Stamtafel deel 6

Forums De Kantine Stamtafel deel 6

This topic contains 1,003 replies, has 9 voices, and was last updated by  Pien 1 month, 3 weeks ago.

Viewing 25 posts - 901 through 925 (of 1,004 total)
  • Author

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen,

Gelukkig viel het mee, @nlies!

@dolfje, was er nog wat van die wandeling gekomen? Hier was het gisteravond nat en winderig; niet echt wandelweer.

@vlaamsevink, is het bij jullie wel fietsweer?

Ik ben gister bij het ziekenhuis geweest. Ik kon kiezen uit stad- of streekziekenhuis en was blij voor het streekziekenhuis gekozen te hebben. Alles ging heel snel, gemoedelijk en uiterst klantvriendelijk. En ik was heel verbaasd over het parkeertarief na 2,5 uur: 20 cent!

Het was volgens hen ook een duidelijke ontsteking en die was nog niet weg. Ik heb daarom opnieuw antibiotica gekregen, en nu 4×2 pillen per dag in plaats van 3×1. Over 2 weken moet ik weer terug voor controle.

dolfje
    Participant

Goedemorgen,

@NummerZoveel we hebben een klein rondje van nog geen half uur gelopen, het was koud en winderig en toen we bijna thuis waren begon de regen.

Vanavond ga ik denk ik naar zumba, als er tenminste iemand met me meegaat. Vind dat toch leuker dan alleen. Anders ga ik gewoon fitnessen denk ik met man.

Morgen heb ik cursus, leuk dat ik er bij mag zitten maar of het nu echt nut heeft vraag ik me af. Na morgen is het nog 2 keer in de komende weken. Verder heb ik het redelijk druk met extra taken maar dat is lekker afwisselend. En het rommelt in ons team. Nu heb ik er maar zijdelings mee te maken maar ik hoop dat er oplossingen komen voor de collega’s die er wel erg last van hebben.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond,
    Ik kom ook weer bovendrijven.
    Vandaag de eerste dag sinds zondagavond dat ik me weer enigszins menselijk voel.
    De afgelopen dagen heb ik (doordrenkt in zelfmedelijden) doorgebracht in bed, want wat kan je je beroerd voelen van een simpel griepje.
    Ik moet nog even bij lezen om op jullie te kunnen reageren maar wilde alvast even laten weten dat ik niet ben afgehaakt!

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

dolfje
    Participant

@Pien wat kan een mens beroerd zich beroerd voelen hé. Gelukkig voel je je weer beter.

vlaamsevink
    Participant

NummerZoveel, vervelend dat die ontsteking nog niet weg is, maar wel heel erg fijn dat je goed nieuws gekregen hebt in het ziekenhuis. 🙂

Pien, slapjes voelen is inderdaad nooit leuk, maar mooi dat het de goede kant op lijkt te gaan.

Hier verder weinig te melden – het grootste deel van de schilderwerken die tot nu toe ervoor zorgden dat ik de twee ‘opzetblokken’ van het bureau nog niet kon plaatsen, zijn inmiddels achter de rug. Als het allemaal mee zit hoop ik binnenkort alle onderdelen op hun plaats te hebben. Daarna wil ik alleen nog een paar kleine latjes plaatsen om het geheel mooi aan te laten sluiten op de muur, maar dat kan ik pas doen als alle blokken geplaatst zijn.

Watje
    Participant

Met een storing bij facebook merk je pas hoe erg dat gedoe in je systeem/routine zit…..*helemaalnietverslaafd*

Tijdje geleden mezelf overgehaald tot de Singalong-versie van Bohemian Rhapsody. Nog nooit eerder een singalong bezocht en het was best vermakelijk / indrukwekkend en de film blijft leuk 🙂  Nu alweer een tijdje thuis maar nog niet moe, dat wordt wat morgen……………………

Onderschat nooit de kracht van internet

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen,

@dolfje, ben je nog naar Zumba geweest?

Ik hoop dat de cursus vandaag meevalt en je toch iets oplevert.

En als het uit de hand loopt met het team dan ben ik daarvoor in te huren 😉

@pien, ik was er al bang voor dat je ook geveld was. En ja, echte griep daar kun je goed ziek van zijn. Zijn de mannen al wel weer op de been?

@vlaamsevink, het wordt echt spannend nu project bureau de finish nadert! 🙂

@watje, leuk, en singalong! Sterkte vandaag, het zal na de korte nacht vast niet meevallen.

Ik heb het de afgelopen dagen nog rustig aan gedaan, maar ik moet vanaf vandaag weer vol aan de bak. Dat zal nog niet meevallen, schat ik zo in. Zo’n ontsteking is echt een aanslag op je gestel en de antibiotica helpt ook niet echt mee. Tel daar bij op dat ik die elke 6 uur in moet nemen en dus korte nachten maak, en bovendien 2 uur voor en 1 uur na de medicatie niet mag eten, en het feest is compleet. Maar goed; niet zeuren en schouders eronder. Het is bijna weekend 🙂

dolfje
    Participant

Goedemorgen,

Nee @NummerZoveel ik ben niet meer geweest. Vanavond ga ik wel sporten want moet vandaag de hele dag zitten.

dolfje
    Participant

Man is laat thuis dus ik heb al gegeten en ga straks toch even een beetje sporten. De cursus vandaag was best wel leuk in interessant maar of ik er daadwerkelijk iets mee mag/ moet doen moet nog worden bekeken.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond
    @watje succes met je sollicitatie, enig idee wanneer je iets zou kunnen horen?
    Singalong voorstelling zegt mij niets, moet ik dan aan een soort van karaoke denken?
    @vlaamsevink je weet ons wel in spanning te houden met je bureau
    Ik ga er wel vanuit dat je een speciaal “hoera het bureau staat” topic opent wanneer DE dag er is
    @dolfje wat goed dat je het sporten weer hebt opgepakt
    Wat bijzonder (ik weet er zo snel geen andere omschrijving voor) dat je een cursus bijwoont maar dat er achteraf dan bekeken moet worden of je er iets mee mag/moet doen
    Hebben je schoonouders de garage alvast provisorisch waterdicht kunnen (laten) maken?
    Hopelijk doet de verzekering niet te lastig, het wordt met stormschade steeds lastiger de schade vergoed te krijgen.
    @nlies jouw storm is hier ook over huis en tuin gekomen
    Man heeft ook al het losse tuinmeubilair uit borders moeten vissen en maar in de garage gezet.
    Verder bleven er een paar (grote, zware) potten omwaaien die hij uiteindelijk maar achter de aanbouw heeft gezet zodat ze zo min mogelijk wind pakken.
    @nummerzoveel ben je vandaag de dag doorgekomen?
    Wat een geregel met je antibiotica maar om definitief van de ontsteking af te komen heb je weinig keuze.
    Ik moest de afgelopen week nog aan je denken, dat jij een flinke borstontsteking hebt en ik als een mietje met een lullig griepje niet meer uit bed kan komen (of misschien was ik aan het ijlen )
    Gelukkig ben je weer aan de beterende hand
    Kind is deze week weer aan het werk gegaan.
    Man blijft lastig, hij gaat morgen weer aan het werk maar gaat volgende week onderzoeken krijgen of er een oplossing voor zijn “piep” gevonden kan worden.
    Fysio heeft niets uitgehaald en nu heeft hij een doorverwijzing naar de kno arts gekregen.

Volgens mij heb ik het ergste nu wel gehad al zou je dat niet zeggen als je me ziet, ik weet dat mijn gloriedagen ver achter mij liggen maar schrik nu echt als ik in de spiegel kijk
    Veel spannends heb ik niet te melden aangezien ik tussen bed, bank, douche en toilet weinig tegenkom wat noemenswaardig is
    Morgen een poging doen tot een wandeling met de honden en als ik dat overleef kan ik de wereld weer aan

Moderator

vlaamsevink
    Participant

NummerZoveel, hopelijk doet de antibiotica braaf z’n werk, zodat het op z’n minst nut heeft dat je je nu zo rigoureus aan dat innameritme moet houden. 🙂

Pien, bij jou gaat het dus in ieder geval ook de goede kant op!

Weer eens heel slecht geslapen afgelopen nacht, nog even en het duurt tot ‘s middags voor ik een beetje in slaap val. Toevallig zag ik gisteren dat een plaatselijke krant haar digitaal archief inmiddels heeft aangevuld tot een paar jaar na mijn geboorte. Ik heb nu ondermeer gelezen wat het gedicht is waarmee de Belgische TV haar uitzendingen afsloot op mijn geboortedag… ‘Insomnia’!

Beetje vroeger dan ik wilde uit bed gekomen voor het vrijwilligerswerk. Moest me nog haasten ook om op tijd te zijn! Ter plekke bleek dan dat er omwille van wegenwerken een stroomonderbreking was en dat iedereen al naar huis gegaan was. Die moeite had ik me dus kunnen besparen!

Ben dan maar doorgefietst naar een kringloopwinkel, maar dat viel niet mee… behoorlijk zware wind, soms kwam ik haast niet vooruit.

Wat het bureau betreft heb ik nu de opvul-elementen naast en achter het bureaublad op hun plaats gelegd. Volgende stap is een paar stootblokjes plaatsen om de plank achteraan op haar plaats te houden… dat wordt een beetje prutsen, want de muur is niet helemaal recht.

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen,

@dolfje, dat is zeker “apart”, dat je een cursus mag doen maar niet weet of je de info mag gaan toepassen. Maar gelukkig vond je het wel interessant, dus dan is het nooit helemaal verloren tijd.

@pien, ik vond die ontsteking juist zo vervelend omdat ik me net zo voelde als bij een zware griep, dus ik vind mezelf niet zieliger dan jou hoor 🙂 Wel fijn dat je weer opknapt.

Voor je uiterlijk: veel water drinken en niet in de spiegel kijken. Vermoedelijk zorgt dehydratie voor het (hopelijk tijdelijke) extra verval.

En ik hoop dat de KNO jouw man goed kan helpen. Wat een ellende dat hij er maar niet vanaf komt.

@vlaamsevink, het geboortegedicht was dus wel heel toepasselijk. Mischien kun je een schadeclaim indienen wegens de vloek die ze daarmee over jouw nachtrust hebben uitgesproken? 😉

Wat flauw trouwens dat ze je niet even belden voordat je weer en wind trotseerde om voor Piet Snot naar je werk te rijden.

Hier was de nachtrust ook ver te zoeken. Ik kan tussen 12-06 uur slapen ivm de medicatie en om 2.30 uur besloot puberpup dat hij last had van zijn oortjes en ook nog dringend even naar buiten moest. Ik was op zijn zachtst gezegd “not amused” en liep zo te foeteren dat ook man zijn nachtrust eraan ging. Maar goed, die arme hond kan het natuurlijk ook niet helpen, dus eenmaal weer binnen zijn we knuffelend in slaap gevallen. En zo werden we om 6 uur ook weer wakker.

Gister had ik een hele drukke dag, en heb ik bergen werk verzet, wat fijn was. Ik was wel doodmoe na afloop.

Vandaag moet ik in de ochtend op pad voor mijn opdracht, en als ik weer thuis ben moet ik ook nog wat papierwerk doen, dus dat wordt wederom een intensieve dag. Maar ik heb wel veel zin in het eerste deel van de dag, dus hopelijk krijg ik daar wat extra energie van.

Fijne dag allemaal!

dolfje
    Participant

Goedemorgen.

@Pien en @NummerZoveel we zijn iets aan het veranderen bij ons en daar is die cursus ook voor en ik mag dus ook meedenken over hoe het gaat worden. Ik moet met hetgene wel werken en weten hoe het werkt maar of ik datgene dan ook ga onderhouden is de vraag.

De garage is inderdaad provisorisch dicht gemaakt. En ze moeten geloof ik toch nog best veel zelf betalen @Pien.

Hopelijk kan kno – arts iets doen voor de piep  van man @Pien

@vlaamsevink Insomnia kan geen toeval zijn. Lijkt me zwaar vervelend als je niet kunt slapen. Raar dat ze bij je vrijwilligerswerk dan niet even bericht sturen!

Wij gaan morgen ze schuur eens onder handen nemen en spullen naar de stort brengen. Denk dat ik straks vast even naar de schuur ga om een doos na te kijken waarvan ik niet weet wat er in zit. Ga ook een hoop vazen etc weggooien. Gebruik ze toch niet. Morgen komt eerst mijn vader kijken of hij nog wat kan gebruiken of verkopen op de rommelmarkt. Scheelt ons ook weer gesjouw.

nlies
    Participant

@Pien, we zijn bijna buren he, hemelsbreed, dus die storm hoefde niet zo ver. Maar ik zat ‘s avonds op verjaardag in een andere wijk, meer naar het westen, en die hadden het wel over behoorlijk onweer, maar geen storm, hier dus net andersom.

Mijn test in het theater met de hoorapperatuur is geslaagd, kon alles luid en duidelijk volgen.

@Dolfje, vazen heb ik hier ook een hele verzameling, maar als ik er dan een nodig heb is hij vaak net te groot of te klein. Ik wacht nog even met de bijkeuken tot het weer wat beter is, Zo koud daar, en als de buitendeur dan ook nog open moet.

Watje
    Participant

Singalong heeft inderdaad wel iets van karaoke. Best lollig met tientallen mensen die weten hoe het hoort. En ook gewoon de fragmentjes zingen die niet ondertiteld worden. Soms dus te snel of te vroeg.

De (hoogstwaarschijnlijke) OV-staking maandagochtend levert me een vrije dag op. Kan ik mooi naar oppaspoezel toe, dacht dat dat een week later was maar heb morgen een sleutelophaalafspraak.

Van de sollicitatie nog niks anders gehoord dan auto-reply op de sollicitatiemail. Mijn LinkedIn is wel door anonieme mensen bekeken.. Afwachten dus maar.

Morgenochtend sleutel halen, ‘s middag eindelijk weer eens bij een vriendin langs.  Gaat al een tijd niet goed met vriendin helaas. Zondag maar even helemaal niks om van alle indrukken bij te komen.

Woensdag stembureau-dienst. Jullie gaan toch wel stemmen?? (in Nederland niet verplicht (gelukkig)). Moet zelf nog maar eens ergens een stemwijzer opsnorren…… Tussen mijn bureaushifts door beetje rondrommelen thuis. De oppaskat zal zichzelf moeten vermaken. Maak ik vooraf maandag wel goed ofzo..

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond
    @vlaamsevink ik zou op z’n zachtst gezegd toch *not amused* zijn voor niets op mijn werk te verschijnen , het lijkt mij toch ook niet de bedoeling dat jij onaangekondigd wegblijft?
    Hopelijk heb je in de kringloopwinkel om de teleurstelling wat te verzachten een paar dvd’s kunnen scoren
    Die stootblokjes heb jij zo voor elkaar, prutsen is jouw specialiteit vooral met houtvulmiddel
    Geïnspireerd door jouw “insomnia” ben ik eens gaan googlen of er iets noemenswaardigs op mijn geboortedag was (buiten uiteraard mijn geboorte ) het blijkt dat er die dag een totale maansverduistering was.
    Of die verduistering iets met mijn geboorte te maken heeft durf ik niet te zeggen…
    @nummerzoveel wat balen dat je weer zo’n beroerde nacht hebt gehad puberpup kiest zijn momenten zorgvuldig uit
    Fijn dat je gisteren zo goed door hebt kunnen werken, hopelijk was het vandaag ook een productieve dag voor je.
    Heeft je werkgerelateerd tripje goed uitgepakt?
    @dolfje misschien wel zo handig om mee te mogen denken maar het niet hoeven te onderhouden, volgens mij heb je het al druk genoeg.
    Je hebt grootse plannen voor morgen
    Ben je vandaag nog verrassende dingen tegen gekomen in de surprise doos
    @nlies wat fijn dat je gehoorapparaten goed bevallen!
    Wij hebben het tijdens de storm laat op de avond wel wat horen donderen maar dat was dus bij jou in het westen
    Ben je nog aan het puzzelen?
    @watje die staking komt oppaspoezel mooi uit
    Wat vervelend dat het niet goed met je vriendin gaat, hopelijk doet jouw bezoek haar wat goed.
    Ik ga woensdag wel stemmen maar moet dit keer toch ook wat stemwijzers raadplegen zeker voor de waterschapsverkiezing

Vanochtend vol goede moed met de honden aan de wandel gegaan
    Daarna (zoals altijd ) overmoedig geworden en boodschappen gaan doen.
    Toen ik in de winkel liep voelde ik me al licht in het hoofd worden, ik heb daarop maar snel mijn boodschappen afgerekend en ben naar huis gegaan.
    Nu toch weer wat bibberig op de bank hopende dat het echte ellendig voelen niet weer door zet.
    Ik heb de hondentraining alvast ingelicht dat er een kans bestaat dat ik deze zondag niet aanwezig
    ben
    Man is ook helemaal klaar met het ziek zijn en heeft besloten dat hij morgen de nieuwe vaatwasser in gaat bouwen.
    Eerlijk gezegd staat mijn hoofd daar momenteel helemaal niet naar, ik zie een hoop beren op de weg en wil daar niet over na hoeven denken.
    Man mag dit klusje ditmaal dus mooi alleen klaren

Moderator

vlaamsevink
    Participant

NummerZoveel, hopelijk betekent het feit dat je zo veel werk verzet hebt dat je nog steeds geleidelijk aan wat beter wordt (al zal het nog wel stevig aanpoten zijn, heb ik de indruk).

Dolfje, denk je dat het door die veranderingen ook leuker zal worden op je werk?

Nlies, lijkt me prettig dat je nu alles veel beter kan verstaan in het theater!

Pien, ach hopelijk valt het mee met het plaatsen van de nieuwe vaatwasser en kunnen jullie na afloop heerlijk genieten van borden die na een uurtje als nieuw uit het verse mirakelapparaat tevoorschijn komen. Ik zou zeggen, haal wat lekkers in huis om dat te vieren!

Wat het vrijwilligerswerk betreft, er zijn dus straatwerken daar, ik vermoed dat de onderbreking niet zo erg lang op voorhand bekendgemaakt is en dat ze mijn geplande aanwezigheid een beetje over het hoofd gezien hebben… kan ik me iets bij voorstellen hoor. Wat misschien ook heeft meegespeeld is dat ik deze week voor het eerst op donderdag verschenen zou zijn, tot nu toe kwam ik op maandag. Niet zo erg, en de leidinggevende (die voorlopig een goede indruk maakt) heeft inmiddels zelfs excuses aangeboden.

Vandaag weer fietstochtje naar oma. Droog vertrokken, en iets minder droog teruggekomen. Er was niets mis met haar dak hoor, gewoon een paar wolken die me niet zo gunstig gezind waren. 🙂

Weer thuis heb ik de aangekondigde ‘stootblokjes’ geprepareerd. Ik wilde ze eerst vastschroeven, maar dat gaat niet lukken… daarvoor zijn de houtjes te dun. Lijmen dus, maar… de lijm is op. 🙂 Dat wordt weer naar de doe-het-zelver, kan ik hopelijk meteen een plank vinden om die kronkelende muur te camoufleren.

dolfje
    Participant

@Pien doe maar rustig aan. Een vaatwasser inbouwen hoort wat mij betreft daar niet toe.

In de doos zat helaas niks leuks of waardevols dus dat gaat weg.

@vlaamsevink nee het wordt er daardoor niet leuker op. In principe zijn het maar kleine veranderingen waar als het goed is de klant niks van merkt.

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allemaal,

@dolfje, succes met de schuur vandaag. Dat jouw vader maar flink wat mee mag nemen 🙂

@nlies, wat heerlijk dat je alles goed kon horen in het theater. Zeker bij dat soort dingen is het zo jammer om dingen te moeten missen.

@watje, lekker hoor, zo’n extra lang weekend.

Wat sneu dat het met vriendin niet goed gaat. Ik hoop dat jouw bezoek haar goed doet.

Ik weet ook nog niet wat te stemmen. “Lokaal” vind ik altijd lastiger dan landelijk.

@pien, je moet de griep echt goed uitzieken hoor, anders kun je er nog jaren last van houden.

En gezien zowel het voorspelde weer als de benodigde fysieke inspanning, zou ik inderdaad de training maar een keertje overslaan zondag.

En misschien vandaag ook lekker op bed blijven, ver uit de buurt van vaatwasserinbouwende man?

@vlaamsevink, wel netjes dat de manager haar excuses aangeboden heeft voor jouw nodeloze fietstochtje naar het werk.

De lokale doe-het-zelver moet wel ontzettend blij met jou zijn!

Ik heb vannacht alweer een gebroken nacht gehad, maar dit maal zonder “hulp” van puberpup. Echt balen.

Maar, gister had ik echt een hele leuke dag. Mijn trip naar de opdrachtgever leverde naast veel relevante informatie ook gewoon een heel leuk gesprek op door de goede klik met mijn gesprekspartner. Leuk! Daar krijg ik mentaal echt energie van.

Ik was fysiek wel gesloopt toen ik weer thuis kwam. Dan merk je toch wel dat ziek zijn echt een aanslag op je gestel en je energie is. Maar goed, 3 uur rijden in noodweer op wegen zonder ZOAB en 2,5 uur in een heel gefocust gesprek is ook best intensief.

Puberpup was voor het eerst wat langer alleen thuis (5,5 uur) en heeft dat echt prima gedaan. Toen ik thuis kwam, was hij natuurlijk heel blij, maar hij was gelukkig ook heel relaxt en zonder tekenen van stress. Toch merk je wel dat hij “op het huis passen” erg serieus neemt, want hij heeft sindsdien de meeste tijd in hele diepe slaap doorgebracht. Zo schattig! En heerlijk rustig, op zijn gesnurk na 😉

Voor het weekend heb ik vooral werk op het programma staan. Ik moet voor de opdracht wat dingen uitwerken, en ook nog een contract opstellen.

En vandaag ga ik kennismaken met nieuwe buren wat verderop in de straat. Zij houden open huis en hebben de hele straat daarvoor uitgenodigd. Hier in het dorp is iedereen nogal op zichzelf (behalve de mensen van de kerk, maar die zijn als gemeenschap erg gesloten), dus initiatieven om elkaar te leren kennen moedig ik aan. Ik vind het niet nodig om de deur bij elkaar plat te lopen, maar het is wel belangrijk als de contacten gewoon goed zijn. Beter een goede buur, enzo.

Fijn weekend allemaal!

dolfje
    Participant

Zo we zijn klaar! Ging nog best snel. Vader kwam en heeft inderdaad het een en ander meegenomen. Hebben een hoop in de container kunnen gooien en een hoop naar de stort. Nu staan hier alleen nog dozen van apparaten die we woensdag buiten zetten want dan komen ze het papier hier ophalen. Fijn hoor zo’n overzichtelijke schuur!

Net even gelunched en dan gaan we zo douchen en boodschappen doen en dan kunnen wel verder lekker relaxen. Denk vanavond weer eem film kijken op het scherm met de beamer.

vlaamsevink
    Participant

Dolfje, jammer dat de veranderingen op je werk voor jullie zelf niet zo prettig zijn. Ik hoop dat het nog meevalt, en dat er genoeg aangename kanten overblijven om daar graag te blijven werken. 🙂

NummerZoveel, wat fijn dat je zo’n leuke dag had! Als er allerlei prettige dingen gebeuren dan kan een lichaam vaak wat stoerder doormarcheren, dat merk je ook weer in jouw verhaal over gisteren.

Ik heb even moeten googelen wat ZOAB betekent… dat heb je als je in België woont. Wikipedia meldt dat het hier nauwelijks gebruikt wordt. Tja, als je vanuit Nederland onze gemeenschappelijke grens oversteekt dan hoor (en voel…) je wel wanneer je in het buitenland bent aangekomen. 😉

Hopelijk is de kennismaking met de nieuwe buren meegevallen. Vind het in ieder geval een aardig initiatief (al ben ikzelf bij dat soort gelegenheden niet op m’n best).

Vandaag braaf m’n plan van gisteren uitgevoerd en bij de doe-het-zelf-meneren een plank gehaald (en lijm, en schroeven). Thuis plank op maat gezaagd, twee halve cirkeltjes uitgezaagd waar kabels doorheen moeten komen (het was even zoeken in de keuken naar een kop met de gewenste diameter) en tot slot wat randjes afgerond met de freesmachine… en toen zat de knutselstonde voor deze dag er alweer op. 🙂

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen,

@dolfje, dat ging zeker snel met die schuur! Fijn dat jullie niet de hele zaterdag er aan kwijt waren 🙂

Werd het nog een leuke film gisteravond?

@vlaamsevink, dat klopt helemaal, dat het lichaam doormarcheert als er leuke dingen gebeuren. Is ook wel een valkuil om na ziekte voorzichtig mee te zijn.

Het verschil tussen de NL en Belgische wegen is inderdaad opvallend. Dat ZOAB is zo ontzettend fijn rijden in de regen. Maar goed, dat hebben we hier dus ook nog niet overal.

Fijn dat je weer verder bent gekomen met de klus!

Ik heb gister uiteindelijk vooral gelummeld. Ik was te moe om wat nuttigs te doen. De korte nachten beginnen me nu ook echt op te breken, vanochtend sliep ik zelfs
    door de antibiotica-wekker heen dus ik nam ze een uur te laat. Balen!

Het bezoekje aan de nieuwe buren was erg leuk gister! Zoiets is ook buiten mijn comfortzone, maar ik ben blij dat ik toch even gegaan ben. De nieuwe buren zijn een leuk stel en ik heb ook erg leuk gepraat met wat andere buren. Zij wonen hier al lang en wisten van alles en nog wat te vertellen over de straat, de buurt, enz. We wonen hier al 11 jaar en meer dan een hartelijke groet was er nog nooit van gekomen, dus toch leuk om dan eens echt met elkaar in gesprek te gaan.

Gisteravond heb ik de HBO-documentaire “Ethel” gekeken. Ethel is de weduwe van Robert F Kennedy, en de documentaire vertelt de geschiedenis door haar ogen en door de ogen van hun kinderen (9 van de 11 kinderen zijn nog in leven). Het is gefilmd door de jongste dochter Rory (die een half jaar na de dood van haar vader werd geboren) en het is daardoor een heel persoonlijk en bijna intieme documentaire
    geworden. Ik vond hem prachtig en werd er echt door geraakt!

Vandaag staat een nieuwe poging tot werken op het programma, eens zien of dat lukt.

Fijne zondag allemaal!

Watje
    Participant

Vriendin is blij dat ik leef, vindt haar eigen leven stil staan of achteruit gaan. Begin dertig volledig afgekeurd en momenteel weer bij ouders thuis…. Als ik een miljoen won dan kocht ik een tweeondereenkap voor ons. Voor elk een huis…

Volgende afspraak is in ieder geval gepland en als ze tzt energie genoeg heeft ervoor zien we dan wel of het bij haar ouders of bij haar eigen huis is. Buitenshuis kost teveel energie in ieder geval.

Vandaag nog niet veel anders gedaan dan op youtube rondhangen. Huishouden negeren heb ik wel talent voor.

dolfje
    Participant

Wij werden om 8 uur uit bed gebeld voor een storing die man gelukkig telefonisch op kon lossen. Ik was al wel wakker geweest en onrustig geslapen. Nu beetje moe. Vanmorgen al Pokémon gespeeld buiten en boodschappen gedaan. Kan nog wel meer pokemonnen maar wil ook mijn boek uit lezen vandaag dus heb mijn huispak weer aangetrokken. Ben ondertussen ook al aan het koken.  Wilde eigenlijk nog naar een markt maar blijven lekker thuis.

Film was leuk ja. Blackkklansman, wel een aanrader.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond
    @vlaamsevink gelukkig is er niets mis met oma haar dak
    Het lijkt er toch op dat je nu echt de puntjes op de i aan het zetten bent met je knutselwerkzaamheden
    Het kopje met de juiste diameter behoort bij je gereedschap te liggen, man heeft door de jaren heen zo een heel theeservies in zijn gereedschapskast verzameld
    @dolfje fijn dat de schuur aan kant is
    Nu oppassen dat het er niet binnen no-time weer vol staat (wat mij meestal overkomt )
    Jammer dat je al zo vroeg werd wakker gebeld maar wel meer tijd om je boek uit te lezen, is dat gelukt?
    @nummerzoveel leuk dat het bij de nieuwe buren gezellig was.
    Als je erover nadenkt is het best een bijzonder iets dat je al jaren ergens woont en het merendeel nog nooit gesproken hebt, terwijl dit volgens mij heel vaak voorkomt.
    Het is dat wij vanwege de bouw achter ons een “clubje” hadden opgericht anders had ik hoogstwaarschijnlijk nu ook nog niemand gesproken.
    Duurt je antibiotica kuur nog lang? als je daarmee klaar bent hoef je in ieder geval daar je wekker niet meer voor te zetten.
    Als puberpup zich dan ook nog een keer omdraait kan je weer wat bijslapen
    @watje ik heb hetzelfde talent…huishouden negeren
    Wat sneu voor je vriendin dat ze zich zo voelt maar gezien de vervolgafspraak doet jouw bezoek haar wel goed.
    Het positieve nieuws is dat je geen miljoen nodig hebt voor een tweeondereenkap, dat scheelt je weer een hoop sparen

Man heeft gisteren de vaatwasser probleemloos kunnen installeren
    Zoon heeft hem geholpen met tillen van de oude en de nieuwe vaatwasser dus hij was er met een uurtje mee klaar en zijn rug was nog intact
    Hij had zelfs tijd genoeg over om nog quality-time met mij in de supermarkt te hebben
    De supermarkt is ook het enige wat ik de afgelopen dagen heb gedaan.
    Gisteren definitief de hondentraining afgezegd waar ik wel van baalde maar toen ik vanochtend uit bed kwam was ik blij dat ik het gedaan had want ik voel me nog niet helemaal als nieuw
    Morgenochtend moet ik eerst naar de tandarts en als ik me redelijk voel ga ik daarna langs moeders voor een bak koffie.
    Het stappen met zus zit er voor morgen nog niet in, ik hoop dinsdag weer te gaan werken dus lijkt het me wijs even rustig aan te doen.

Moderator

Viewing 25 posts - 901 through 925 (of 1,004 total)

You must be logged in to reply to this topic.