eerder geleverd waren bevallen ons beide wel erg goed dus hopelijk bevalt het matras net zo goed.

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

vlaamsevink
    Participant

Pien, gelukkig is je zoon heelhuids thuisgekomen. En wat prettig dat hij het zo naar z’n zin gehad heeft!

Mooi ook dat de matrassen geleverd zijn. Ergens ook wel fijn misschien dat dat niet op voorhand gemeld werd, dan is het echt een verrassing. Hopelijk slapen jullie lekker op de nieuwe aanwinsten!

Nlies, ik ben niet vertrouwd met wat er bij de Chinezen op diverse continenten op het menu staat, maar het is goed om te weten dat Fijnaart (waar ik nog nooit van gehoord had) dus het internationale culinaire referentiepunt is… dan weten we dat voortaan. 😉

NummerZoveel, dat lijkt me toch behoorlijk schrikken van die tante. Gecondoleerd hoor. Als je iemand al een hele tijd elke dag even belt en het is dan plots gedaan, dan maakt dat toch indruk denk ik. Hopelijk helpt het besef dat ze er zelf zo’n beetje klaar mee was bij het verwerken van het verlies.

Coolpack, leuk je weer eens te lezen. Bedoel je dat je langere tijd in het buitenland gezeten hebt, of enkel even rond oud en nieuw?

Watje
    Participant

ik had het al vaker verplaatst naar een nader te bepalen tijdstip…… Maar met het ontdekken van allerlei foutjes leek het me niet handig de actie op dit tijdstip nog door te zetten…..
    Heb na open office nu een proefversie van het echte office. Komt de administratie vast ten goede. (en kan ik overwegen de pc te ontrommelen, maar neig dan wel naar een reservelaptop voor als mijn huidige zou crashen…) Ik ben geloof ik de enige van de brozus/ouders die nog een desktop/pc heeft….

Toen ik dat Globe-bericht vanochtend las heb ik heel even overwogen a.s. woensdag met me meself and i naar restaurantje en film te gaan. Maar dat tweede is wel erg kort op de eerste keer zien en een restaurantje bezoek ik waarschijnlijk komend weekend toch wel…..

The Green Book, heeft drie globes. Een soort …. Intouchables (?) maar dan anders heb ik de indruk. Google brengt me nog niet verder dan dat de première in Hoorn plaats vindt later deze maand

nlies
    Participant

@Vlaamsevink, niet gek hoor dat je Fijnaart niet kent, Voordat Franske Bauer bekende volkszanger werd, wist zo ongeveer heel Nederland buiten een straal van zo’n 20 kilometer niet waar het lag. Er is ook eens een realityreeks over hem geweest, en dan zag je hem zo ongeveer iedere week bij de chinees aan hetzelfde menu zitten. Babi Pangang dus, en dan kan iedereen vertellen dat dat echt niet Chinees is maar Indonesisch, maar dat vergeet hij weer zodra hij de woorden Chinees eten hoort.

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allemaal,

Dank voor alle sterkte wensen. Het voelt allemaal nog wat onwerkelijk, en dat zal ook nog wel even zo blijven.

Met ons trouwen zijn we met onze oorspronkelijke gezinnen + aanhang naar het buitenland gegaan, en deze tante was toen ook mee (omdat ze zelf kinderloos was, en voor mijn man was ze als een tweede moeder). Het leuke is nu dat ook mijn familie daardoor dus nog allemaal herinneringen aan haar heeft, want het was nogal een markante dame. Die verhalen worden nu gedeeld en dat is fijn.

@pien, los van dit alles gaat het leven natuurlijk gewoon door, en aandacht voor “banale” zaken is dan juist wel fijn.

Hoe heb je geslapen vannacht? Bevalt het matras net zo goed als de kussens?

Fijn om te lezen dat zowel jouw moeder als jouw zus weer fit genoeg waren voor een dagje winkelen.

Ik heb trouwens nog aan jouw zoon gedacht zaterdag, elke keer dat ik las dat de files langer werden en de drukte enorm was. Ze hebben het echt supersnel gereden in die omstandigheden.

@coolpack2, leuk om je weer te lezen! Ik vroeg me al af waar je was. Heb je het leuk gehad in het buitenland? En hoe is het verder met je? En hoe gaat het met je cursus?

@Watje, je blijft maar druk met dat ontrommelen, als je dat nu ook al voor je pc van plan bent. Was het eigenlijk nog gelukt met dat meubels schuiven?

@nlies, volgens mij is het culinaire middelpunt van Nederland jouw woonplaats, met al die exotische gerechten die jij daar kunt verkrijgen 😉

Ik heb niet naar Frans in China gekeken, maar ik kan me wel voorstellen hoe dat er ongeveer uitgezien moet hebben. Wat dat betreft is Frans bijna een karikatuur op het type Hollander dat altijd van der Valk-vakanties boekt omdat ze dan weten wat ze met het eten kunnen verwachten 🙂

@dolfje, ik hoop dat het extra dagje rustig aan je goed heeft gedaan gister?

@vlaamsevink, wat gezellig dat je een nieuwjaarsfeestje had. Vaak vallen dingen waar je erg naar uitkijkt toch een beetje tegen, terwijl de dingen waar je niet zo’n zin in had juist heel erg leuk blijken te zijn. Zou dat iets met verwachtingen te maken hebben? In elk geval leuk dat het zo’n leuk feestje was!

Waar ben je met het bureau? Nog steeds deurtjes aan het plamuren?

Ik lig nu nog even op bed te tikken, met puberpup in diepe slaap dicht tegen me aan geplakt. Maar ik ga er zo uit, en dan ga ik eindelijk weer eens proberen om er een redelijk normale werkdag van te maken. Daar ben ik zo aan toe! Vorige week keek ik er al naar uit, maar gister liep het natuurlijk weer anders.

Fijne dag allemaal vandaag!

dolfje
    Participant

Ik voel me nog steeds niet goed maar het lijkt los te komen met het hoesten. Vanavond weer vroeg naar bed. Verder heb ik eigenlijk niks te melden.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedemorgen
    @vlaamsevink ben je weer helemaal opgeknapt en druk met knutselen of ben je toch nog wat aan het na-zieken?
    @watje ik doe mijn administratie nog gewoon met pen en papier
    Het wordt wel steeds moeilijker omdat je tegenwoordig heel veel digitaal aangeleverd krijg en ik niet alles meer uitprint.
    Als mijn laptop crashed heb ik waarschijnlijk ook een probleem.
    Ik ben ook wel benieuwd of je nog aan het schuiven bent geweest met je meubels?
    @nlies ik las pas geleden dat Frans Bauer inmiddels al in de Quote-lijst staat, dat volkszanger zijn legt hem in ieder geval geen windeieren
    @nummerzoveel is het je gisteren nog gelukt een “normale” werkdag te hebben?
    Waarschijnlijk is de uitvaart van tante deze week, of had zij zelf anders bepaald?
    Fijn dat de familie herinneringen aan haar heeft, als ik lees dat het een markante dame was zullen deze herinneringen waarschijnlijk een lach veroorzaken.
    Ik vond ook dat zoon, gezien de omstandigheden, vlot thuis was.
    Achteraf is het maar goed dat ze zaterdagochtend zijn vertrokken want de omstandigheden zijn er niet beter op geworden.
    Hij is dus gisteren gewoon weer aan het werk gegaan
    @dolfje wat vervelend dat je je nog steeds niet lekker voelt.
    Hopelijk komt er snel verbetering in, beterschap

Gisteren heb ik gewerkt en vandaag een dagje vrij.
    De was staat weer te draaien en het boodschappenlijstje ligt klaar
    Ik ben nu al voorzichtig enthousiast over mijn nieuwe matras.
    Het omdraaien en uit bed komen gaat bijna pijnloos en een stuk vlotter

Moderator

NummerZoveel
    Participant

Goedemiddag allen,

Ik had een bedrijvige ochtend. Eerst een telefonisch overleg en daarna een ontmoeting buiten de deur. Nu eerst even zitten voordat ik straks weer verder aan het werk ga.

@dolfje, wat rot dat je nog steeds niet fit was, maar wel een goed teken dat het loskomt. Hopelijk wordt het dan voor je vakantie beter.

@pien, wat fijn dat jullie nieuwe matras nu al beterschap lijkt te beloven! En het klinkt alsof jij ook lekker bezig bent vandaag.

De uitvaart is trouwens van het weekend.

Ik heb verder niet zoveel te vertellen, het leven draait hier “gewoon” door. Ik ben wel even al mijn goede zin van het nieuwe jaar kwijt, en daar baal ik van. Maar hopelijk komt dat met een dag of wat weer terug.

dolfje
    Participant

Goedemiddag. Nog steeds mweh en nu begint het bij man ook. Hij heeft me de halve nacht wakker gehouden met zijn gesnurk.

Morgen ben ik vrij, wil proberen rustig te sporten ipv meteen voluit te gaan met spinning. En moet wat huishouden.

Watje
    Participant

Er zijn twee meubels verwisseld. Er moet nog wel meer geschoven worden maar dat doe ik niet meer vandaag 😉

Administratie is zelfs vrijwillig…. heb beloofd het vandaag eindelijk te regelen. Of de restaurantactie komend weekend doorgaat is nog niet duidelijk maar zal daar meer ontspannen zitten als de administratie ff gedaan is..

Heb me bij een op=op shop laten verleiden tot sjaal en handschoenen. Alsof ik die nog niet had…. Heb wel veel handschoenen in halve-paar-versies, dus had een goed excuus 😉

Er lag ook een personenweegschaal met een tekst erop: Don’t panic (oid). Toch maar laten liggen 😛

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond
    Gadver @dolfje voel je je al meh en slaap je al slecht gaat man ook nog tegenwerken
    Hopelijk slaap je vannacht beter en kan je wat bijtanken op je vrije dag.
    Ik zou dat sporten gewoon nog even overslaan
    Beterschap voor jullie allebei!
    @nummerzoveel niet zo raar dat je even de zin in het nieuwe jaar kwijt bent na het verlies van jullie tante.
    Dat verwerken heeft even tijd nodig
    Ik kwam vandaag iets tegen en moest gelijk aan jou denken…

Ik heb vandaag op mijn gemak wat aangerommeld.
    Vanmiddag een grote wandeling met de honden gemaakt maar ik vond het maar koud
    Morgen eerst werken en daarna naar de kapper, het is nodig.

Moderator

Pien
    Moderator
    Topic Starter

@watje het begin van de grote wisseltruc is gemaakt
    Een sjaal en handschoenen kan je in Nederland nooit genoeg hebben dus daar heb je geen excuus voor nodig.
    Als je administratieve taak nog niet klaar is moet je vanavond nog even doorwerken

Moderator

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Mocht Mr. Zoveel er ook nog bij willen in bed…is deze uitvoering er ook @nummerzoveel,

Moderator

dolfje
    Participant

Hahaha die dekbedovertrekken 😂😂

Het zag er vandaag , hier tenminste, zo lekker zonnig uit maar het was inderdaad behoorlijk koud. Heb daardoor mijn stappen vandaag niet gehaald. Nou ja dat komt wel weer. Ik zal blij zijn als het weer langer licht blijft, lekker na het eten nog even een blokje om.

vlaamsevink
    Participant

Pien, ik heb inmiddels wat beelden uit Oostenrijk gezien en het lijkt daar echt wel erg te zijn qua sneeuw. Was een aantal webcams aan het bekijken, maar sommige gaven beeld waar niks op te zien was omdat ze helemaal in de mist of in de wolken zaten. 🙂

Die foto’s van de dekbedovertrekken… al een geluk dat honden niet kunnen lezen. Dan is een kat toch makkelijker hoor. Even eigenwijs wat betreft aanspraak maken op een bed, maar ze zijn in ieder geval een stuk compacter.

Dolfje, hopelijk voel je je binnenkort weer helemaal beter.

NummerZoveel, helemaal begrijpelijk natuurlijk dat je na het droevige nieuws over je tante niet al te opgewekt bent. Ik hoop voor je dat de overige vijftig weken van het jaar beter meevallen. 😉

Gisteren heb ik eens goed doorgewerkt aan het grote knutselproject, en dat heeft ertoe geleid dat het karkas van het vijfde en laatste onderdeel helemaal in elkaar gezet is. Er moet nog altijd heel wat afgewerkt worden (het eeuwige gepruts met houtvulmiddel, en de boel lakken) maar dit is toch weer een paar stappen verder richting voltooiing!

Voor morgen wordt maar drie graden voorspeld hier, brr…

NummerZoveel
    Participant

Goedenacht allen,

Ik heb plafonddienst. Ik werd om half vijf wakker en was
    meteen ook klaarwakker. Vermoedelijk is dit een gevolg van het dutje dat ik gister overdag deed omdat ik zo doodmoe was.

@dolfje, ik hoop dat jij vannacht wat beter slaapt. Als je zelf ook niet topfit bent, dan is het nog vervelender als een ander je wakker houdt.

En verstandig om het sporten rustig aan op te pakken. Voluit gaan zoals met spinnen vraagt echt teveel van een niet fit lijf.

@watje, voor mij persoonlijk zou een weegschaal met “Panic!” erop geloof ik beter werken. 😉

Leuk dat je met meubels schuiven begonnen bent. Werd het wat je voor ogen had, of moet je eerst meer schuiven om er wat van te kunnen vinden?

@pien, ik moest echt vreselijk lachen om die dekbedden, dankjewel! Beide varianten zijn van toepassing, afhankelijk van de fase van de nacht. Met de eerste wordt ik elke ochtend wakker. 🙂

Ik vond het trouwens ook waterkoud vandaag. De laatste keer dat ik de voorspellingen bekeek zou het na vannacht weer warmer worden, dus daar hoop ik op.

@vlaamsevink, jeetje wat een mijlpaal! Nu komt het eind van het project echt in zicht. Je zult vast nog wel even zoet zijn met de afwerking (en volgens mij ben jij daar heel secuur in), maar toch… op naar de finish.

Weet je al wat je hierna gaat doen?

Ik heb vanochtend vroeg één overleg en daarna ga ik ook wat gaan schoonmaken hier in huis. Moeder en stiefvader komen zaterdag oppassen, dus dan wil ik een schoon en fris huis achterlaten. Oppas is nodig, want het afscheid van tante is een flink eind weg en bovendien wil de familie ‘s avonds nog samen eten.

Fijne dag allemaal!

dolfje
    Participant

Goedemorgen. Het was weer raak met hoesten vannacht. Mans gesnurk was gelukkig iets minder. Ben helaas wel al wakker maar blijf nog lekker even liggen.

vlaamsevink
    Participant

NummerZoveel, ik vind het een mooie term, plafonddienst, maar leuk is het natuurlijk niet. Hopelijk kan je een volgende keer melden dat je een betere nacht gehad hebt (omdat je natuurlijk moe was doordat je het hele huis prachtig had schoongemaakt).

Dolfje, beterschap met het hoesten!

Vandaag fietstochtje naar oma, gelukkig was het een stuk warmer dan eerst voorspeld werd. Ter plekke maar wat geholpen met het bijeenharken van bladeren in de tuin. Weer thuis heb ik de achterwand en de bovenkant van het laatste bureaublok op maat gezaagd, waarmee de ruwbouw nu grotendeels achter de rug is.

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen,

Wat rot, @dolfje, dat het hoesten weer terug was. Hoe is het nu?

@vlaamsevink, wat lief dat je zelfs in de tuin hebt gewerkt bij oma. Ik vond het nog best fris.

En hoera voor de ruwbouw!

Ik heb gelukkig weer een keer goed geslapen vannacht, en dat kwam niet door het harde schoonmaken, @vlaamsevink. De ochtend vloog gister voorbij met overleg en nog wat telefoontjes, maar daarna was ik doodop. Ik heb dus maar wat aangelummeld in de middag, en dat betekent dus dat ik vandaag alsnog aan de bak moet in huis. Maar eerst naar de fysio.

Fijne dag allemaal!

dolfje
    Participant

We snotteren gestaag door @NummerZoveel. Gelukkig vannacht geen gehoest en gesnurk dus we hebben redelijk geslapen. Ik zeg redelijk want ik lig op andere kussens want van de week ging mijn waterkussen kapot en had ik een nat bed. Weet nog niet of ik weer zo’n zelfde ga kopen want we willen eigenlijk ook een nieuw bed.

NummerZoveel
    Participant

Zo’n waterkussen klinkt niet ideaal dan, @dolfje. 🙁 Een nieuw bed vind ik ook altijd een heel project, best lastig om echt het juiste bed te vinden.

vlaamsevink
    Participant

Ha, waterkussens ken ik niet, alleen waterbedden. Kan me voorstellen dat het tegenvalt als je opeens in een waterig bed ligt…

Nog niet veel geknutseld vandaag, daar hoop ik dadelijk nog wat verandering in te brengen. Verder niet echt veel te melden op dit ogenblik…

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond
    @vlaamsevink je hebt toch wel de vlag uit gehangen nu de ruwbouw er op zit
    Wat goed dat je weer een fietstochtje naar je oma hebt gemaakt en dat met die kou.
    @dolfje balen dat je nog steeds aan het snotteren bent, gelukkig lijkt het hoesten al wat minder.
    Een waterbed ken ik wel maar ik wist niet dat er ook waterkussens waren
    Mocht je overwegen een nieuwe kussen te kopen; het Emma kussen dat ik pas geleden gekocht hebt bevalt mij goed al is het waarschijnlijk iets heel anders dan een waterkussen.
    @nummerzoveel veel sterkte morgen bij de uitvaart van tante.
    Hopelijk wordt het naast het verdriet toch ook een fijne bijeenkomst van jullie familie.

Gisteren naar de kapper geweest en mijn haar is weer op kleur
    Vandaag gewerkt en nu een avondje het rijk alleen
    Man en kind zijn naar de bioscoop om Aquaman te zien.
    Morgen een poging tot georganiseerd boodschappen doen om de voorraadkasten weer eens fatsoenlijk aan te vullen.
    Zondag sla ik de hondentraining een keer over, we gaan op bezoek bij de ex- schoonfamilie.
    Aangezien het meer dan twee uur rijden is ga ik de training niet redden.

Moderator

Viewing 25 posts - 526 through 550 (of 619 total)

You must be logged in to reply to this topic.