Stamtafel deel 7

Forums De Kantine Stamtafel deel 7

This topic contains 418 replies, has 7 voices, and was last updated by  NummerZoveel 18 hours, 13 minutes ago.

Viewing 19 posts - 401 through 419 (of 419 total)
  • Author

nlies
    Participant

@Nummerzoveel, nee niet meer naar de open tuin geweest, vriend die mee zou gaan dacht dat het misschien toch nog wel wat te donker zou zijn om mooie foto’s te maken, en dat het te koud zou zijn. (Bij hem moet alles zo ongeveer perfect zijn voor hij zich er aan waagt) maar ik heb gisterenmiddag dus gewoon in de eigen tuin gezeten. ook lekker. Gisterenavond naar vriendin geweest, wat spelletjes gedaan, en nu kwam ik net buiten en het was warmer dan verwacht, dus misschien toch maar eens zo lang het kan naar buiten verkassen

dolfje
    Participant

Goedemiddag,

@NummerZoveel fijn dat je zo blij bent met de nachtkastjes! Ja we hadden de pincodes dus ook in de telefoon staan maar man wist niet meer welke cijfercombi en omdat het vorig jaar dus niet geaccepteerd werd dus even getest.

Koffer is gepakt en we zijn online ingechecked. Morgen nog even de laatste handbagage dingen inpakken en wat broodjes halen en op pad.

nlies
    Participant

fijne vakantie @dolfje

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond,
    @vlaamsevink, dat is een flinke boom die is omgegaan 😯
    Nog een geluk bij een ongeluk dat hij niet op het huis is gevallen.
    Fijn dat je inmiddels toch weer wat tijd hebt om te knutselen, schiet je goede doel knutselwerk op?
    @watje, het concert van Phil Collins klinkt super!
    Ik wist niet dat een van zijn zoons ook drummer was, lijkt mij een bijzonder optreden zo met vader en zoon πŸ₯
    Wat leuk dat je over 2 weken nog een keer gaat!
    @dolfje, gelukkig dat je de juiste codes nog wist dat scheelt toch een hoop gedoe.
    Hopelijk kan je nu onbezorgd op vakantie πŸ˜‰
    Mocht ik je niet meer “spreken” wens ik jullie een hele fijne en ontspannen vakantie toe 🏝
    @nummerzoveel, een schreeuwlelijk op een verjaardag klinkt herkenbaar 😁
    Man en ik arriveren tegenwoordig op het voor ons bewuste feestje wat later zodat we ver weg van schreeuwlelijk kunnen gaan zitten πŸ˜‡
    Gelukkig was mr.Zoveel dit keer ook een gezellige avond gegund πŸ˜ƒ
    Fijn dat je tevreden bent met je nachtkastje!
    @nlies, jammer dat je niet meer naar de open tuinen bent geweest al is een rustig dage je je eigen tuin met daaropvolgend een spelletjesavond ook altijd leuk πŸ˜‰
    Het was vanmiddag inderdaad mooi weer om in de tuin te zitten maar het zou me niets verbazen als je vanavond een flinke onweersbui over hebt zien komen πŸ€ͺ

Wij zijn gisteren bij mijn opa en zijn vrouw gaan barbecuen.
    Opa heeft een paar nieuwe kozijnen laten zetten en ik heb hem proberen om te praten die niet op 92 jarige leeftijd zelf te gaan schilderen πŸ™„
    Maar opa is nogal eigenwijs dus ik vermoed dat hij ergens deze week zijn ladder weer opklimt 🀣
    Vandaag hebben man en ik weer wat dingetjes die je uit blijft stellen gedaan.
    Man heeft de verwarming ontlucht en ik heb toch maar eens met een emmer sop zo’n onmogelijke design radiator proberen stofvrij te maken.
    In de middag ook mijn 20 pakken koffie opgehaald πŸŽ‰
    Gelukkig had ik voldoende contact geld aangezien er een pinstoring was en er een hele lange rij voor de geldautomaat stond 😲
    Vanavond is het hier toch ook weer even flink tekeer gegaan, een flinke onweersbui met hagel.
    Morgen weer werken…terwijl het voor mijn gevoel nog steeds zondag is πŸ€”

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

NummerZoveel
    Participant

Ik kom later vandaag of morgen uitgebreid posten, maar val nu alleen even binnen om @dolfje een hele fijne vakantie en een hele fijne verjaardag te wensen!

dolfje
    Participant

Dankjewel @NummerZoveel!

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Oeps…😳
    Natuurlijk ook een gezellige verjaardag gewenst @dolfje 🎁

Moderator

vlaamsevink
    Participant

NummerZoveel, gelukkig ben je blij met de nachtkastjes. Bijna zonde om ze dan in de slaapkamer te zetten, waar je normaal gezien immers het grootste deel van de tijd die je er doorbrengt niet kan genieten van het meubilair. πŸ™‚

Pien, mijn grootmoeder – inmiddels ook 92 – had tot voor kort een ladder staan waarmee ze nog wel eens op de garage wilde klimmen. Nu was die ladder van hout, en we hebben ze een jaar of twee geleden maar eens in stukken gezaagd, omdat ze niet meer zo stevig was. Ik vermoed dat dat een leugentje om bestwil was, om de klauterpartijen op die hoge leeftijd maar eens een halt toe te roepen. Misschien nog een idee voor jullie. πŸ˜‰

Mijn grootmoeder is overigens niet ‘s nachts geschrokken van die boom boor. Ze heeft er gewoon doorheen geslapen!

Dolfje, ook van mij een gelukkige verjaardag!

Beetje boodschappen gedaan, maar verder niet zo heel veel ativiteiten ontplooid vandaag. Gisteren wel uitgebreid geknutseld voor het goede doel. Helemaal tevreden ben ik er niet van, dat pallethout is nogal splinterig en ik denk niet dat je daar heel veel aan kan doen. Enfin, er is nu een pallet bijna klaar, en dan moet de verantwoordelijke voor die actie (ze woont gelukkig maar een paar honderd meter verderop) maar eens komen kijken of ze het goed genoeg vindt zo.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond,
    @vlaamsevink, opa zijn ladder verzagen zal weinig nut hebben (als die al van hout is).
    Als hij eenmaal iets in zijn kop heeft brengt niets hem daar vanaf, dan verzint hij wel een andere manier om “hogerop” te komen met alle gevolgen van dien 😰
    Je hebt een lastig knutselklusje met dat splinterhout, hopelijk is de verantwoordelijke enthousiast over je kunstwerk.

Toen ik vanochtend buiten kwam bleek dat de stroken boomschors die langs de garage en schuur liggen vannacht door de wind naar een hoek in de tuin gewaaid waren πŸŒͺ
    Dat moet dan toch een flinke wind geweest zijn gelukkig heb ik er vannacht niets van gemerkt.
    Na mijn werk dus het boomschors weer op de juiste plek geharkt πŸ˜‰
    Verder nog een was gedraaid en wat aangerommeld.
    Vandaag ook eindelijk bericht van de stratenmaker gekregen dat hij half juli de achtertuin komt bestraten (niet heel de tuin, de paden).
    Morgen komt moeders hier op de koffie dat is al weer een tijdje geleden en ze is benieuwd naar de tuin.
    Ik moet ook nog mijn doordeweekse boodschappen halen en zorgen dat het avondeten klaar staat voor ik naar de hondentraining vertrek.
    Als de mannen op tijd thuis zijn van het werk wil ik het zelfs voor ze klaar maken, zo niet hebben ze pech en mogen ze zelf de keuken in 🍲

Moderator

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allemaal,

Hebben jullie dat nou ook? Ik ben echt helemaal in de war met de dagen, en dat heb ik wel vaker na zo’n vrije maandag. Gister had ik wat afspraken gemaakt voor vandaag, en het leek een hele drukke dag te worden, want er stonden ook al wat afspraken in. Het paste allemaal maar net, en ik had geen voorbereidingstijd meer. Blijkt dat ik gister mijn afspraken “voor morgen” bij donderdag in mijn agenda had geschreven ipv vandaag. Nu ik de afspraken op de juiste dag heb gezet, heb ik gelukkig weer twee redelijk drukke maar geen bomvolle dagen meer.

En dus kan ik jullie even schrijven! πŸ™‚

@nlies, het Pinksterweer viel zeker mee. Hier begon het pas aan het begin van de avond te regenen, en daarvoor was het echt lekker buiten.

@pien, jullie blijven toch ook druk, zeg. Ik weet dat je 20 pakken hebt ingeslagen, maar kom je ΓΌberhaupt nog wel eens aan “even rustig zitten met een bak koffie” toe?

Dat verhaal van opa is erg herkenbaar. Op leeftijd lijkt “ik kan het nog prima zelf” steeds belangrijker te worden.

En het doet me denken aan 1 van de waardevolste schoollessen die ik ooit heb gehad. De casus ging over een bejaardenhuis waar alle vissen dood gingen. Wat bleek, alle oudjes voerden die beesten onderweg naar de eetzaal als ze langs het aquarium liepen, dus de vissen werden overvoerd. We moesten als groep met een oplossing komen, en niks was te gek. Dat werd dus o.a. de bak weghalen (was niet de bedoeling), de bak verhogen (kan niet, klimmen de bejaarden op een stoel, moet je niet willen), de bak onder stroom zetten (alsof bejaarden zich daardoor tegen laten houden!) enz. Het ging van kwaad tot erger, en werd steeds hilarischer. Uiteindelijk was de moraal van de les “zoek eerst naar de kern van het probleem, voordat je het gaat oplossen”. (De bejaarden hadden een zorgbehoefte die ze invulden met die vissen. Als je de vissen levend wil houden, moet je zorgen dat ze die behoefte op een andere manier kunnen vervullen. Focus je alleen op de vissen, dan los je dus de symptomen op ipv het echte probleem).

@vlaamsevink, wat leuk dat je ook voor het goede doel knutselt! Ik ga voor je duimen dat het resultaat toch naar tevredenheid is. Ik heb er alle vertrouwen in dat je er toch iets moois van hebt weten te maken, splinterhout of niet.

En wat een prestatie dat oma door de vallende boom heen is geslapen. Dat maakt echt een enorme herrie! Een paar jaar terug liep ik met een vriendin in het bos, toen er eentje vlak naast ons omviel. Ik schrok me een ongeluk en dacht dat er minstens een vliegtuig uit de lucht was komen vallen, zoveel herrie als dat maakte. Gelukkig had mijn vriendin het al vaker gehoord, dus die kon me gerust stellen dat het maar een boom was.

En ondertussen zit @dolfje lekker in warmere oorden. Ik hoop met wat meer zon dan hier, want het is maar een grijze dag vandaag. Voor de thuisblijvers is dat wat minder, maar ik vind het zelfs tijdens vakanties altijd wel fijn als je dan niet net die 3 mooie zomerdagen in eigen land mist. πŸ˜‰

Ik ga zo maar weer eens aan de slag. Ik moet nog wat overleggen voorbereiden, en daarnaast moet ik ook nog wat acties opvolgen vanuit de “challenge” waar ik me voor ingeschreven heb. Challenges zijn vaak een soort van mini-stoomcursussen op bepaalde onderwerpen, die – voor zover ik weet – vooral aan ZZPers worden aangeboden (al dan niet betaald). Elke dag krijg je dan een video met theorie, en ook een opdracht waarmee je het geleerde direct in de praktijk moet brengen. En door dat als deelnemers met elkaar te bespreken op een online platform, wordt je eigenlijk min of meer gedwongen om echt goed mee te doen. Deze challenge gaat over sales, en daar kan ik nog wel wat over leren, dus ik ben benieuwd wat het me gaat brengen.

Tot zover weer even mijn update. Ik wens jullie allen een goede woensdag!

Watje
    Participant

Reisgenote (ma) hield vanuit Berlijn uitgebreid contact met het thuisfront; code geel in noord-NL. Ik had al eerder dan Phil-planning een theateravondje gepland maandag (Klein Orkest in Carre Amsterdam), had op de site gelezen dat ik aldaar mijn bagage niet kwijt kon dus op Amsterdam CS naar de bagagekluizen gegaan. Tassen inclusief plu erin gepropt. Loop ik naar het stationsplein en sta ik daar naar een hoosbui te staren……………Β  Gelukkig was de metro-ingang vlakbij. Bij het uitstappen was het al vrijwel droog maar straat, fietspad en deel van de stoep stond blank, dus je moest je wat tactisch voortbewegen (meeste automobilisten gedroegen zich ook netjes).

Klein Orkest heeft uiteraard ook over De Muur verteld en gezongen. Bleek tv-opname te zijn, dus als ik een beetje oplet (en jullie mogen helpen opletten) kan ik tzt nog eens goed nagenieten. Ergens in augustus en waarschijnlijk Vara hadden ze het over πŸ™‚ Zo te zien heeft het publiek zich aan het filmverbod gehouden, maar voor de liefhebber is er van Harrie Jekkers / Klein Orkest nog wel wat live materiaal uit 2018 en 2019 te vinden.

Gisteren en vandaag was ik nog redelijk productief op mijn werk en stage, maar doe verder ‘s avonds eventjes Niks πŸ™‚

Mijn tantezegger heeft zijn diploma gehaald, dus zaterdag het land doortreinen voor een feestje.

Onderschat nooit de kracht van internet

nlies
    Participant

@Nummerzoveel, dat heb ik dus ook dat ik de dagen kwijt ben, en niet alleen met Pinksteren. Reken er maar op dat je als je niet al te veel verplichtingen hebt zoals ik, het nog erger wordt. Moet soms echt kijken welke dag het is.
    Tja Dolfje, soms moet je wat over hebben voor het goede doel, eehh Klein Orkest.
    Ik ga straks maar even naar de bloedbank, en bij de Vietnamese mevrouw de mie-hoen ophalen. had ik vorige week zin in, maar toen was ze uitverkocht: volgende wek weer, en de week is dus weer half om, dus toch maar eens langs gaan anders is ze teleurgesteld. πŸ˜‰
    Dit weekend ben ik een paar dagen van huis, we gaan ons terugtrekken in het bos om het hele weekend spelletjes te doen, maandag weer thuis.
    dit was het weer even, tot later

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond,
    @nummerzoveel, ik had ook wat moeite met de maandag maar dat kwam waarschijnlijk ook omdat ik zondag “vrij” was dat ben ik niet gewend.
    Gelukkig kwam je er op tijd achter dat je agenda niet klopte, zou toch vervelend zijn als er daardoor afspraken en werkzaamheden mis lopen.
    Wat een leuke casus haal je aan, al lijkt mij de bak onder stroom zetten nu niet echt een “vriendelijke” benadering πŸ˜‚
    Zijn jullie nog tot een oplossing gekomen?
    Opa wil gewoon bezig blijven en bijkomend ding is dat hij een krent is en geen geld uit wil geven aan klusjesmannen πŸ€ͺ
    Hoe is je challenge verlopen, is dat een eenmalige dagelijkse opdracht of krijg je meerdere dagen een challenge voorgelegd?
    @watje, al hink-stap sprongend naar het Klein Orkest 🀣
    “over de muur” is een mooi nummer en als ik eerlijk ben kan ik ook geen ander nummer van het Klein Orkest bedenken πŸ€”
    Gefeliciteerd met het slagen van je tantezegger πŸ‘¨β€πŸŽ“, gebruik je de benaming “tantezegger” ook in het dagelijks leven of is dat “forumtaal”? (ik meen dat het een Belgische uitdrukking is?)
    @nlies, had de Vietnamese mevrouw nog een portie mihoen voor je πŸ₯£
    Het weer zou dit weekend beter worden dus misschien kan je zelfs buiten nog wat spellen spelen.
    Ga je weer naar dezelfde locatie als vorige keer?
    In ieder geval een gezellig weekend gewenst!

Ik zag het gisteren somber in om met die enorme hoosbuien op het trainingsveld te gaan staan maar gelukkig klaarde het laat in de middag toch nog op β›…
    Vandaag na mijn werk langs de stenenboer gereden en de datum van leveren afgesproken, ditmaal maar op pallet besteld want los storten lijkt me nu niet echt bevorderlijk voor de oprit πŸ™ƒ
    Morgenochtend een paar uurtjes werken mocht ik zin krijgen kan ik in de middag eens een raam zemen…πŸ˜‡
    Morgenavond met man naar de opticien, zijn lenzen zijn binnen en het leek hem handig als ik even mee ga om de uitleg te onthouden wat niet man zijn sterkste kwaliteit is 😎

Moderator

nlies
    Participant

@Pien, ja zelfde locatie, Mevrouw van de mihoen, had haar verkoopkar verlaten toen ik kwam. zag ze nergens dus geen mihoen, misschien morgen nog maar even langs

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allemaal,

@watje, jij holt echt van concert naar concert momenteel! Niet zo gek dat je de avonden nodig hebt om bij te komen πŸ™‚

En van harte met het slagen van jouw tantezegger, dat is zeker reden voor een feestje. Ons nichtje was ook geslaagd; zo leuk!

@nlies, gewoon de dagen kwijt zijn heb ik ook wel eens, maar dan meer de data. Dan weet ik dat iemand jarig is op datum Β x, maar vergeet ik het op die dag, omdat het me volledig is ontgaan dat het die dag datum x was.

Leuk dat het weer zover is met je Β bosweekend! Ik wens je alvast heel veel plezier πŸ™‚

@pien, wat een geluk met het weer woensdagavond. Ik kan me voorstellen dat je het weinig hoopvol tegemoet zag.

De oplossing voor de vissen moest gezocht worden in de richting van een kinderopvang of kinderboerderij in de buurt van het bejaardenhuis, zodat die oudjes weer wat te zorgen hadden en de vissen met rust lieten πŸ˜‰

Ik moet zo weer naar de fysio en daarna heb ik nog een drukke dag voor de boeg. Ik heb een belletje staan, nog een belletje, ik moet een mailtje sturen, en ik moet verder met de challenge. De challenge duurt maar liefst 4 weken, @pien, en er komt elke dag veel denkwerk en veel actiewerk uit. Mijn hoofd tolt er van!

Fijne dag allemaal πŸ™‚

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond,
    @nlies, heb je vandaag de mihoenmevrouw nog gevonden πŸ˜‰
    Als ze nog steeds spoorloos was zal je mihoen toch moeten wachten tot na je spellenweekend.
    @nummerzoveel, 4 weken challenge 😱 dat is de moeite zeg!
    Maar dan kunnen wij jou natuurlijk na afloop ook van alles over sales vragen πŸ˜‰

Vandaag na mijn werk eerst een uur in de file gestaan om thuis te komen 😑 maar ik ben vanmiddag behoorlijk productief geweest.
    Ik heb een van de houten terrassen met groene zeep geschrobd zodat alle groene aanslag weg is en het beitsklaar is πŸ‘
    Mijn rug voelt hels en ik heb de blaren op mijn handen staan maar het is eindelijk eens een keer gedaan.
    Jammer genoeg zijn de weersverwachtingen gewijzigd en zou er dit weekend toch regen gaan vallen.
    Ik wacht het dus even af voor ik enthousiast ga beitsen πŸ€”
    Vanavond met man mee geweest naar de opticien om zijn lenzen te halen.
    Nou dat was een succes *NOT* 😀
    De meneer, waarmee man dacht dat hij een afspraak had, was er niet.
    Wel was er een mevrouw die volgens eigen zeggen ook “keigoed” kon uitleggen hoe man de lenzen in en uit moest doen, ook prima.
    Helaas bleek mevrouw toch niet zo keigoed te zijn…na 2 keer in en uit doen was er een lens verdwenen en mevrouw had geen idee waar hij gebleven was 🀬
    Resultaat..er moeten weer nieuwe lenzen besteld worden wat weer minimaal een week gaat duren.
    Mocht man nu ineens last van zijn ogen krijgen moet hij morgen naar een vervangende opticien/brillenmeneer want dan zit zijn lens toch nog ergens in zijn oog 😲

Morgen bij droog weer beitsen maar eerst eindelijk weer eens quality-time met man in de supermarkt πŸŽ‰πŸ€£

Moderator

vlaamsevink
    Participant

Geen losse lenzen voor mij, ben veel te bang om voortdurend m’n ogen aan te moeten raken. Het is waarschijnlijk iets dat je een beetje gewend moet worden, maar evengoed houd ik het gewoon bij een ouderwetse bril. πŸ™‚

Het is nog steeds druk hier, en als ik naar m’n laatste bericht kijk dan ben ik jullie nog steeds een beetje aan het verwaarlozen. πŸ™‚ Eerst eergisteren: vrijwilligerswerk.

Gisteren ben ik wezen overleggen over het schoolfotoproject, dat was weer gezellig al is het nog steeds niet helemaal duidelijk hoe we een en ander willen invullen.

Vandaag heb ik bij oma de heg gesnoeid. Dat duurde wat langer dan gedacht, onder meer omdat ik de elektriciteitskabel weer eens doormidden gesnoeid heb. πŸ™‚ Komt doordat dat ding ergens halverwege een uit z’n voegen gebarsten haag gehangen wordt waar hij helemaal in wegzinkt, en voor je het weet heb je die stomme kabel dus mee. Denk dat een heggenschaar op benzine eigenlijk beter zou zijn (hoewel dat vast niet zo milieuvriendelijk is).

Verder knutselen voor het goede doel is er de afgelopen dagen weer niet van gekomen, om over mijn eigen knutselprojecten nog maar te zwijgen!

dolfje
    Participant

Hallo allemaal,.

Even een berichtje uit het zonnige zuiden. Ik begrijp dat het in Nederland niet zo’n goed weer is geweest. Hier is het heet tot bloedheet. Nu zitten we aan de kust en hier is het frisser. Morgen is onze laatste volle dag en dinsdagavond vliegen we terug. We hebben ontzettend veel gezien en gedaan. Vandaag staat een dagje strand op de planning.

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allemaal,

@dolfje, leuk om even van je te horen! Geniet van de laatste twee dagen en het weer. Het is als het goed is warm als jullie terugkomen, en woensdag kans op 30 graden (en onweer).

@pien, heb je genoten van de quality time met man? Dat was inderdaad al een tijd geleden!

Nog een heel terras schrobben na een uur in de file: respect! Maar wel fijn dat het nu gedaan is. Kwam je nog aan beitsen toe? Zo niet, dan lijkt het vandaag goed weer ervoor te worden. Misschien kan jouw man dat β€œeven” doen terwijl jij aan het hondentrainen bent? Daar heb je volgens mij geen lenzen voor nodig πŸ˜‰

@vlaamsevink, wat doodeng met dat snoer! Kreeg je geen schok? Ik denk dat we allemaal graag een klein beetje milieu opofferen ter bescherming van jouw veiligheid en gezondheid!

En ja, je verwaarloost ons wel een beetje. Maar het is je vergeven hoor, met al die drukte πŸ™‚

Ik was gister weer eens in Amsterdam voor de kapper. Ik had echt mazzel, want ik vond een parkeerplek op de gracht vlak bij de kapper om de hoek, terwijl de regen met bakken uit de lucht kwam. Soms rij ik wel een half uur rondjes en sta ik uiteindelijk zeker 20 minuten lopen verderop, dus ik kon mijn geluk niet op. Ik had zelfs nog ruim tijd over voor een heerlijke kop cappuccino met een warm croissantje bij de buren van de kapper πŸ™‚

Verder staat echt alles in het teken van die challenge, die een stuk intensiever is dan ik had verwacht. Maar het is wel heel leerzaam en waardevol, ik merk dat er in mijn mindset wat verandert.

Voor vandaag heb ik nog geen vaststaand plan. Misschien ga ik wat in de tuin werken, ook om mijn hoofd goed leeg te maken. (En zo vlak voor de fysio is welΒ het beste moment daarvoor). Maar het kan ook zijn dat ik nog verder ga met de challenge, want daar wil ik eigenlijk ook nog wat voor uitwerken. Het huis moet eigenlijk ook nog gedaan worden, maar Mr Zoveel gaat vast nog stofzuigen en dat is voor nu goed genoeg.

Fijne zondag allemaal!

Viewing 19 posts - 401 through 419 (of 419 total)

You must be logged in to reply to this topic.