Stamtafel deel 7

Forums De Kantine Stamtafel deel 7

This topic contains 418 replies, has 7 voices, and was last updated by  NummerZoveel 18 hours, 12 minutes ago.

Viewing 25 posts - 101 through 125 (of 419 total)
  • Author

NummerZoveel
    Participant

Nou, hier wil het niet zo vlotten met de nachtrust. Puberpup maakte me wakker met kriebelende oortjes, die ik netjes heb schoongemaakt, maar hij bleef onrustig. Hij wilde niet slapen, maar ook niet knuffelen, niet naar buiten, niet eten/drinken… Na ca 3 kwartier aanklooien, lijkt hij nu weer te willen slapen, en ben ik klaarwakker.

@pien, wat een spannende toestanden bij jou! Gelukkig hebben ze die granaat nu weggehaald.

Puberpup leunde niet echt op tafel. Ik had er een snoepje neergelegd om hem naast de tafel te krijgen voor het perspectief. En die rook hij, maar durfde hij niet te pakken.

Succes morgen met de gordijnen ophalen. Vingers gekruist dat iedereen dan wat vlotter is 🙂

@dolfje, wat leuk dat jullie in elk geval van de belangrijkste tegenstanders hebben gewonnen 😉 Top 20 lijkt me toch ook niet verkeerd.

Wel ongezellig dat je het alleen moet vieren, maar dat lijkt me te verkiezen boven een onrustige nacht. Ik duim nog even door dat jullie morgen zo uitgeslapen en fit zijn dan het concert gaat lukken.

dolfje
    Participant

Dat was wel heel vroeg @NummerZoveel! Heb je nog kunnen slapen?

Ik heb vannacht ok geslapen, was alleen wel om 7.30 wakker. Toen is man op een gegeven moment in bed gaan liggen en ben ik opgestaan en hij ligt er nu nog. Hij is natuurlijk veeeeel zieker dan ik was 😉 Maar goed, vanavond dus eerst ergens wat eten en naar concert. Gaan met de bus want ik vind het steenkoud en dan weten we tenminste zeker dat we ook op tijd weer naar huis gaan.

NummerZoveel
    Participant

@dolfje, ja, ik ben weer in slaap gevallen en werd daarna pas om 10.00 uur wakker. Nu een “houten kop” van te lang slapen.

Het is inderdaad erg koud buiten. Het zonnetje schijnt hier, waardoor het wel lekker lijkt. Viel dat even tegen!

Sneu hoor, dat man het zo te pakken heeft. Maar als hij dan vanavond fit genoeg is, is dat ook wel weer fijn.

nlies
    Participant

Haha Nummerzoveel, nu snap ik waarom ik me jouw hond altijd kleiner voorstelde. Bij oortjes die schoongemaakt moeten worden denk ik aan een klein hondje, bij oren, zou ik automatisch al aan iets groters gedacht hebben. 🙂
    Direct boodschappen gaan doen, moet toch iets eten vanavond , morgen is er een feestje voor alle vrijwilligers van de gemeente, dus daar ga ik maar even heen, verder geen plannen

NummerZoveel
    Participant

@nlies, maar die oortjes zijn zo zacht als een knuffelbeer. Die kun je echt geen oren noemen 😉

Dat feestje klinkt gezellig. Leuk dat ze zoiets organiseren.

Hoe is het weer bij jullie? Hier hebben we vanmiddag sneeuw gehad. Weinig en nat, dus verder geen last van. Maar toch best gek zo, na al die warmere dagen.

nlies
    Participant

Aprilletje zoet,
    geeft nog wel eens een witte hoed.
    Zei mijn moeder vroeger wel eens,als het sneeuwde in april. Hier geen sneeuw maar het was wel koud

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond
    @dolfje, in de top 20 lijkt me een mooi resultaat er deden toch meer dan 50 teams mee?
    In ieder geval beter dan team man, misschien is hij daarom wel veeeel zieker
    Hopelijk heeft het gescheiden slapen bijgedragen aan het herstel van man en hebben jullie vanavond een gezellige avond gehad.
    @nummerzoveel, je was wel heel vroeg vanmorgen gelukkig heb je daarna nog wat kunnen slapen.
    Is je “houten kop” in de loop van de ochtend weer bijgetrokken
    Wordt Mr Zoveel ook wakker van puberpup of slaapt hij overal doorheen?
    Die spannende toestanden zijn aan mij geheel voorbij gegaan, ik las dat er een handgranaat was gevonden en hoorde de dag erop van de buurvrouw waar die was gevonden en dat hij al weer weg was…tot zover de spanning in mijn leven
    Hopelijk vannacht een ongestoorde nacht voor jullie.
    @nlies, de graafwerkzaamheden zijn bij mij in de buurt nog niet begonnen vandaar dat het me verbaasde dat de granaat uitgerekend hier is gevonden
    Ik woon meer jouw kant op, aan de kant waar nog geen (grote) nieuwbouw werkzaamheden zijn.
    Leuk dat er een feest voor de vrijwilligers wordt georganiseerd, is dat overdag of ga je er nachtwerk van maken

Vandaag toch nog wat quality-time met man kunnen hebben in de winkel, er waren nog een paar dingen die ik bij een andere supermarkt moest halen
    Vanmiddag de gordijnen gehaald en opgehangen maar dat viel wat tegen.
    Om de gordijnrails zit een vaste gordijnbak en het was heel lastig om de haken in de runners te krijgen, buiten dat liepen de runners ook niet heel soepel meer en heb ik de haken tot 3 keer toe moeten verstellen om de juiste lengte te krijgen
    Maar uiteindelijk is het gelukt en hangt alles zoals het behoort te hangen
    Ik vond het vandaag maar koud dus heb het buiten zijn beperkt tot het uitlaten van de honden, later in de middag heeft het welgeteld 2 minuten wat gesneeuwd.
    Morgen weer hondentraining en ik hoop op een iets minder gure wind.

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Aprilletje zoet, geeft nog wel eens een witte hoed. Zei mijn moeder vroeger wel eens,als het sneeuwde in april. Hier geen sneeuw maar het was wel koud

Mijn moeder zei “april doet wat hij wil”

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

vlaamsevink
    Participant

NummerZoveel, dat is een behoorlijk uit de kluiten gewassen hondje!

Het verhaal van behangpapier dat de hele bezetting meetrekt als je het verwijdert klinkt bekend. Hebben we twintig jaar geleden ook eens gehad in mijn toenmalige slaapkamer. Sterk spul, behangpapier. Heb eens een muur zien doorslaan waarbij op een bepaald ogenblik een aanzienlijke brok steen en cement in de lucht bleef zweven, alleen nog vasthangend aan de rest van de muur door het behangpapier!

Pien, zo’n chemisch ankerdinges ken ik niet! Heb er net even op gegoogeld, moet dat misschien eens wat nader bekijken. Dank voor de tip.

Paar dagen geleden had ik bij de doehetzelver ook een kassatreuzelaar. Hij wist de gegevens van zijn klantenkaart niet meer precies, en bleef maar suggesties doen aan de kassierster (geheel vruchteloos, eilaas). Nu moet je weten dat een klantenkaart bij de winkel in kwestie een korting oplevert van zegge en schrijven een halve procent. Dat is meteen ook de reden waarom ik daar geen klantenkaart heb, ik breng het niet op voor die paar centen weer een extra stuk plastiek in mijn portemonnee te steken. 🙂

Dolfje, hoera voor de goede prestatie van jullie team!

Vanavond naar een optreden geweest waar een vriendin aan meewerkte. Was wel leuk, maar het werd pas echt lollig toen ergens na de pauze een luide plof klonk en meteen daarna alle lichten uit gingen, op een paar waaklampjes na. Bleek dat in die buurt de elektriciteit was uitgevallen. Een paar muzikanten namen de gelegenheid te baat om op eigen initiatief een paar muziekjes te spelen, waarop gedanst werd door de volksdansgroep die door de panne zo bruusk onderbroken was. Enkele mensen uit het publiek vergezelden hen, en het geheel werd sfeervol en geïmproviseerd verlicht door mensen die met de lampjes van hun gsm begonnen te schijnen. Dat ging zo een minuut of tien door, maar toen van de elektriciteitsmaatschappij het bericht kwam dat het nog wel tot na middernacht kon duren voor de storing opgelost zou zijn, werd toch maar besloten om de avond te beëindigen. Op zo’n moment realiseer je je trouwens wel hoe goed veel dingen hier geregeld zijn – de elektriciteit zegt floep, maar er is dan wel voldoende noodstroom voorzien om mensen voldoende licht te bieden om zonder ongelukken naar buiten te komen, en de mensen van het theater wisten ook precies wat ze moesten doen. In zekere zin voor herhaling vatbaar dus. 🙂

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen,

Ik quote Prince altijd; “Sometimes it snows in April”. En vriezen doet het soms dus ook, want als ik nu naar buiten kijk is de wereld wit van de nachtvorst.

@pien, wat balen dat de gordijnen zoveel moeite kostten, maar wel fijn dat het uiteindelijk toch niet voor niets was.

Mr Zoveel slaapt tegenwoordig echt overal doorheen. Toen we elkaar leerden kennen was het net andersom; hij sliep heel licht en ik heel vast. Gek eigenlijk, hoe die dingen door de jaren heen kunnen veranderen.

Ik ga hard voor je duimen dat het vanmiddag droog blijft, windstil, en met een zonnetje.

@vlaamsevink, dat klinkt zeker als goed geregeld in het theater. Je hoort toch wel vaak dat er met dat soort dingen paniek uitbreekt, en dat lijkt me echt doodeng. Maar zoals jij het beschrijft was het alleen maar sfeerverhogend 🙂 Wel jammer dat de tent uiteindelijk alsnog ontruimd werd.

Ik heb een goede nacht gehad. Ik viel op tijd in slaap en was rond 7 uur wakker. Ik voel me nu een stuk fitter dan gister, want die “houten kop” ging niet meer weg.

Ik heb gister dus maar wat aangelummeld, en tussendoor af en toe wat onkruid getrokken in de tuin. Er staat zoveel tussen de klinkers, dat ik maar kleine stukjes opschiet. Maar dat geeft niet, alle beetjes helpen.

Ik heb gister ook maar eens een groentenkookboek gedownload, in het kader van de gezondere voornemens. Ik ben over het algemeen geen groentenfan, maar moet dat van mezelf toch echt meer gaan eten. Het boek biedt wel inspiratie om eens wat anders te proberen, dus ik ga zo een nieuw recept uitzoeken voor vanavond.

En misschien dat ik vandaag, als ik de moed kan vinden, ook de stad nog even in duik. Ik heb eigenlijk wat nette werkkleding nodig, maar ik
    vind het lastig om iets te vinden. Het is te kleurig of te saai, te kort of te lang, te strak of te wijd… het is gewoon allemaal net niet.

En dan ben ik ook nog eens te zwaar en van plan om af te vallen, dus ik wil er ook niet teveel aan uitgeven en ik vind bovendien niks leuk staan. Lastig!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne zondag!

dolfje
    Participant

Goedemorgen,

Lastig he @NummerZoveel om leuke kleding te vinden. Ik zit in hetzelfde schuitje, ook wat betreft afvallen dat lukt me niet echt.

@Pien er deden zelfs meer dan 100 teams mee! Ik hoop dat de wind tijdens je training meevalt vandaag.

@vlaamsevink dat is een aparte ervaring zo’n theater in het donker.

Hier geen plannen vandaag, man kijkt nu formule 1 en straks voetbal en ik ga boodschappen doen. Mijn hoest is minder maar heb hoofdpijn en man hoest verschrikkelijk. Dus dat is nog steeds niet fijn hier.

NummerZoveel
    Participant

Hier ook een man voor de buis, @dolfje. Was het jullie nog wel gelukt om gister een gezellige avond uit te hebben?

dolfje
    Participant

Hier ook een man voor de buis, @dolfje. Was het jullie nog wel gelukt om gister een gezellige avond uit te hebben?

Jawel, het was leuk maar zijn wel meteen toen het afgelopen was naar huis naar bed gegaan. Lagen er dus op tijd weer in.

NummerZoveel
    Participant

Wat fijn dat het toch nog gelukt was. En daarna vroeg naar bed is ook niks mis mee 🙂

Watje
    Participant

Ik dacht dat ik in Londen/Glasgow kou zou vatten maar ik doe het (ook) alvast tevoren. Zo’n verkoudheid met  licht zeurende hoofd- en keelpijn die de dropjes en pepermunt heel verleidelijk maakt. En de zaterdag passiever dan vooraf gedacht.

Ik moet mijn digiD nog heractiveren dus hoeveel de belastingdienst bijdraagt aan mijn droomreis weet ik nog niet precies.  Na Pasen maar weer eens aan een kasboek beginnen en vaker naar de andere supermarkten. Sparen voor ijsjes in Sydney 😉 Londen stikt van de gratis musea dat scheelt alvast 🙂

Onderschat nooit de kracht van internet

NummerZoveel
    Participant

Hè, wat vervelend @watje! Nu maar hopen dat je er dan ook voor Londen weer vanaf bent!

Niet te lang wachten met heractiveren hoor, want dan kun je weer overnieuw beginnen en gaat er weer dagen overheen.

dolfje
    Participant

Belastingafspraak hebben wij ook al staan,ben benieuwd of we wat terugkrijgen. Hebben vorig jaar onze hypotheek een stuk afgelost en veranderd dus voor hetzelfde geld moeten we betalen.

Man is nog steeds niet fit. Dus die pendelt tussen bed en bank vandaag en ik heb vooral zitten lezen.

Morgen een korte werkdag, een extra overleg en daarna moet ik een paar mensen bellen met wie ik een afspraak moet maken maar krijg ze niet te pakken. Als het morgen niet lukt stuur ik een e-mail of is dat raar?

vlaamsevink
    Participant

NummerZoveel, mooi dat je een goede nacht had. Vergis ik me, of horen we de laatste tijd wat minder over hele slechte nachten?

Dolfje, mailtje sturen lijkt me een normale actie hoor. 🙂

Vandaag eindelijk eens wat boeken die in de weg lagen naar een boekenruilplankje gebracht. Was lectuur die ik alweer een tijdje geleden van twee verschillende mensen gekregen had. Goed bedoeld hoor, maar ik heb al zo veel en de ruimte is zo beperkt dat ik met dat soort spontane giften niet altijd evenveel kan doen. Ik laat zoiets dan een paar maanden liggen omdat ik het zo ondankbaar vind het gegevene meteen weer weg te doen, maar uiteindelijk komt het er dan toch van.

Tussen de bedrijven door nog wat doorgeprutst aan het eerste Robbedoesdoosje, en ik ben er eindelijk zo ver mee dat het in de grondverf kan. Hieperdepiep… 🙂

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen,

@dolfje, hoe gaat het met jullie vandaag? Beiden naar het werk? Of toch een dagje uitzieken?

Ik vind mailen helemaal niet gek voor het maken van een afspraak.

@watje, en hoe ga jij vandaag? Al wat opgeknapt, hoop ik?

@vlaamsevink, doosje 1 van 40 schilderklaar! Joehoe!!! Welke kleur worden de doosjes?

En misschien kun je nog een 41e doosje maken voor het tijdelijk bewaren van de ongewenste cadeautjes?

Het slapen gaat hier nog altijd wisselend. In de nacht van vrijdag op zaterdag was het nog feest 🙂 Maar vannacht heb ik wederom doorgeslapen, dus dat is wel fijn.

@pien, was de training te doen gister?

@coolpack2, we hebben jou hier al even niet meer gezien. Gaat alles goed met je?

Ik moet zo weer uit de veren voor de fysio. En daarna ga ik aan de presentatie werken die donderdag af moet zijn.

Fijne dag allemaal!

dolfje
    Participant

Goedemorgen,

@NummerZoveel met mij gaat het ok, heb vandaag maar een paar uurtjes werk dus ben straks zo weer thuis. Man heeft zich net ziek gemeld en de huisarts gebeld. Die bellen straks terug. Bij hem klinkt het nog steeds niet goed.

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen!

Ik heb vannacht heel goed geslapen en ben pas net een half uurtje wakker. Wat een luxe!

@dolfje, hoe is het gister met man bij de huisarts gegaan? En hoe is het nu met jou?

Ik realiseerde me net dat ik voor vandaag  helemaal geen plannen heb, en op het huishouden na heb ik ook helemaal geen dringende acties open staan. Een heerlijk gevoel! Ik ga eerst maar even rustig wakker worden en dan zie ik daarna wel wat de dag me brengt. Fijne dag allemaal!

dolfje
    Participant

Met mij Mwah, heb niet heel best geslapen en heb hoofdpijn. Man is thuis gebleven en blijft morgen ook nog thuis.

vlaamsevink
    Participant

Het plan om gisteren eens wat meer te werken aan het Robbedoesdoosje werd enigszins doorkruisd door de Notre Dame, waar ik een paar uur lang met enige verbazing naar heb zitten kijken. Inmiddels lijkt het naar omstandigheden nogal mee te vallen, maar ik denk dat ze daar nu toch vertrokken zijn voor een restauratie van meerdere jaren. ‘t Is jammer! Ben er één keertje geweest, in 2009. Je zou denken dat ze nu veiligheidshalve een nieuw dakgebinte van staal zullen maken, maar ik heb er niet zo veel verstand van, dus misschien is dat wel een onzinnige suggestie. 🙂

Wat de kleur van de knutseldoosjes betreft: misschien moest ik maar eens van de gelegenheid gebruik maken om wat verfrestjes op te gebruiken. Heb de afgelopen weken al twee keer een verfpot opengetrokken waarvan de inhoud volkomen versteend bleek te zijn, en waarschijnlijk staan hier wel een aantal van die dingen plaats in te nemen terwijl ze inmiddels volkomen onbruikbaar zijn. Denk wel dat de meeste daarvan eigenlijk voor muren bedoeld zijn. Zou ik het aandurven om die domweg te gebruiken op hout? Moet misschien eens googelen wat het internet daarvan vindt. 🙂

De opnameszoekende soapfanaat waar ik het een tijdje geleden over had blijft een beetje doordrammen. Hij had recent (afgelopen week) weer wat verzoekjes. Die had ik zo lang geparkeerd want ik had het (voor mijn doen) druk en ik heb er nu ook weer niet zo heel erg veel zin in eindeloze hand- en spandiensten aan een ander te verlenen aan een ander wanneer het maar gaat om zoiets onbelangrijks als televisie, krijg ik vandaag alweer het derde mailtje in een paar dagen tijd, deze keer om te vragen waarom er geen antwoord komt en of hij dat alsnog kan krijgen, als het even kan binnen de twaalf uur. Rare jongen hoor…

Watje
    Participant

Heb berichten over NotreDame ook tijdje enigszins gevolgd gisteren. Ergens misschien blij dat ik nooit in Parijs ben geweest. Franse miljonairs slaan de handen ineen geloof ik, dat is dan wel weer mooi.

Vandaag en gister gingen de werkdagen wel redelijk. Morgen vertrek ik pas in de middag. Alsof ik bij het boeken al wist dat dat verstandig was 😉

@vlaamsevink Ik stel me zo voor dat je die doosjes uiteindelijk naast/op elkaar zet en dan kun je er een groter plaatje op schilderen zoals soms op de ruggen van een (strip)boekenverzameling. Je moet niet te snel de kans krijgen je te gaan vervelen he 😉

Onderschat nooit de kracht van internet

dolfje
    Participant

Er is al een hoop geld op gehaald voor de restauratie van de Norte Dame. Ik ben er wel geweest en  ook binnen en vond het mooi maar om nou verdrietig of geshockeerd te zijn nou nee. Zulke dingen gebeuren. Kan volgens mij de schilderijen  van afgebrande kerken en kastelen etc die in musea hangen niet op 2 handen tellen. Als je er woont is het anders maar dat heel Twitter vol staat met je suis Notre dame vind ik echt nergens op slaan.

Viewing 25 posts - 101 through 125 (of 419 total)

You must be logged in to reply to this topic.