Stamtafel deel 6

Forums De Kantine Stamtafel deel 6

This topic contains 969 replies, has 9 voices, and was last updated by  NummerZoveel 43 minutes ago.

Viewing 25 posts - 876 through 900 (of 970 total)
  • Author

Watje
    Participant

Gastvrouw had namens feestbeest bij familielid een wortelcake besteld (was een tulband geworden) , gastvrouw zelf had een chocoladetaart geregeld en familielid had nog een appeltaart op reserve. En dan heb ik het nog niet over alle (lunch)hapjes…. Voor de grote massa van 9 personen! En dan met het napraten in kleiner gezelschap gastvrouw neuzelen over diëten en lijnen enzo… *mist facepalmsmiley*

Maar het was heel gezellig en de treinreis waard.

Collega zat maandagochtend in de trein met naarhuisreizende carnavalsvierders. Je zou bijna 1-2x per jaar een autootje huren als forens…….  Loesje bemoeide zich er ook mee

Onderschat nooit de kracht van internet

vlaamsevink
    Participant

NummerZoveel, leuk dat je even binnenspringt maar wel bijzonder vervelend voor je dat je je niet al te best voelt. Hopelijk snel beter! Zo’n onderzoek is natuurlijk nooit een prettig vooruitzicht, maar zoals je zelf al aangeeft: voor alle veiligheid toch maar liever even doen… ik begrijp dat de dokter zelf bepaald niet verwacht dat er echt wat aan de hand is, maar ernstige aandoeningen, hoe miniem de kans ook dat ze aanwezig zijn, kunnen toch maar beter zo snel mogelijk opgespoord worden… afwachten is dan doorgaans niet echt de gezondste reflex. Maar goed, dat had je zelf dus ook al door. 🙂

In de rubriek ‘minder belangrijk nieuws’: toen ik gisteren mijn tweede bericht poste, kwam ik niet meer op de eerste pagina van het topic terecht. Ik begrijp het zelf ook niet…

Qua knutselen gelukkig weer wat verder opgeschoten vandaag. Mijn moeder had vernis meegebracht voor de ‘opvulplank’, bleek toch wel dat je die uitgerekend op eik niet mag gebruiken, terwijl ik voor één keertje eens geld heb uitgegeven aan wat beter hout (eik dus…) dan het lichte vuren waar ik  doorgaans mee werk. Gelukkig zag ik het voor ik de pot openmaakte, hopelijk wil de winkel ‘m gewoon terugnemen. 🙂

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedemiddag
    @watje er was in ieder geval geen gebrek aan gebak zo te lezen, lijkt me alleen niet erg bevorderlijk voor een eventueel dieet (en speciaal voor jou een smiley die dezelfde dekking geeft als een facepalm smiley )
    Op een maandagochtend met carnavalsvierders in een trein zitten zou ook niet mijn favoriete moment zijn.
    Al geloof ik dat ze in het zuiden ook niet echt zitten te wachten op de “bovenslootse”
    carnavalvierders
    @vlaamsevink balen dat je de verkeerde vernis hebt, zolang je de pot niet hebt opengemaakt zou je die toch gewoon moeten kunnen ruilen?
    Zeker omdat je waarschijnlijk daar weer een nieuwe pot met de goede vernis zal aanschaffen.
    Ik weet niet of je nog fietstochtjes naar je oma op de planning hebt staan maar hier waai je bijna uit je broek.
    @nummerzoveel wat naar dat je door de antibiotica niets binnen kan houden
    Hopelijk is de koorts inmiddels onder controle.
    Je moet niet te lang blijven kwakkelen met het weekend voor de deur hoor, als je je niet goed voelt gewoon de dokter weer bellen!!
    Sterkte en beterschap
    @nlies sterkte morgen bij de borstenbus.

Inmiddels heb ik twee zieken thuis zitten
    Ik was dus niet erg rouwig dat ik vandaag moest werken want twee zieke mannen is teveel van het goede
    Morgen (gelukkig) nog een dag werken en dan hoop ik dat de mannengriep in het weekend weer is overgewaaid.

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

dolfje
    Participant

Beterschap voor je mannen @Pien.

Hoe gaat het @Nummerzoveel?

@Watje, fijn dat het leuk en gezellig was.

ik heb vanmorgen even met de assistente van de huisarts gebeld en om een andere inhalator voor mijn astma gevraagd want heb elke nacht minstens 1 a 2 aanvallen. Hopelijk komende nacht minder gehoest en benauwdheid met de nieuwe puffer. Snurkt man niet lig ik te hoesten dus het schiet niet zo op met onze nachtrust..

vlaamsevink
    Participant

Dolfje, hopelijk helpt een betere inhalator voor je luchtwegen en je nachtrust. 🙂

Hier waaide en regende het overdag, maar tegen de avond aan werd het weer wat beter en ben ik toch maar naar oma gefietst. En ik heb het droog gehouden!

Mijn moeder was een andere richting uitgefietst en heeft gelukkig de vernis kunnen ruilen. Die heb ik vandaag alvast aangebracht op de onderkant van de plank die ik wil behandelen. Dat ik niet eerst de zichtbare kant gedaan heb bleek achteraf een goed idee, want om een of andere reden is de plank na het vernissen een stuk ruwer geworden. Rara… moet ik me eens over informeren.

Een schoolvriendin die ik al jaren alsmaar minder zie, vroeg vandaag of ik het zie zitten om morgen, op een ogenblik dat normale mensen wakker zijn maar ik niet, naar haar nieuwbouwappartement te komen om een IKEA-levering mee binnen te dragen. Ik heb er nogal wat vragen bij (ik weet het adres niet eens, en de site van Ikea geeft de indruk dat je niet zomaar kan verwachten dat iets op de dag van bestelling al geleverd wordt) maar als ik bel wordt er niet opgenomen, enkel later terug ge-sms’t. Heb er niet zoveel zin in om daarvoor vervolgens de hele dag maar half wakker te zijn, geloof ik.

dolfje
    Participant

Oh dat zou ik ook niet doen @vlaamsevink. Iemand die je vaak spreekt ok maar iemand die je nog maar amper ziet alleen als het hun uitkomt zoekt het zelf maar uit.

Vannacht 1 aanval gehad en met een keer puffen en rondlopen was het gelukkig over en kon ik verder slapen.

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allemaal,

Het gaat hier zo/zo. De ontsteking lijkt gelukkig goed op zijn retour, maar ik voel me nog altijd beroerd (slap, koorts, misselijk en hoofdpijn). Vermoedelijk komt dat nu door de antibiotica en door het opruimen van de ontsteking door mijn lijf. @pien, de dokter zei dat dit normaal was. Even doorbijten dus.

Wat rot om te lezen dat ik niet de enige ben. @pien, ik hoop dat jouw mannen snel weer opknappen. En @dolfje, 1x wakker worden is beter dan 2x, maar natuurlijk nog altijd een keer teveel.

@vlaamsevink, heb je niet per ongeluk iets van trappenlak gebruikt, waar spul aan toegevoegd is om het oppervlakte wat stroever te maken? Dat zie je vaak niet zitten, maar je voelt het wel.

Die IKEA-levering zou ik ook voor passen. Goede vrienden help je graag, maar als je iemand nooit ziet of spreekt…

@nlies, sterkte bij de borstenbus vandaag!

nlies
    Participant

Zo de borstenbus is ook weer klaar, nog een keer of 4 en dan val ik buiten de doelgroep. Vanmiddag even naar de audicien, een van de apparaten blijft nog een piep geven, je zou er een gehooraandoening van krijgen 😉 .

vlaamsevink
    Participant

NummerZoveel, wat fijn dat de ontsteking wat af lijkt te nemen, al is het dan wel weer vervelend dat je nu last hebt van bijwerkingen. Hopelijk duurt dat niet al te lang!

Nlies, zo’n piep lijkt me heel vervelend! Hopelijk kan de audicien er wat aan doen. Begin je die apparaatjes nu al wat gewoon te worden, of is het daar nog wat te vroeg voor?

Vandaag niks meer gehoord van de IKEA-vriendin (dat klinkt alsof ik ze zelf in elkaar gezet heb, maar dat is niet zo). We spreken nog wel af en toe af hoor, maar beduidend minder dan vroeger… nu misschien nog een keer of zes per jaar. Vond het ook irritant dat de communicatie over die levering nogal beperkt was – boodschap inspreken dat je er even over wil overleggen en dan alleen een sms terugkrijgen, dat soort dingen. Kwam een beetje over als May met haar Brexitplan in het parlement, ‘dit is wat ik in gedachten heb en zouden jullie daar alsjeblieft even mee in willen stemmen’… zoiets.

Verfwinkel laat weten dat eik minder gewillig is dan het lichte hout waar ik doorgaans mee werk en dat opspringende vezels niet ongebruikelijk zijn bij een eerste laag. Vandaag dus licht opgeschuurd en nieuwe laag eroverheen, en ja… het lijkt al een stuk beter nu. Ik heb altijd gedacht dat vooruitgang iets van vroeger is, maar op verfgebied komt het nu ook nog wel eens voor. 😉

Fietstochtje naar doe-het-zelver voor een verfborstel die misschien beter geschikt zou zijn om eik te vernissen. Niet echt wat gevonden, maar ik was er nu toch dus heb ik gelijk maar weer een plank meegenomen… scheelt weer een fietstochtje. 🙂

nlies
    Participant

Hoera, de piep is verdwenen, De eerste keer dta ik terugging had ik blijkbaar niet goed uitgelegd wat ik bedoelde, toen was er wel iets bijgesteld, maar niet genoeg. nu klinkt het een stuk beter, maar eens zien hoe het in de praktijk werkt. Dinsdagmiddag ga ik naar de schouwburg, eens zien hoe dat overkomt. Ja ze hebben hier eens in de maand een theatervoorstelling op de dinsdagmiddag, vooral voor mensen die nog eens graag gaan, maar eigenlijk liever ‘s avonds niet meer weggaan. Nou heb ik daar geen moeite mee, maar soms hebben ze wel leuke dingen, dinsdag komt Wim Daniels dus dat is wel leuk. En ik val niet op tussen al die grijsharigen, heb alleen nog geen rollator 😉

NummerZoveel
    Participant

Goedemiddag allen,

Ik hoop dat @dolfje en man niet van het strand afblazen dit weekend en dat @pien een veilig hoekje uit de buurt van de zieke mannen voor zichzelf heeft kunnen vinden.

@vlaamsevink, fijn dat een tweede laagje lak de oplossing was. Maar uhm, alweer een plank meegenomen?

@nlies, super dat de piep weg is. En misschien kun je nog ergens snel een rollator lenen voor dinsdag, zodat je helemaal aan de dresscode voldoet? 😉

Hier gaat het ietsje beter, maar het zijn wel kleine stapjes vooruit. Ik krijg nu selectief weer wat trek en dat komt er ook niet zo snel meer uit, dus daar ben ik wel
    blij mee.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond
    @dolfje Fijn dat je een nieuwe inhalator hebt alleen wel jammer dan je die s’nachts ook daadwerkelijk nodig hebt
    Niet echt bevorderlijk voor je nachtrust als je wakker wordt van een astma aanval.
    Hopelijk hebben jullie een leuk weekend aan de kust en waai je niet teveel uit je broek
    @vlaamsevink het is maar goed dat je je wekker niet voor ikea vriendin hebt gezet aangezien je niets meer hoort
    Dat je plank ruwer aanvoelt na het lakken is normaal hoor vink, maar daar ben je inmiddels al achter
    Inderdaad tussen de lagen even licht opschuren en dan komt het helemaal goed…tenminste normaal gesproken wel, is het bij jou inmiddels ook goed gekomen?
    @nlies wat fijn dat je hoorapparaat nu wel goed is bijgesteld!
    Wat zul jij dinsdag een lawaai ervaren
    Misschien kan je bij de volgende kerk-markt goedkoop een rollator op de kop tikken
    Gelukkig is de borstenbus ook weer achter de rug, al is het natuurlijk wel goed dat er preventief onderzoek is.
    @nummerzoveel gelukkig gaat het iets beter al zal het herstel wel met pieken en dalen gaan.
    Positief nieuws dat je tenminste weer wat eten binnen kunt houden dat helpt zeker mee aan je herstel.
    Ik duim dat de kleine stapjes steeds groter worden en dat je weer snel de oude bent

Ik heb zelf helaas geen veilig hoekje kunnen vinden en de ziektekiemen van junior en senior hebben ook mij bereikt
    Vrijdagmiddag heb ik van ellende vrij genomen en vandaag heb ik zo min mogelijk proberen te doen.
    De wekelijkse boodschappen moesten vandaag wel gehaald worden en aangezien man er een stuk slechter aan toe is heb ik dat alleen gedaan.
    Zoon is inmiddels weer redelijk opgeknapt maar die vertrouw ik de boodschappen niet toe, dan eten we de hele week kapsalon of shoarma
    Man is nog steeds zwak, ziek en misselijk, zoals ik dat noem, en tot overmaat van ramp nog steeds niet verlost van zijn “piep”
    Ik duik zo mijn bed maar in wat voor mijn doen redelijk vroeg is, morgen staat er een hondentraining gepland en ik wil toch echt proberen te vermijden die af te zeggen.
    Ik heb in ieder geval mijn wind- en waterdichte outfit al klaar liggen aangezien het weer niet echt mee wil werken

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

dolfje
    Participant

Beterschap voor de zieken!

@nlies Wim Daniels is leuk, is op mijn werk ook wel eens geweest met een lezing. En ik heb hem wel eens moeten aankondigen. Dat was een van de spreken in publiek dingen.

Wij liggen nog in bed, man snurkt weer maar ik kon niet meer slapen. Hadden een gezellige dag gisteren met veel wind maar ook zon! Heerlijk over de boulevard gewandeld, geborreld en gegeten. Had de zwemspullen mee voor het geval dat het echt slecht weer zou zijn want hotel heeft zwembad. Maar dat gaan we waarschijnlijk niet gebruiken. Straks ontbijten en moeten om 11 uur uit checken. Dan gaan we verder toeren hier. Heb nog niet naar buiten gekeken. Hopelijk weer droog vandaag.

Watje
    Participant

Via mijn werk weet ik dat NL nog wel wat regen nodig heeft na de droge zomer, maar de gemiddelde Nederlander kan dit weekend niet erg waarderen vermoed ik…… Voor mij een excuus om mijn supermarktplannen in te perken tot de dichtstbijzijnde, boekjes dumpen in de ruilkast van een verdergelegen super dat kan later deze maand ook nog wel.

Ik kreeg afgelopen week een vacaturetip die in lijn van mijn opleiding ligt. Heb overwogen er een soort ‘gerichte open sollicitatie’ van te maken maar denk dat ik het maar even laat zitten. In de wandelgangen van mijn huidige werk wordt over verlening inhuurcontract gesproken en een functie doen waar je tegelijkertijd ook nog voor in opleiding bent is ook weer zo wat…. (nog los van de vraag of ze me überhaupt op gesprek uitnodigen). Sluitingsdatum is vandaag. Lees bij de buren en weet van mezelf dat ik zo’n loyaal type ben dat vaker zakelijker moet kijken naar de (flexibele) arbeidsmarkt dus wie weet waag ik toch een gokje…

Nu eerst eens zin maken voor de supermarkt..

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen,

Na een redelijke nacht voel ik me vandaag alweer iets beter. Ik lig nog wel op de bank, maar dat is beter dan op bed.

Als ik naar buiten kijk, dan hoop ik voor @pien en @dolfje dat de buien hier lokaal zijn. Maar ik zag een code oranje voorbij komen voor vanmiddag, dus ik vrees het ergste…

@pien, afbellen is rot maar een dag buiten in wind en regen lijkt me toch niet zo heel bevordelijk voor je herstel.

@dolfje, in elk geval gister een lekkere dag gehad.
    Letterlijk heerlijk uitgewaaid dus 🙂

@watje, waarom niet gewoon schrijven? Het ergste dat je kan gebeuren is een “nee” en die heb je nu ook al, en in het gunstigste geval ga je het gesprek aan en kun je altijd nog kijken wat je er mee wil.

Fijne zondag allemaal!

nlies
    Participant

@ Dolfje, Ja Wim Daniels is leuk, heb hem al eens eerder gezien.

Over rollators gesproken, de dame van de hoorwinkel was zo gewend aan klanten met een rollator, er stonden er op dat serviceuur wel een stuk of 5 binnen, dat ze er een uit ging zoeken voor mij. Deze is van u toch? nou nee, die heb ik nog niet nodig.

slecht weer hier,lijkt wel een herfststorm maar heb nog wat boeken liggen, en ook doorgestuurd gekregen, en mijn puzzel is ook nog niet af. Ben op de helft ongeveer. de stukjes die ik nog moet aanleggen zijn groen blauw en groenblauw, dus. Vanavond een verjaardag, dus mijn dag komt wel op

fijne zondag verder

vlaamsevink
    Participant

Nlies, gelukkig is je piepprobleem opgelost!

Pien, jammer dat bij je man de piep er nog steeds is, en dat de virussen je inmiddels hebben weten te vinden is ook niet zo goed. Beterschap hoor! Misschien kan je bij een volgend bezoek melden dat de training wegens slecht weer niet is doorgegaan (zoals ook de voetbalwedstrijd werd afgelast waar mijn vader zondagmiddag heen wilde).

Watje, qua werk zou ik gewoon doen wat goed aanvoelt. Lekkere dooddoener maar wel waar, toch? Huidige werksituatie dus niet honderd procent wat je zou willen?

NummerZoveel, goed om te zien dat je de afgelopen dagen telkens wat vooruitgang kan melden!

Nlies, ik bedenk me nu dat een rollator waarschijnlijk een van de makkelijkst te stelen voorwerpen is. Waarschijnlijk moet je een slecht karakter hebben om zoiets te bedenken… ‘Gisteren werd ik opzijgeduwd door een jongeman die er met mijn rollator vandoor ging. Dus ik holde er meteen achteraan…’ enzo. Oh, foei!

Ja, Pien, ik ben er inmiddels dus achter dat meerdere vernislagen op dat tegenstribbelende eikenhout (met tussendoor lichtjes opschuren) een gladder geheel oplevert. Familielied met schilderopleiding zegt dat je qua hardhout beter beuk kan nemen, dat schijnt wat makkelijker te zijn. Wist ik niet.

En, NummerZoveel, ik ben inderdaad alweer met een verse plank de straat opgegaan. Hoofddoel qua knutselen blijft voorlopig het afwerken van het bureau, maar als ik daar soms even niet verder mee kan dan schakel ik over op een van mijn twee andere projecten – het minitaakje ‘nieuwe DVD-planken’ en de eerste stapjes voor de nachtkastjetoren waar ik eerder al over schreef.

Vandaag niet buiten geweest, het weer was te onstuimig. Gisteren bezoekje gebracht aan een tweedehands boekenverkoop voor een goed doel, wordt jaarlijks georganiseerd en ik kom er al meer dan twintig jaar. Maar een boek meegenomen, ik heb me weer mooi kunnen inhouden!

Watje
    Participant

Heb een gokje gewaagd voor de vacature. Mijn huidige werk is tijdelijk en ook deze vacature is tijdelijk maar wel interessant. Beide banen zijn niet echt vergelijkbaar. Zag in mijn administratie dat deze organisatie paar jaar terug meerdere vacatures per jaar had, dus wie weet later dit jaar nog een kans. Die eindeloos durende cyclus van tijdelijke banen op de arbeidsmarkt kan dan toch voordelen hebben…

Heb me gisteren grotendeels binnen vermaakt. Voor vandaag zegt weerplaza dat het code geel wordt, maar alleen tijdens kantooruren…. Het OV rijdt (vooralsnog) op schema.

dolfje
    Participant

We zijn gisteren toch wel vrij snel naar huis gereden want het waaide zo hard dat wandelen niet leuk meer was. Daarna rustig thuis op de bank gelegen. Moet zo weg want ga met een collega mee kijken op scholen naar iets wat ik volgende week zelf bij ons moet doen. Wel leuk denk ik.

nlies
    Participant

Zo dat was wel eens storm gisterenavond. Ik zat net ergens op internet te lezen dat code geel ingetrokken was, toen de tuinstoel, die nog buiten stond na het goede weer vorige week, door de lucht vloog. Even later zie ik licht buiten, waar nooit licht is, bleek een hoogwerker van de brandweer, wegens stormschade. de tuintafel licht ook op zijn kop, zag ik vanmorgen toen het licht was.

dolfje
    Participant

Bij mijn schoonouders is het dak van de garage gewaaid gisteren. Tenminste het is een plat dak met zo’n laag spul erop, ik weet niet hoe het heet , en dat is er dus af. Hier zag ik overal veel zooi buiten liggen variërend van een hoop takken tot deurmatten midden op straat en in het plantsoen en was. Iemand die zo gek geweest is om gisteren was buiten te hangen…

NummerZoveel
    Participant

Goedenavond allen,

@dolfje, wat een ellende voor je schoonouders. Bedoel je “betumen” misschien?

En dat het zo heftig is geweest bij jullie joh! Hier waren er wel wat windstoten, maar niets heel spannends gelukkig.

@nlies, en bij jouw de tuinmeubelen dus? Ik hoop dat het bij daglicht verder meeviel allemaal?

@watje, succes met je sollicitatie!

Hier geen nieuws verder, dus ik wens jullie een fijne avond.

nlies
    Participant

Ja geen schade verder, de stoel heb ik nog gauw binnengehaald toen hij omgevallen was, en die tafel lag gewoon met de poten omhoog

dolfje
    Participant

Goedemorgen,

@NummerZoveel betumen ja zo heet het. Er ligt inmiddels een tijdelijk dak op zeiden ze gisteren.

Ik heb vandaag weer een activiteit met peuters op de agenda staan en verder gewoon werken. Boodschappen ook al gedaan. Wil na het eten wel gaan wandelen. Gisteren samen met man gesport. Morgen denk ik weer zumba proberen.

vlaamsevink
    Participant

Watje, succes met je sollicitatiepoging!

Nlies, hier zijn bij die storm ook tuinstoelen in het rond gevlogen! Weliswaar lichte plastieken gevallen, maar toch.

Voorlopig gaan de dingen hier hun gewone gang, dat betekent dus verder knutselen en een beetje rondfietsen. Niet zo spannend allemaal. 🙂

Viewing 25 posts - 876 through 900 (of 970 total)

You must be logged in to reply to this topic.