Stamtafel deel 6

Forums De Kantine Stamtafel deel 6

This topic contains 765 replies, has 9 voices, and was last updated by  nlies 5 hours, 1 minute ago.

Viewing 25 posts - 726 through 750 (of 766 total)
  • Author

NummerZoveel
    Participant

@dolfje, misschien moet je jouw man tijdens oproepdiensten ook maar verbannen naar het logeerbed!

@watje, ik bedacht me net pas dat jij nu zo ongeveer wel in de startblokken zal staan. Heel veel plezier tijdens je reis gewenst!

vlaamsevink
    Participant

Zo, vandaag weer actief bezig geweest. Eerst fietstochtje naar oma (en wat stond er een wind, zeg!) en daarna weer wat geschilderd aan het bureauproject. Verder voorlopig niet zo heel erg veel te melden.

Watje
    Participant

Beetje mwehniet100%fit deze week en een hectische vrijdag.

Denk zo’n 5 uur slaap gehad…. Miste geplande trein maar tot mijn verbazing wel de Eurostar gehaald (check-in ging minuutje na mij dicht), grappig hoe medewerkers aldaar van taal naar taal switchen, dat doe ik ze niet na. Tegen de tijd dat het Engels en links lopen er een beetje inzit stap ik waarschijnlijk alweer in de Eurostar. Ga ik NLers irriteren met links lopen:-)

UK tot nu: (door werkzaamheden) wat gepuzzel met de Londenmetro van StPancras naar Paddington, anderhalf uur achteruitrijden helpt mijn mweh blijkbaar niet: iemand in Bath bood me een taxi aan , sleutel van mijn B&Bkamer zat in een sleutelkluisje bij de voordeur.

Heb eindelijk mijn tablet in gebruik genomen slechts drie-vier jaar na aanschaf. Was een deel van die tijd niet eens kwijt… 😀

Onderschat nooit de kracht van internet

nlies
    Participant

fijne tijd daar watje, en die metro’s gaat allemaal wennen

vlaamsevink
    Participant

Gelukkig zat je nog op tijd in de Eurostar, Watje! Weet niet wanneer je terugkomt, maar je weet dat er op 13 februari een grote staking is in België, met o.a. een verwachte grote impact op het treinverkeer? Ik zeg het maar… Verder denk ik dat ik Bath wel leuk zou vinden, hopelijk geldt dat voor jou ook!

We knutselen hier weer verder, vandaag ben ik nog verrassend lang bezig geweest met het schilderen van de handgrepen. Nu lijkt die verf niet echt supergeschikt te zijn voor voorwerpen die je elke dag wel een paar keer vastneemt, want de handgrepen van meubilair dat ik de afgelopen paar jaar bij elkaar getimmerd heb zien er niet meer al te fris uit. Enfin, ik heb dan maar de gelegenheid te baat genomen om ook die oudere handgrepen weer even van een nieuw laagje te voorzien. Staat een stuk frisser nu. 🙂

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allemaal,

@pien, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je gister ondanks de opgedrongen visite toch een gezellige dag hebt gehad (bokkenpootjestaart maakt veel goed, toch?), en dat je vandaag gewoon weer lekker je eigen ding kunt doen op de training.

@watje, dat klinkt alsof de heenreis nogal wat uitdagingen bood onderweg, maar die lijk je met wat geluk toch prima getackeld te hebben. Ik hoop dat de mweh na een goede nacht slaap verdwenen is en je verder gewoon heerlijk kunt genieten. Veel plezier!!

@vlaamsevink, mijn ervaring is dat hoogglans verf het beste werkt voor dingen die veel aangeraakt worden. Als je daar regelmatig een doekje over haalt, dan veeg je huidvet ed er zo weer af. Naarmate de verf matter wordt, wordt het ook stroever en is het lastiger schoonmaken of lukt dat uiteindelijk zelfs helemaal niet meer.

Ik was gister naar de kapper. Ik ga altijd in hartje Amsterdam en vertrek dan heel op tijd ivm het parkeren. Gister twijfelde ik of ik niet veel te vroeg van huis ging, maar ik besloot toch maar vast te gaan. En dat was een goede beslissing! Normaal zijn de grachten vroeg in de ochtend nog wat leger, maar ik reed gister een half uur rondjes voordat ik eindelijk een plekje vond.

Gelukkig was het weer alle moeite waard. Ondanks de beginnende overgang heb ik volgens de kapper nog steeds geweldig haar in perfecte conditie. Altijd leuk om te horen. En voor een flink budget heeft hij het in ruim 3 uur tijd met 4 kleuren verf weer terug getoverd naar mijn vaste coupe met “natuurlijke” uitstraling” 😉

Voor vandaag heb ik geen plannen. Het wordt een rustig dagje om mijn rug bij te laten komen van gister.

Fijne zondag allemaal!

dolfje
    Participant

Gefeliciteerd @Pien!

Veel plezier @Watje.

Ik heb gewerkt en beetje gewandeld gisteren en met man film gekeken en muziek geluisterd. En vandaag uitgeslapen. Ben ook een beetje mwah nog steeds. Vandaag alleen even boodschappen doen.

nlies
    Participant

@Pien, gefeliciteerd, maak er een leuke dag van, al ziet het er buiten maar saai uit. Hoewel: de eerste krokussen bloeien 😉

verder geen nieuws geloof ik

coolpack2
    Participant

Pien, van harte!! Hopelijk heb je een fijne dag!

Even in de gauwigheid: @NummerZoveel, ik heb een update geplaatst in mijn topic over zzp’erschap. Misschien heb jij nog een tip?

coolpack2
    Participant

Watje, veel plezier! Zo te lezen kun jij wat beter met reisstress omgaan dan ik.

Dolfje, vraag me maar (hier of er over) als je meer wilt weten over B12. Niet alle huisartsen pakken het even handig aan. Bij mij was een klacht ook veel kwakkelen, niet fit enzo. Dat is wel beter geworden gelukkig. Misschien dat er voor jou op dat gebied ook wat uit te halen blijkt.

Vink: ja, ook hier stond een fors windje. Werd er wat ongelukkig van toen ik met verkering naar de stad fietste. Op de terugweg ging het beter, denk vooral doordat ik wat alcohol achter de kiezen had 😄

NZ: Ik heb geen geweldig geheugen, maar in dit soort dingen (Uggs) wel een beetje – waarschijnlijk omdat ik het toen ook echt voor me zag, inclusief je beschrijving van hoe ze eruitzie n 😄

Kapper moet ik ook weer hoognodig heen, blehhh…

Pien, ik ga vanwege herkenbaarheid (zijn en mijn) niet te veel details noemen hoor 😉 via internetdaten, maar we hadden elkaar ook live kunnen ontmoeten op allerlei plaatsen. Het is gezellig 😁

Watje
    Participant

Geen idee of ik ooit van Bath gehoord had voor januari 2019… Maar wat zijn de Britten en dit stadje leuk 🙂  Morgen haal ik mijn verjaardagskadootje op en kwam vandaag toevallig iets supercoole tegen voor tantezegger die binnenkort verjaart.

Nog gefeliciteerd Pien.

Dinsdag ga ik terug dus toevallig mis ik de staking. Pas daarna ergens jarig, maar verjaardagskadootjes mogen best te vroeg 😉

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond
    Iedereen bedankt  voor de felicitaties

@vlaamsevink wat goed dat je naast de nieuwe ook de oudere handvatten voorzien hebt van een likje verf, dat oogt inderdaad een stuk frisser.
    De schuttingloze buurman is niet de bomenbuurman maar de buurman aan de andere kant.
    Langs zijn perceel gaat de nieuwe toegangsweg naar de nieuwbouw komen dus een schutting lijkt mij wel handig als hij wil voorkomen dat er straks een verdwaalde auto door zijn tuin gaat rijden
    Wat betreft de toekomstige bewoners met politieke connecties…daar sta ik niet van te kijken, de gang van zaken was op zijn minst gezegd al twijfelachtig dit draagt alleen maar bij aan ons vermoeden dat ieder protest toch niets uit zou halen
    @nummerzoveel fijn dat je haar weer “opgefrist” is, het is eigenlijk hetzelfde verhaal als met de handvatten van vlaamsevink een likje verf doet wonderen
    Je maakt er wel een hele reis van (al heb ik geen idee waar je woont, Amsterdam klinkt voor mij heel ver weg ) je moet wel erg tevreden zijn met je kapper.
    @dolfje zumba ziet er altijd heel leuk uit maar ik kan me voorstellen dat het tegenviel.
    Ik heb vroeger heel veel gedanst en had de illusie dat ik zo’n zumbadansje nog wel kon maar inmiddels ben ik tot het inzicht gekomen dat ik wel degelijk een dagje ouder ben geworden en niet meer zo soepel als vroeger, ik vond de yogales al een hele inspanning
    Heeft man een beetje comfortabel kunnen slapen op het logeerbed
    @nlies het was buiten alles behalve saai maar bloeiende krokussen heb ik ook in de tuin
    @watje mocht je nog meelezen hopelijk heb je fijne dagen en zit het weer enigszins mee.

Gisteren dus nog wat verjaardagsbezoek gehad en daarna gewoon met man de dagelijkse bezigheden gehad.
    In de avond toch ook nog visite van het koppel waar we mee op vakantie gaan, ik was even vergeten dat die ondanks mijn “niet vier” beleid ieder jaar toch even langskomen.
    Gelukkig was er nog wat bokkenpootjestaart over dus kwamen ze niet voor niets
    Vandaag een vreselijk natte hondentraining gehad, dusdanig erg dat ik het op een bepaald moment echt niet leuk meer vond
    Ondanks mijn water en wind dichte kleding wist de regen toch via mijn nek en armsgaten naar binnen te komen en mijn handen waren zo koud dat het gewoon pijn ging doen.
    Ik ben bij thuiskomst gelijk onder de warme douche gesprongen om weer op temperatuur te komen.
    Morgen eerst op stap met zus en in de avond hebben we ons jaarlijks verjaardagsdiner, de man van moeders is ook jarig vandaag en tevens “vierloos” dus gaan wij ter ere van onze verjaardag altijd gezamenlijk uit eten

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

@coolpack2 natuurlijk hoef je niet in detail te treden
    Fijn dat het gezellig is en hopelijk wordt het nog veel gezelliger

Moderator

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen!

@coolpack, zo leuk dat je het gezellig hebt. Het is je van harte gegund!

En wat erg, nu associeer jij mij dus met die vreselijke Uggs! 🙂

Ik zal zo even op het andere topic kijken.

@watje, wat leuk dat je het zo naar je zin hebt! En voor verjaardagskadootjes is het inderdaad nooit te vroeg. Ik ben wel heel benieuwd wat je jezelf cadeau doet, als je het helemaal uit Bath haalt!

@pien, ik ben zeker heel tevreden met mijn kapper! Kom er nu al zo’n 12,5 jaar.

Amsterdam is voor mij zo’n 30-40 minuten rijden, dus dat valt mee. Alleen een plek zoeken voor mijn auto maakt er een dagvullend van. En het OV is van mij uit geen optie ivm ongunstig traject. En ik rij ook liever wat extra rondjes in eigen auto dan in de trein te stappen.

Goed om te lezen dat je jouw verjaardag nog flink niet gevierd hebt en de niet-viering vanavond nog even door gaat 😉

Ik heb het nu heel koud. Het is niet koud, maar de wind maakt het ijzig koud. Ik ben nog even terug in bed gedoken om op te warmen, voordat ik zo aan het werk ga.

Mijn huis moet eigenlijk nog steeds gepoetst worden, maar dat gaat hem vandaag nog niet worden. Sinds de uitvaart van tante is mijn rug erg instabiel en kan ik echt niks meer hebben. Helaas kwamen daar nog wat ritjes en klusjes achteraan, en nu dus weer het kappersbezoek. Ik zit echt in een spiraal naar beneden, dus ik maar even pas op de plaats. Gelukkig loopt mijn huis niet weg, en wat vandaag een troep is, is dat morgen ook nog wel 😉

Fijne dag allemaal!

dolfje
    Participant

Goedemiddag.

Lekker de troep laten liggen @NummerZoveel. Doe ik ook😀 al heb ik net wel de robotstofzuiger aangezet.

Ik had vanmorgen een overleg en daarna bureaudienst waar een minder fijn klusje tussendoor moest en daar ben ik dus een paar uur mee bezig geweest. Ben er tureluurs van.

Nu zit ik lekker op de bank met Game of thrones en vanavond ga ik spinnen. Morgen werken en fysio bezoek. Merk dat langer aan mijn bureau  en op de bank zitten niet fijn is voor mijn rug. Moet toch luisteren als mijn horloge trilt dat ik nog stappen moet zetten.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond
    @nummerzoveel ik zou, net als dolfje al zegt, de troep de troep laten een dag (of week) meer of minder maakt ook niet uit
    Ondanks de weersvoorspellingen vond ik het vandaag ook niet erg behaaglijk het heeft hier ook nog geregend
    Wat betreft de associatie met uggs…in mijn beleving zie ik je al rennend op je uggs de kliko nog net op tijd buiten zetten
    @dolfje is het spinnen er vanavond eindelijk van gekomen, je had toch een paar keer over moeten slaan?
    Is dat niet belastend voor je rug of valt dat wel mee?
    Hoe lang duurt zo’n spinklas aangezien ik begrijp dat het nogal intensief is

Vandaag weer eens een rondje ikea gedaan om te kijken naar een nieuwe (slaap)bank voor zoon.
    Volgende keer zoon eens meenemen zodat hij kan proef zitten/liggen
    Vanavond ons etentje gehad en nu aan het uitbuiken op de bank.
    Morgen eerst werken en eigenlijk zou ik hier in huis ook weer eens wat moeten doen maar misschien laat ik het ook wel liggen

Moderator

vlaamsevink
    Participant

We zijn er weer. 🙂

NummerZoveel, ik gebruik al hoogglans dus wat dat betreft zit ik hopelijk goed. 🙂 Vermoedelijk heb je voor zoiets als handgrepen gewoon hele sterke verf nodig, zoiets als de bootverf waarmee we vijftien jaar geleden de keldertrap geschilderd hebben. Wordt dagelijks meerdere keren over gelopen en ziet er nog steeds mooi uit!

En: hoera voor je nieuwe coupe! 😉

Hopelijk gaat het snel weer wat beter met je rug. Is toch een moeilijk iets, als je daar last van hebt…

Pien, gefeliciteerd nog met je verjaardag! Denk dat ik daar eerder overheen gelezen had. Moet je maar denken: voor mij leek je dan nog een jaartje jonger. 😉

Vandaag op de planning: het vrijwilligerswerk. Er dienden zich geen geïnteresseerden aan – dat gebeurt wel vaker – en de vraag wordt wel zo langzamerhand gesteld hoe zinvol mijn aanwezigheid is. Voor mij is het nochtans wel goed hoor, arbeidsbemiddeling is er tevreden over en de uren vallen mee. Maar ja, zoals ik al zo vaak gemerkt heb: het aantal beschikbare prettige functies neemt alsmaar af. Tja.

Weer thuis heb ik weer wat ‘geknutseld’. Dit keer niet echt timmeren of schilderen, maar het leeghalen van rekjes die nu toch eens weg moeten als ik plaats wil maken voor mijn doe-het-zelf-bureau. 🙂

Watje
    Participant

Heb mezelf een gesigneerd exemplaar van Mission moon 3D kado gedaan. Inclusief boekpresentatie van de auteurs David Eicher en Brian May. De boeken waren vooraf gesigneerd.

Ikwas blijkbaar niet de enige Queenfan….. Top dat dr May toch de tijd nam voor de jongere fans qua foto’s en signeren van items. Ik ben (te) oud 😉 maar vond het leuk om te zien.

Heb wel even de andere auteur gesproken en een onbekende die daar toevallig bij stond.

coolpack2
    Participant

NZ haha, nee hoor, ik vind het gewoon een geinig verhaal 😁

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen,

Zo zie je maar weer dat je echt op moet letten met “persoonlijke profilering” op het internet. Voor je het weet sta je bekend als een soort van ma Flodder die op oerlelijke Uggs in een knalroze badjas met volle kliko’s door de straten rent 🙂

@dolfje, te lang bureauwerk doen is inderdaad funest voor rugklachten. Wist je dat zelfs het beroep van stratenmaker minder belastend is voor een rug dan een bureaufunctie? Dat heeft ermee te maken dat een stratenmaker voortdurend blijft bewegen, wat altijd nog beter is dan een statische houding. Minimaal elk uur dus even opstaan en lopen om het iets te verlichten.

@Pien, was het etentje lekker en gezellig? Ik heb gister niks meer in huis gedaan en dat zal vandaag ook nog niet gaan gebeuren. Ik verdien wat dat betreft wel een klein schouderklopje voor mijn negeerkunsten 😉

@Vlaamsevink, die rug zal nog wel even duren, maar hopelijk is het later in de week zover gezakt dat ik de stofzuiger weer eens in de hand kan nemen. Ik heb de laatste tijd teveel belastende dingen gedaan en daarna heb ik altijd tijd nodig om bij te komen. Nu zat die tijd er niet altijd in, waardoor het dan van kwaad tot erger gaat. Het devies is dus even zoveel mogelijk rust houden. Of nou ja, rust… in elk geval geen belastende dingen doen. Maar dat is best lastig, want zelfs 2 uurtjes op een stoel zitten is me momenteel eigenlijk al teveel.

@watje, wat een ontzettend gaaf cadeau! Echt een collectors-item! En wat leuk ook dat je de mannen daarbij in levende lijve hebt gezien. Ik kan me zo indenken dat dit het hoogtepunt van je trip is geweest?

Ik werd net gebeld door mijn schoonvader. Ik had hem al een jaar of twee niet meer gesproken, omdat ik hem helemaal zat was. Hij doet een flink beroep op hulp van zijn (schoon)kinderen, maar in plaats van een oprecht en welgemeend dankjewel, komt er daarna altijd gezeur, geklaag of zelfs boosheid. Nu kwam ik hem tegen op de uitvaart van zijn zus, en uiteraard heb ik gewoon netjes en beleefd mijn fatsoen gehouden. Maar nu belde hij dus net, of hij zo even langs kan komen want hij heeft een vraag. Ik ben erg benieuwd waar hij dus straks mee komt…

En tot die tijd, en ook daarna, is het weer tijd voor flink wat bureauwerk. Ook hoop ik later vandaag uitsluitsel te krijgen over die opdracht, dus allemaal graag voor me duimen want dat lijkt me echt een hele leuke klus 🙂

Fijne dag allemaal!

dolfje
    Participant

Goedemiddag.

Ben inderdaad naar spinning geweest @Pien en voel het wel een beetje maar heb het volgehouden . Een les duurt 50 minuten met een beetje uitloop. Het was behoorlijk pittig.

Hopelijk viel het mee met je schoonvader @NummerZoveel. En ik duim voor je opdracht!

Leuk cadeau @Watje!

nlies
    Participant

hallo, ik heb vanavond een avondje uit gehad. ben naar dansvoorstelling geweest Conny Jansen danst. Ik ga niet zo vaak naar dans, maar zo eens in de paar jaar is toch wel leuk.

jullie zijn allemaal best actief met spinning en wandelen en fietsen, ik kom niet verder dan een rondje stad, naar centrum en terug dus. heb op de bieb eeb boek meegebracht over hoe Nederland rijker is geworden de laatste 50 jaar , en wat er allemaal veranderd is. Of ik het helemaal ga lezen weet ik nog niet, maar grappig herkenbaar is het wel, kruidenier die aan huis kwam om de bestellingen op te nemen, dat soort dingen staat er in dus. En dat in oudere films je verwacht dat de man een telefoontje pakt als hij in zijn binnenzak gaat graaien. Nee dat is dus een pakje sigaretten. (de rest moet ik nog lezen )

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond
    @vlaamsevink wat jammer dat de geïnteresseerde voor je vrijwilligerswerken niet aantrekken.
    Hopelijk blijft jouw functie wel bestaan aangezien het niet makkelijk zal zijn iets anders te vinden.
    Als je ruimte aan het maken bent voor je bureau moet het einde nu toch echt wel in zicht zijn
    Ik voel me gevleid dat je me nog een jaartje jonger schatte
    @watje je hebt jezelf een mooi cadeau gedaan, je zal het vast wel verdient hebben
    Als Queen fan is het natuurlijk wel heel mooi dat Brian May erbij aanwezig was!
    @nummerzoveel ik duim weer voor je dat je de opdracht binnen gaat halen
    Je maakt ons wel nieuwsgierig wat schoonvader je wilde vragen, zeker omdat je hem al 2 jaar niet had gesproken.
    Je zou denken dat het dan wel bijzonder moet zijn.
    Overigens had ik die knalroze badjas nog niet op mijn netvlies staan…nu wel
    @dolfje poeh 50 minuten spinning dat doe ik je niet na, knap hoor.
    Hopelijk heb je morgen niet al teveel spierpijn (wat ik ongetwijfeld wel zou hebben )
    @nlies gezellig dat je een avondje uit hebt gehad.
    Dat lijkt best een grappig (en herkenbaar) boek wat je bij de bieb geleend hebt.
    Ik herinner mij als kruidenier zo’n grote bus ingericht als mini-supermarkt die langs de deuren kwam, ik ben de naam er van kwijt.
    Hier rijden nog wel busjes van de bakker rond die brood aan huis bezorgen.

Ik heb vandaag buiten mijn werk niet heel veel nuttige dingen gedaan
    Vanmiddag nog wat lunchpakketten gekookt maar dat was het wel zo’n beetje.
    Het etentje was gezellig
    Wat wel typisch is..ik kom enkele malen per jaar in dat restaurant en de afgelopen 3 jaar loop ik iedere keer weer een koppel tegen het lijf die ik ken van een aantal jaar geleden.
    Zij zijn altijd nogal enthousiast om mij te zien terwijl ik ze eerlijk gezegd het liefst ontloop en alsof ze het er om doen…gisteravond zaten ze er weer
    Morgenochtend eerst werken en dan eens kijken of ik me bij thuiskomst kan motiveren iets nuttigs in huis te doen

Moderator

vlaamsevink
    Participant

NummerZoveel, benieuwd naar wat je schoonvader nu uiteindelijk te vertellen had. 🙂

Hopelijk heb je goed nieuws gekregen van die opdracht! Dat moet immers voor je imago, je staat hier nu eenmaal bekend als succesvolle zelfstandige op Uggs.

Nlies, ik vind het leuk als in oude films of tv-programma’s dingen voorkomen die nu helemaal anders gedaan zouden worden of die domweg verdwenen zijn. Kinderen die een prijs winnen en dan met naam en volledig adres bekendgemaakt worden, dat soort dingen. ‘t Ontbreekt er dan nog aan dat ze die kinderen rechtstreeks zouden gaan opbellen om hen dan te laten vertellen dat ze alleen thuis zijn of zo. Zijn we met z’n allen toch een stuk voorzichtiger mee geworden…

En wat bediening aan huis betreft, in de wijk van mijn grootmoeder kwam in mijn kindertijd nog een soepboer langs. Is inmiddels ook alweer een paar decennia geleden. Nu waarschijnlijk allemaal vervangen door supermarkten die aan huis leveren…

Pien, dat koppel gaat waarschijnlijk gewoon elke avond in dat restaurant dineren in de hoop je een keertje te zien. Kan me voorstellen dat ze enthousiast worden wanneer het na honderdzestien avonden eindelijk weer een keertje raak is. 😉

Vandaag ben ik verder gegaan met destructieve voorbereidingswerken. 🙂 Het rekje dat in de weg stond om het nieuwe bureau te plaatsen en dat ik gisteren had leeggeruimd, heb ik vandaag uit elkaar gehaald. Daarna ook alvast een plint weggehaald. Hoop een volgende keer weer iets opbouwends te kunnen doen. 😉

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allemaal!

@watje, ik doe het je niet na hoor, dat spinnen. Ik heb ooit 1 lesje meegedaan en ik dacht dat ik dood ging 🙂

@nlies, wat leuk, een dansvoorstelling. Ik doe dat soort dingen eigenlijk nooit, terwijl ik het wel prachtig vind om naar te kijken.

Dat boek lijkt me ook enig! Hier hebben wij trouwens nog zo’n supermarktwagen rijden. Vroeger heette dat de “SRV-man” in onze regio. Ik word altijd nostalgisch als ik dat ding zie gaan. En het valt op dat hij alleen de doorgaande wegen pakt en dan ook alleen stopt bij oudere mensen.

@pien, de verklaring van @vlaamsevink voor de aanwezigheid van het vervelende stel klinkt heel plausibel! Hahaha

En noem het maar “weinig gedaan”; een week lunchpakketjes koken! Ik vind elke avond 1 maaltijd op tafel zetten al een hele opgave.

@vlaamsevink, ik vind het helemaal een soort van spannend worden met jouw bureau. Als zelfs de plek waar hij komt te staan al voorbereid wordt, dan nadert de voltooing nu toch echt! Wat zul je genieten als het straks eenmaal staat en alles helemaal af is!

Ik heb helaas nog geen uitsluitsel over de opdracht, dus hopelijk vandaag meer nieuws. Dank voor al het duimen!

Schoonpa bleek in paniek om niks. Hij meende dat hij op zwart zaad zat omdat zijn pensioen/AOW niet gestort zou zijn, en dat baseerde hij op het saldo van zijn laatste afschrift, dat liep tot de dag vóór de stortingen. Na wat uitzoekbelletjes heb ik hem alles uitgelegd, en toen snapte hij het en gaf hij zelfs zijn fout toe (dat laatste vind man erg zorgelijk, want dat doet hij nooit). Wat ik zorgelijk vind, is dat hij het hele cash-flow-gebeuren niet meer lijkt te snappen. Het kostte erg veel moeite om uit te leggen dat er niet alleen geld gestort is in januari, maar dat zijn vaste lasten daar ook al van afgeschreven zullen zijn, omdat we inmiddels alweer ruim 3 weken verder zijn.

De bank opperde nog digitaal bankieren als oplossing voor meer inzicht. Een logische suggestie, maar niet echt realistisch voor een 82-jarige die zelfs zijn seniorenmobieltje niet aan de praat krijgt 🙂

Nou, ik moet maar weer eens aan de slag. Fijne dag allen!

Viewing 25 posts - 726 through 750 (of 766 total)

You must be logged in to reply to this topic.