Stamtafel deel 7

Forums De Kantine Stamtafel deel 7

This topic contains 316 replies, has 7 voices, and was last updated by  dolfje 31 minutes ago.

Viewing 25 posts - 276 through 300 (of 317 total)
  • Author

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond,
    @nummerzoveel, fijn dat puberpup je een goede nachtrust had gegund hopelijk was dat afgelopen nacht ook het geval.
    Die oortjes van hem is toch wel een zorgelijk dingetje, je zou toch denken dat het een keer over moet zijn of is het een rastypisch kwaaltje wat snel chronisch zou kunnen zijn?
    Is gisteren de keuze gevallen op werk of toch maar de huishoudelijke karweitjes in en om huis ๐Ÿ˜‰
    @dolfje, 2 uur s’nachts is toch redelijk laat maar als je gewend bent om tot het ochtendgloren door te gaan kan ik me voorstellen dat het voor jou “op tijd” is ๐Ÿคช
    Wij hebben vandaag ook weer naar Game of thrones gekeken, wij kijken daar iedere week weer echt naar uit maar eerlijk gezegd vonden wij deze aflevering enigszins teleurstellend ๐Ÿ˜ž
    Ik heb de boeken niet gelezen dus wellicht behoort het zo te lopen maar ik had toch graag bepaalde karakters een ander einde toebedeeld ๐Ÿ‘ฟ
    @vlaamsevink, een ietwat bemoeiende juf is lastig ๐Ÿค”
    Misschien kan je uitvinden wanneer zij afwezig is en juist die dag uitkiezen om “haar” lokaal te fotograferen.
    Je kan later als genoegdoening altijd nog een foto van enkel juf achter haar bureau maken voor in de archieven ๐Ÿ˜
    @nlies, wat jammer dat de rommelmarkt minder heeft opgebracht.
    Misschien moeten de bezoekers nog wennen aan de nieuwe locatie en gaat het de volgende keer weer beter.
    Waren er wel genoeg vrijwilligers om alles in de goede banen te leiden?
    Een gezellige spelletjesmiddag is ook leuk dan bezoeken jullie het museum gewoon als de bovenverdieping weer geopend wordt en heb je gelijk een vernieuwde tentoonstelling ๐Ÿ˜‰
    Het museum ligt trouwens nog op een flink eindje reizen ๐Ÿ˜ณ

De hondentraining was gisteren lastig qua weer, het ene moment was het echt jassenweer en zodra de zon doorkwam was het gewoon warm.
    Vandaag de gebruikelijke maandag met koffie bij moeders en op stap met zus.
    Na het eten eindelijk de commode in de laatste laklaag gezet zodat man dit weekend het oude blad kan vervangen.
    Uiteindelijk toch nog bericht van de elektricien gehad waarbij de prijs gelukkig meeviel ๐Ÿค‘
    Voor nu afgesproken dat hij 1 juni de groepenkast uit komt breiden.
    Ook heeft de stratenmaker nog een berichtje gestuurd dat hij deze week gaat bellen…zou het dan toch allemaal nog goed komen ๐Ÿ˜„
    Morgen is het weer een gewone werkdag.

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

vlaamsevink
    Participant

Vandaag weer wat vroeger uit de veren om nog wat schoolfoto’s te gaan maken. Het resultaat was wat beperkter dan ik gehoopt had, een aantal lokalen waar les had moeten zijn was gewoon leeg. Ik vermoed dat het komt omdat het jaar op z’n einde loopt. Maar ach, in de lokalen waar ik terechtkon heb ik toch weer aardig wat kunnen vastleggen, dus dat viel wel weer mee. En dankzij een behulpzame bibliothecaris heb ik ook even een snelle blik kunnen werpen op het campusarchiefje in de kelder.

De rest van de dag heb ik het maar rustig aan gedaan, ik ben het niet gewend op een nog enigszins normaal uur uit bed te komen. ๐Ÿ˜‰

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond,
    @vlaamsevink, heb je nog wel voldoende tijd om foto’s te maken voordat de bijeenkomst van oudleerlingen is?
    Als je enkel lege leslokalen treft wordt het zo’n eentonige foto reeks ๐Ÿ˜‰

Ik zat er vanavond helemaal klaar voor… het songfestival ๐Ÿ˜
    Maar wat was deze voorronde bagger zeg ๐Ÿ˜ง ik begrijp nu waarom Nederland favoriet is.
    Ik ben blij dat ik niet heb hoeven kiezen want ik had ze allemaal naar huis gestuurd ๐Ÿ˜
    Hopelijk zijn mijn oren donderdag genoeg hersteld om de tweede voorronde te bekijken.
    Kijken of “de bal” van Duncan (dat klinkt fout ๐Ÿ˜‚) magische dingen gaat doen, waarom niet gewoon de clip op het scherm achter hem afspelen?

Moderator

NummerZoveel
    Participant

Verdorie, had ik een heel bericht getikt, verdwijnt hij weer nadat ik een foutje verbeterde! ๐Ÿ™

Nieuwe poging:

Goedemorgen allemaal,

Ik heb even geen tijd om uitgebreid op iedereen te reageren. Opeens ben ik heel druk met werk. Ik had al een drukke week voor de boeg met 4 intensieve overleggen, maar dat was strak gepland dus moest goed komen. Alleen komt er opeens allerlei extraโ€™s bij. Zo moet ik vanavond inhoudelijk kritische vragen stellen over een aantal stukken, en stuurden ze me gister onaangekondigd een flink gewijzigd stuk (van ca. 80 paginaโ€™s).

En dat natuurlijk allemaal net nu ik in de ellendigste fase van mijn cyclus zit en me beroerd voel (hoofdpijn, buikpijn, energietekort). Ik prijs mezelf maar gelukkig dat ik de teunisbloemolie heb ontdekt, en me daardoor wel een stuk beter voel dan voorheen.

En naast dat geklaag heb ik ook nog goed nieuws te delen; de uitslag van de mammo was gelukkig helemaal in orde ๐Ÿ™‚ Voorlopig is dat dus klaar, volgend jaar terug voor controle.

Ik ga snel verder en wens jullie allemaal een fijne dag!

dolfje
    Participant

Goedenavond, hoofdpijn heb ik voor de verandering niet maar met de rest doe ik met @NummerZoveel mee. Zou gaan spinnen maar vriendin kon niet en ik ben morgen overdag vrij dus ga liever morgenvroeg sporten en lig nu lui op de bank. Moet ook thuis blijven want Picknick komt straks boodschappen brengen. Man is naar een voetbalwedstrijd, hij kon onverwachts mee.

vlaamsevink
    Participant

Pien, die oudleerlingenavond is pas voor november, dat duurt nog wel een tijdje. ๐Ÿ™‚

Voor het Songfestival moet ik in de stemming zijn, en dat was deze keer niet het geval. Los daarvan zijn de nummers de afgelopen kwarteeuw m’n ding niet meer. Vroeger had je tenminste nog hier en daar liedjes die op z’n minst amusante nonsens waren, en een enkele keer kwam er zelfs iets voorbij dat gewoon mooi was. Tja.

NummerZoveel, hopelijk helpt de goede uitslag van het onderzoek een beetje om het overige leed te verzachten!

Hier een rustig dagje, in afwachting van de donderdag. Die belooft nogal belastend te worden. Eerst vroeg uit de veren voor die foto’s en daarna nog vrijwilligerswerk…

Gisteren was drukker. Bij grootmoeder de heg gesnoeid, en tussen de bedrijven door een autosleutel teruggegeven aan de buren. Die lag bij oma in het gras. De buren hebben kleine kinderen, ik vermoed dat dat er iets mee te maken had… ๐Ÿ™‚ Afijn, toen ik klaar was bij oma kreeg ik telefoon van iemand die ik ken of ik daar die avond het gras wilde komen maaien. Ook nog gedaan, en op het einde daarvan werd ik door de persoon uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje, waar ik dan vrijdag weer heen hoop te gaan.

En dan te bedenken dat er mensen zijn die dit alles doen, en erin slagen daarnaast ook nog 38 uur te werken!

dolfje
    Participant

Hm nu heb ik wel hoofdpijn maar ga straks wel even sporten, hoef vandaag pas om 17.00 te werken.

Het wordt in Sevilla de komende week al boven de 30 graden! Ben benieuwd over 4 weekjes…

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond,
    @nummerzoveel, goed nieuws van je mammo daar ben je voorlopig vanaf ๐Ÿค—
    Druk met werk is voor jou natuurlijk eigenlijk ook goed nieuws, jammer dat het net in de verkeerde tijd van de maand valt ๐Ÿ˜•
    @dolfje, ik moest even op je picnick googlen dat hebben wij hier (nog) niet.
    Ik heb trouwens nog nooit online mijn “gewone” boodschappen geshopt.
    Heb je vandaag nog kunnen sporten of zat de hoofdpijn toch teveel in de weg?
    Vanavond werken…vanavond moet Duncan in de halve finale zingen ๐Ÿ˜ฑ
    Of ben ik de enige hier die songfestival-fan is ๐Ÿคช
    @vlaamsevink, ben je vandaag door je drukke dag heen gekomen?
    Je dagen worden stiekem aan wel steeds meer gevuld, kan je daar aan wennen of moet je straks echt een stapje terug doen?
    Leuk dat je een uitnodiging voor een feestje hebt gekregen hopelijk is het gezellig ๐ŸŽ‰

Ik heb de werkdag weer achter de rug.
    Bij thuiskomst snel mijn (getimede) was opgehangen, de stofzuiger door het huis heen gehaald en daarna weer de keuken in voor het avond eten.
    Gisteren zijn de jonge koolmeesjes uitgevlogen ๐Ÿ’• nou ja gevlogen, ze namen een sprong uit het vogelhuis om vervolgens op het beneden gelegen terras neer te storten ๐Ÿ˜ฐ
    Gelukkig huppelde ze daarna weer weg, ik heb er 2 zien duiken als er nog meer waren heb ik die gemist.
    Nu scharrelen ze rond in de tuin en brengen pa en ma koolmees voer naar ze, als het goed is kunnen ze met een dag of 3 vliegen.
    Nu nog even mijn was weer afhalen en dan ga ik me installeren voor het songfestival ๐Ÿ˜๐ŸŽˆ

Moderator

dolfje
    Participant

@Pien ik ben alweer thuis hoor! Zit ook klaar!

Zaterdag komen vrienden hier kijken inclusief hapjes,drankjes en bingo๐Ÿ˜€

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allemaal!

@vlaamsevink, wat ben je druk! Trek je dat allemaal wel? Vroeg opstaan, werk, het project, en dan ook nog eens zo druk op sociaal vlak. Ik kreeg de indruk dat dit niets voor jou was, zo druk, maar je posts lezen toch wel of je er lol in hebt?

@dolfje, hoe is het nu met je? Is de hoofdpijn weer weg getrokken?

@pien, wat schattig van die meesjes! Gaan jouw honden daar niet op af?

Ik vind hier helaas elk jaar weer wat iniminie musjes die het eerste vliegrondje niet hebben gered. Dat vind ik altijd zo sneu. Maar dit jaar lijkt het beter, want ik heb er maar eentje hoeven begraven, terwijl het klinkt alsof ze wel uitgevlogen zijn. (Ze nestelen altijd onder mijn dakpannen en dat maakt herrie).

En ja, druk met werk is goed voor mij, als het allemaal declarabele uren zijn. Maar dat waren het helaas lang niet allemaal ๐Ÿ™

En toen begaf mijn laptop het gister ook nog. Hij startte niet meer op, doordat hij de installatie van een systeemupdate niet had voltooid. Laatst had ik daar ook al eens problemen mee door een tekort aan schijfruimte, maar nu was het zonder duidelijke oorzaak. Uiteindelijk kreeg ik hem via de safe-modus wel weer aan de praat, maar toen was ik (als computer no-no) al wel zoโ€™n 6 uur verder. En daar komt nog bovenop het verlies aan tijd doordat ik mijn aantekeningen nu op papier maakte i.p.v. direct op de laptop, en die moet ik dus alsnog uittikken. Tel daar bij op dat de opslagproblemen niet opgelost kunnen worden (want MacbookAir), dat de laptop steeds trager wordt, en dat de batterij niet langer meer dan een uurtje zonder stroom blijft werken… De investering komt me eigenlijk slecht uit, maar na 8 jaar trouwe dienst, heb ik gister toch maar een nieuwe besteld. Mr Zoveel zei heel terecht โ€œHet is niet alsof je gadgets koopt, dit gaat om je werk en dat moet gewoon goed zijnโ€.

Maar genoeg gekletst, het wordt weer tijd voor de fysio.ย Ik wens jullie allemaal een hele fijne vrijdag ๐Ÿ™‚

NummerZoveel
    Participant

Oh, en ik ben niet zo van songfestival, maar wel leuk dat jullie er zoveel lol aan beleven! Met NL in de finale, wordt het zaterdag vast een feestje ๐Ÿ™‚

dolfje
    Participant

Ah dat is irritant @NummerZoveel al dat werk en dan toch een nieuwe laptop moeten bestellen maar dan kan je in elk geval voorlopig vooruit.

Ik voel me nog steeds niet lekker, morgenavond is de stopweek van de pil voorbij dan zal het vlot beter gaan. Dan slik ik de komende maanden weer door. In de stopweek heb ik naast het gewone ongemak dus hoofdpijn maar ook verschrikkelijk last van nachtzweten dus slaap ook niet fijn.

Fijne dag allemaal.

NummerZoveel
    Participant

Ah, @dolfje, dat is ellendig. En helaas ook heel herkenbaar. Beterschap!

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond,
    @nummerzoveel, wat balen dat je laptop er mee is opgehouden maar mr.Zoveel heeft natuurlijk wel gelijk dat je gelijk een nieuwe moet bestellen.
    Je bent nu al heel wat extra uurtjes kwijt met de laptop weer aan de praat helpen en dan moet je ook je aantekeningen nog uittikken ๐Ÿ˜•
    Mijn honden vinden de meesjes wel heel interessant maar moeten ze van mij met rust laten al vinden ze dat nog wel eens moeilijk, gisteren liep border collie een meesje tegen het lijf en moet er dan toch even aan snuffelen ๐Ÿ˜›
    @dolfje, net als nummerzoveel in de ellendeweek ๐Ÿ˜Ÿ
    Hopelijk betert het na morgen heel snel.
    Dat nachtzweten is ook echt ellendig, buiten dat je slecht slaapt kan je om de haverklap je bed verschonen.
    Hapjes, drankjes, bingo en songfestival….dat is echt mijn ideale avond ๐Ÿ˜‚

Ik heb weinig nieuws te vertellen, vandaag was weer een gewone werkdag.
    Morgen moet man zijn auto naar de garage voor een beurt en ik heb het vermoeden dat man dan zomaar onze quality-time overslaat en bij de garage blijft hangen tot ik de boodschappen gehaald heb ๐Ÿค”
    Ik zie het voor deze keer door de vingers, hij moet tenslotte morgenavond al verplicht songfestival kijken ๐Ÿ˜
    Vandaag heb ik eindelijk te eekhoorn weer eens gezien en ook de specht is weer sinds een paar dagen terug ๐ŸŽ‰
    Ik zal zo het wilde dieren topic eens ophalen en er een foto plaatsen.

Moderator

vlaamsevink
    Participant

Pien, hier in de tuin zagen we een paar dagen geleden ook jonge vogeltjes hun eerste ‘stapjes’ zetten. Het ging moeizaam, ik zag er eentje nรฉt hoog genoeg in de lucht blijven om over de eerste heg heen te komen. ๐Ÿ™‚

Hopelijk heb je plezier beleefd aan wat al is uitgezonden van het Songfestival, en valt ook de finale nog in de smaak. ๐Ÿ˜‰

NummerZoveel, hopelijk ben je straks blij met de nieuwe laptop! Wat je beschrijft is een van de redenen waarom ik zelf liever met een gewone desktop werk – als daarbij een of ander onderdeel niet meer naar behoren werkt schroef je er gewoon een nieuw in. Ik heb begrepen dat dat bij laptops wat ingewikkelder is.

‘t Is inderdaad nogal druk voor mij de laatste tijd. Die campusfoto’s zijn eigen keus en daar amuseer ik me inderdaad behoorlijk mee, al is het ook wel wat vermoeiend omdat ik helaas niet kan verlangen dat een hele hogeschool haar werking een uur of acht naar achteren schuift om mijn slaapritme te accomoderen. ๐Ÿ˜‰

Bij het vrijwilligerswerk, zo bleek deze week, leeft de vraag of het projectje waarvoor ik word ingezet meer succes zou hebben als de openingsuren vervroegd worden – reden is dat eerder op de dag in het gebouw ook nog andere activiteiten plaatsvinden waarvoor mensen over de drempel komen. Mij werd dan gevraagd of ik twee uur eerder wil komen. Ik zie dat niet zo heel erg zitten, het is nu al zo dat ik een tikje eerder uit m’n bed kom om er te geraken en twee uur is wel erg veel. Bovendien zou het einduur niet veranderen, waardoor het plots een zit wordt van vijf uur grotendeels alleen in een vrij kale ruimte zitten. Heb mijn bedenkingen gemaild met het aanbod het een paar keer te proberen, zodat in ieder geval eens getest kan worden of er zo inderdaad meer volk op afkomt.

De mail met de vraag vroeger te komen kreeg ik woensdag, toen ik donderdag daar was zag ik al foldertjes klaarliggen waarop dat eerdere beginuur vermeld werd. Dat kwam toch wat onprettig over en sterkt me in de gedachte dat ik hier maar beter niet aan toegeef. Leidinggevende was er niet, dus die moet ik wel eens de kans geven haar verhaal te doen – heb er verder namelijk altijd een goed gevoel bij gehad. Maar goed, niet uitgesloten dat dat vrijwilligerswerk na de zomerstop alweer verleden tijd zou zijn. Zou ‘t ergens wel jammer vinden, in zijn huidige formule vind ik het namelijk wel redelijk ok en de arbeidsbemiddeling is er ook blij mee. ๐Ÿ™‚

Bijkomend probleem is dat de vraag om mรฉรฉr vrijwilligerswerk komt goed drie maanden na het pensioen van mijn vader, wat de thuissituatie alweer een stukje belastender gemaakt heeft – als ik de plussen en de minnen op het niveau van eind 2018 zou willen houden, toen ik met het vrijwilligerswerk begon, zou ik daar eerder minder moeten gaan zitten dan mรฉรฉr.

In prettiger nieuws: donderdag weer foto’s gaan maken op de campus, en was weer leuk – heb het koor gefotografeerd. Dat hadden we nog niet in mijn tijd! Vandaag, vrijdag, stond dan weer dat verjaardagsfeestje op het programma. Ook dat was leuk, en het was tenminste ‘s avonds!

Verdere aanvragen vandaag: fietsband plakken (nee – buitenband is gaar dusย  eerst nieuwe kopen), tv-programma’s voor iemand anders opnemen (vraag van enige tijd terug, maar heb deze week eindelijk eens aangegeven dat die persoon zelf maar een ontvanger van een paar honderd euro plus enkele tientallen uren per jaar vrij moet maken voor het opnemen en bijknippen van zijn verzoekjes), verzekeringspolissen voor verbouwingen nakijken (nee – ken ik niets van en ik vermoed dat de architect en/of de aannemer die toch onder de arm genomen wordt daar beter in kan adviseren) en vergaderingkje bijwonen rond het goede doel waar ik onlangs over schreef (dat proberen we dan wel, al is het op een uur waarop ik normaal gezien nog slaap). Beetje veel allemaal, lijkt of mensen wel erg vaak mij moeten hebben om hun problemen op te lossen.

Mailtje van de vakbond vandaag. We gaan onze dienstverlening verbeteren. Daarom sluiten we uw plaatselijke kantoor en moet u voortaan een afspraak maken om ons te bezoeken.

Het lokale postkantoor sluit ook. Niet goed.

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allemaal,

@pien, wat zal jouw man het jammer vinden dat jullie quality time er vandaag zo hij inschiet! Maar wat een geluk dat jullie dat vanavond gezellig voor de buis in kunnen halen! ๐Ÿ™‚

Onze boef staat ook overal met zijn neus bovenop. Levensgevaarlijke ongenode indringers, zoals blaadjes en takjes die opeens op ons terras verschijnen, worden altijd grondig geรฏnspecteerd. De laatste keer dat hij levende have besnuffelde, was ik minder gecharmeerd van zijn kunsten. Die kikker was er duidelijk niet van gediend, maar werd in zijn vlucht vakkundig getackeld. Ik dacht toen nog hoopvol dat de kikker er met een hersenschudding genadig vanaf kwam nadat ik hem ontzette, maar maanden later vond ik alsnog een praktisch gemummificeerde kikker onder een dichte struik.

@vlaamsevink, een desktop is inderdaad veel praktischer voor technische upgrades en uitbreidingen. Maar ik vind die dingen altijd zo onhandig als je ze mee wil nemen om aantekeningen te maken of een presentatie te geven ๐Ÿ˜‰

Bij โ€œmijnโ€ hogeschool had jij misschien wel beter op jouw plek gezeten. Ik volgde mijn lessen altijd tussen 17-23 uur ๐Ÿ™‚ Sterker nog, ik was er vandeweek nog op diezelfde tijden om afstudeergesprekken bij te wonen.

Ik denk dat de foldertjes voor jouw werk al gemaakt waren omdat ze het sowieso willen proberen, en dat zij op zoek waren gegaan naar een andere oplossing voor de bezetting op die uren als jij nee had gezegd.

Jij bent trouwens wel heel geliefd als โ€œoplossing voor allesโ€. Wel goed dat jij daarin jouw grenzen aangeeft en ook gewoon nee zegt als het te gek wordt. Het is mooi als je iets voor een ander kunt betekenen, maar dat moet wel leuk blijven.

Ik werd rond 5.30 uur wakker gemaakt door puberpup die iets hoorde. Ik kon hem gerust stellen dat er niets aan de hand was, dus hij slaapt nu weer lekker verder, maar ik ben inmiddels wel klaarwakker. Ik snap wel dat hij in hyperalert op de waakstand staat, want Mr Zoveel is een weekendje weg, dus we zijn alleen thuis. En het is ook geen ramp, want we sliepen al vroeg, dus ik voel me nu eigenlijk redelijk uitgerust.

En dat is mooi, want ik heb ambitieuze plannen voor vandaag. Ik krijg morgen visite, wat motiveert om de hoognodige poetssessie niet langer meer uit te stellen. En daar wil ik ook nog wat boodschapjes voor in huis halen. En dan komt die nieuwe laptop nog vandaag, en die wil ik eigenlijk voor morgen aan de praat hebben, zodat ik dan nog een paar uur kan werken voordat de visite komt. Kortom, ik ga zo maar eens douchen en aan de slag.

Fijne dag allemaal!

dolfje
    Participant

Goedemorgen, veel te vroeg wakker met koppijn. Was eigenlijk van plan om strakke even te sporten maar daar twijfel ik nu over.

We gaan straks naar toko en boodschappen doen en dan wachten tot vanavond!

NummerZoveel
    Participant

Ik zou het lekker rustig aan doen, @dolfje.

Ik heb best wat energie. Heb inmiddels 2/3 van de benedenverdieping een grote poetsbeurt gegeven. Nu even snel wat eten en drinken, en dan door met de keuken.

dolfje
    Participant

We zijn even op en neer naar de stad gefietst en ik voelde me behoorlijk beroerd maar na een blikje cola en weer terug ging het wel. Toen boodschappen gedaan en ook nog een stukje gewandeld en buiten zitten lezen.

Nu koken en dan het huis een beetje op orde maken voor het bezoek vanavond. Heb nog steeds hoofdpijn en ben moe naar het gaat verder ok.

Watje
    Participant

Live kijken via npo is meestal niet zo’n succes (en ik erger me grijs aan Jantjes commentaren), dus had me niet aan (de finale van) het Eurovisie Songfestival gewaagd. Mis ik zomaar hรฉt moment dat NL won. De vorige keer dat NL won waren mijn ouders nog geen ouders.. Once-in-my-lifetime-historisch-moment gemist dus ๐Ÿ˜‰

Onderschat nooit de kracht van internet

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen,

Wat zullen de ESF-kijkers een topnacht hebben gehad ๐Ÿ™‚ Het is, zoals @watje ook ook al schrijft, wel echt uniek dat NL wint.

Ik lag lekker te slapen terwijl het bekend werd, maar ik had evengoed voor 7 uur al twee WhatsApps erover ontvangen. Het leeft geloof ik meer dan ik me realiseer.

@watje, gelukkig kunnen we tegenwoordig overal de videoโ€™s zien. En ook van het veelbesproken optreden van Madonna ๐Ÿ˜‰

@dolfje, heb je het toch nog gezellig gehad gister? En kon je het volhouden tot het eind?

Ik lag dus na een drukke dag al vroeg gestrekt.

Mijn benedenverdieping is gister grondig schoon gemaakt (en met wat extra inspanning zelfs schoon gebleven, ondanks goede sabotagepogingen van puberpup).

Daarna heb ik mijn nieuwe laptop aan de praat gebracht. Dat stelt tegenwoordig toch ook niks meer voor, zeg. Je zet zoโ€™n ding aan, doorloopt wat vragen, en je bent er al bijna. Ik hoefde alleen nog het MS Office pakket te downloaden. Het is een kwestie van inloggen op de iCloud, even wachten, en je nieuwe computer is een exacte kopie van de oude!

En tenslotte heb ik een oude lamp nieuw leven ingeblazen. De stof van de voile kap was al jaren kapot (nadat deze door een rondvliegend musje was beschadigd) en ging steeds meer rafelen. De lamp hangt aan een hoog rond plafond, waardoor je er alleen met een speciale ladder bij kunt om hem te (de)monteren, en zoโ€™n ladder hebben we niet. Maar, ik kon – met een minitrampoline als โ€œstabieleโ€ verhoger – vanaf het bed wel net bij de kap. Dus ik heb alle oude voile eraf getrokken, en vervolgens heb ik het frame opnieuw โ€œbekleedโ€ door er een stuk Ikea-vitrage overheen te draperen.ย Het is nog niet perfect, maar het ziet er al wel een stuk beter uit dan ik had verwacht, en zelfs vele malen beter dan het oude voile.

Voor vandaag staat het poetsen van de bovenverdieping nog op het programma. Het was verleidelijk om gister door te gaan, maar ik was eindelijk eens verstandiger dan dat. En gezien de staat van mijn rug, doe ik het vandaag ook met de Franse slag.

Daarna komt een vriendin hier lunchen. Zij traint voor de Nijmeegse 4-daagse en wandelt hierheen (34 km!). Ik ben gister dus nog de deur uit geweest om een extra lekkere lunch voor haar in huis te halen, want dat heeft ze wel verdiend!

Fijne zondag allemaal!

dolfje
    Participant

Jaaaa wat goed hรจ van Duncan! Wij gilden met zijn vijven de hele boel bij elkaar hier. ย Laat naar bed maar wel geslapen tot 10:45 maar wel weer hoofdpijn maar dat ligt nu denk ik ook aan de biertjes en het glaasje champagne wat we gedronken hebben.

Straks paar boodschappen halen en een frisse neus meteen en vanmiddag even op pad voor Pokรฉmon go en dat is het wel zoโ€™n beetje.

nlies
    Participant

ik had de tv zo ongeveer een uur te laat aangezet, en bij Italiรซ weer uit, want toen zat ik me af te vragen waarom ik hem in hemelsnaam aanhad. Heb wel even naar de uitslag gekeken, Vond het wel grappig dat ik na de uitslag bij verschillende buren nog auto’s hoorde wegrijden. Zo’n beetje zoals met oudjaar na het vuurwerk.
    Verder niets te melden, heb nog een paar plantjes die de tuin in moeten, maar het weer lokt niet erg, dus maar zien of dat nog gaat gebeuren.
    verder gebeurt er niets noemenswaardig hier

NummerZoveel
    Participant

Fijn, zoโ€™n goede nacht, @dolfje. En dat de hoofdpijn na de vette hap maar mag verdwijnen ๐Ÿ˜‰

@nlies, niets te vertellen hebben kan ook fijn zijn. Alles zo zijn gangetje vind ik vaak toch wel te verkiezen boven een hoop drama.

Ik heb boven met de Franse slag ook schoon (genoeg) gekregen, mijn haren gewast, en ga zo de lunch in de oven gooien. Vriendin loopt een uur sneller dan ze had gedacht. ๐Ÿ™‚

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedemorgen.
    @vlaamsevink, ze weten je wel te vinden met al die aanvragen.
    Nee zeggen is ook een optie als je merkt dat het te bezwarend voor je wordt.
    Goed van je dat je het opnemen van tv-programma’s voor iemand anders hebt aangegeven dat die persoon dat zelf maar moet gaan doen, het klinkt toch wat als gemakzucht van die persoon.
    Je moet natuurlijk wel tijd houden om je oma te bezoeken en daar het gras te maaien ๐Ÿ˜‰
    De oplossing die je hebt aangedragen voor eer uren op je vrijwilligerswerk klinkt redelijk, eerst maar eens uitproberen of je het wel wat vindt (en trekt).
    Misschien pakt het goed uit en krijg je meer aanloop maar om nu eerder uit je bed te komen om vervolgens 2 uur nodeloos voor je uit te gaan zitten staren lijkt me ook niet aantrekkelijk.
    Het sluiten van postkantoren (en banken) is de laatste jaren enorm toegenomen.
    Nadeel is dat je nu regelmatig bij supermarkten (en kleinere winkeltjes) moet wachten op mensen die pakketjes komen halen en brengen wat ook niet altijd even vlotjes gaat.
    Ik vraag me wel eens af wat voor voordeel er voor de winkels aan zit, het lijkt mij dat die dienstverlening nu niet perse meer klandizie oplevert ๐Ÿค”
    @nummerzoveel, haha die arme kikker heeft de aanblik van puberpup niet overleefd ๐Ÿ˜
    Showhond ving nog wel eens een muis voor me, op een of andere manier kan ze die heel behoedzaam pakken waardoor ze hem al levend aan mijn voeten spuugde.
    Inmiddels is ze ruim 10 jaar en vaak liever lui dan moe waardoor de muizen veilig door de tuin kunnen rennen ๐Ÿ˜€
    Je hebt je wel uitgeleefd in het Mr.Zoveel loze weekend, vreemd eigenlijk dat je bij afwezigheid van wederhelften veel productiever lijkt wat bij mij niet anders is ๐Ÿ˜œ
    Wat goed dat je vriendin de 4-daagse loopt, 34 kilometer als oefenrondje vind ik al vermoeiend om te lezen laat staan dat ik het moet lopen ๐Ÿ˜ฎ
    @dolfje, jullie songfestival/bingo avond was met de winst van Nederland wel een groots succes ๐ŸŽ‰
    Ik zag het op een bepaald moment toch wel somber in maar wat was het op het laatst spannend, het gezicht van die zanger van Zweden toen de laatste punten gegeven werden…onbetaalbaar ๐Ÿ˜‚ (al was hij ook zeker een van de betere).
    Is het erg dat ik met plaatsvervangende schaamte naar het punten geven van Emma Wortelboer, waar ik nog nooit van had gehoord ๐Ÿ™„, heb gekeken al kon ik de sneer naar het optreden van Madonna wel weer begrijpen.
    Hopelijk vandaag eens wat minder hoofdpijn, waar je toch ook wel vaak last van lijkt te hebben.
    @watje, “De vorige keer dat NL won waren mijn ouders nog geen ouders”
    Ik weet niet of jij kinderen hebt/ooit nog krijgt maar je zal dan wel uit moeten leggen dat jij dit historische moment hebt gemist vanwege je ergernis aan Jantje ๐Ÿคฃ
    @nlies, heb je de plantjes de tuin nog in gekregen?
    Zaterdag was toch een mooie dag of heb je het mooie weer voor andere doeleinden gebruikt ๐Ÿ–

Ik (wij) hebben een druk weekend achter de rug waarin we ook wat (uitgestelde) karweitjes aangepakt hebben.
    Man is zoals gepland zaterdag met auto naar de garage vertrokken en ik ben toen de boodschappen gaan doen.
    Ik was net thuis van winkel 2 toen man al weer thuiskwam, had ik even gewacht had hij dus makkelijk mee gekund…maar ja zijn verlies ๐Ÿ˜€
    Daarna zijn we eens nuttige dingen gaan doen, man heeft de tuincommode in elkaar gezet en ik ben een uitgebloeide struik terug gaan snoeien in de hoop op een tweede bloei.
    De badkamer schoongemaakt en opnieuw afgekit, wassen, opruimen, stofzuigen…en meer van dat soort dingen.
    Uiteraard s’avonds voor de tv het songfestival gekeken ๐ŸŽ‰
    Gisteren toch weer een warme hondentraining gehad, bij vertrek zag het er maar wat somber uit dus ik bleek met mijn (gevoerde) laarzen nogal overdressed ๐Ÿคช
    Toen ik thuiskwam bleek man gedweild te hebben dus ik was aangenaam verrast ๐Ÿ˜ฎ
    Vandaag weer een voorspelbare maandag, koffie bij moeders en op stap met zus ๐Ÿ˜‰

Moderator

Viewing 25 posts - 276 through 300 (of 317 total)

You must be logged in to reply to this topic.