Stamtafel deel 7

Forums De Kantine Stamtafel deel 7

This topic contains 316 replies, has 7 voices, and was last updated by  dolfje 48 minutes ago.

Viewing 25 posts - 151 through 175 (of 317 total)
  • Author

NummerZoveel
    Participant

Slaap is echt zo belangrijk, @dolfje. Je hele systeem gaat onderuit als je tekort slaapt. En dan is gezellig toch echt ondergeschikt aan gezondheid, vind ik.

Misschien moeten we een motivatietopic aanmaken voor die kilo’s. Ik moet ook nodig, maar stel het elke keer uit als ik verstandige keuzes moet maken.

Watje
    Participant

Ik had me wel in wat musea verdiept, maar laat ze allemaal links liggen met dit weer 🙂

Gisteren oa st James ‘s park en Hydepark, vandaag kwam ik elders wat stukjes park tegen.

Paasweekend: blijkbaar goed moment om zowel Circle (geel) als District (groen) uit de dienstregeling te halen…… Nou ja met wat omwegen – want had de aankondiging gezien gisteren maar vanochtend alweer compleet vergeten – kwam ik nog wel overal.

Harry Potter 9 3/4 ook gevonden. Lange rij voor het fotomoment (half bagagekarretje tegen in de muur) en iets kortere rij voor de winkel. Ben in geen van beide rijen gaan staan..

Onderschat nooit de kracht van internet

vlaamsevink
    Participant

NummerZoveel, het is inderdaad mevrouw Helwegen hoor. 🙂 Wikipedia leert ons dat het een ‘mediapersoonlijkheid’ is, maar slaagt er verder niet echt in duidelijk te maken op welke bijzondere verdiensten die status gestoeld zou zijn. Maar ik kende haar toch maar (op de naam na dan).

Dolfje, we duimen voor een leuke dienstroosterverandering! Denk je dat een andere collega bereid zal zijn die vrijdagavond voor zijn of haar rekening te nemen?

Verder: ik sliep pakweg tien jaar geleden een stuk beter door dan nu, als ik het goed begrijp is iets dergelijks bij jou ook aan de hand. Tja, ‘t is in ieder geval vervelend…

Weer braaf verder geknutseld, het tweede kistje heeft inmiddels een deksel. Doordat ik de afgelopen twee dagen bezig geweest ben aan de ruwbouw van kistje 2 (dat vind ik het minst leuke werk) ben ik overigens niet verder toegekomen aan het afwerken van kistje nummer 1. Dat zouden we binnenkort eens recht moeten proberen te zetten…

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen,

De dag begint weer stralend 🙂 en ik heb redelijk geslapen. Wat kort en ik wordt wat stijf wakker doordat ik niet helemaal goed lig (met puberpup vlak naast me), maar verder wel OK.

@watje, je hebt groot gelijk dat je lekker buiten bent met dit weer. Zonde om dan hele dagen in musea door te brengen. Wel balen van die twee dichte metrolijnen, maar wie weet brengt dat je nog op onverwachte en toch interessante plekken. Wel echt superfijn dat je het zo getroffen hebt met het weer!

@vlaamsevink, Marijke Helwegen was ambassadrice voor de plastische chirurgie. Geen idee voor wie ze precies werkte, maar ze promootte het.

Als je het maken van de kistjes niet zo leuk vindt, dan vind ik het dapper dat je er toch zoveel wil maken!

Bij jou zijn de slaapproblemen denk ik wel het ernstigst, @vlaamsevink, omdat het jouw leven echt ontregelt.

Ik heb zelf gemerkt dat mijn slaap door de jaren heen erg is veranderd. Ik slaap nu korter, lichter en regelmatig slechter dan voorheen, maar ik kan een slechte nacht nu wel veel beter hebben. En bij mijn man is dat juist precies andersom. Maar ook om me heen hoor ik best veel dat mensen veranderende slaappatronen en -behoeften hebben, dus dat is misschien wel heel normaal en natuurlijk? Er lijkt alleen niet zoveel voor nodig om zo’n verandering uit de bocht te laten vliegen, en dan ontstaan er wel serieuze slaapproblemen, waar vaak heel moeilijk of zelfs niet meer vanaf te komen is.

Maar genoeg gefilosofeerd, het is weer de hoogste tijd voor een sprintje met de container, geeft mijn telefoon net door. Ik hoor nog geen vuilniswagen in de verte, dus ik kan deze keer eerst iets fatsoenlijks aantrekken voor de gelegenheid! 😉

Fijne dag allemaal!

dolfje
    Participant

Goedemorgen,

@vlaamsevink er is wel een collega die meer uren zou willen werken maar ik weet niet of dat op de vrijdagavond gaat lukken. Al vind ik dat ik voorrang moet krijgen want werk er langer. En er wordt een nieuw iemand aangenomen.

Man hoest nog steeds verschrikkelijk, het houdt maar niet op bij hem.

Straks naar de bouwmarkt en boodschappen doen, verder geen plannen vandaag. Morgen brunchen bij schoonouders en daarna even op terras. Maandag wil ik verder met de slaapkamer leegruimen voor onze schilder werkzaamheden volgende week.

NummerZoveel
    Participant

Fijn dat jullie een rustig lang weekend in het vooruitzicht hebben, @dolfje. Hopelijk doet dat wonderen voor het herstel van jouw man.

Hier ook helemaal nog geen plannen. Ik wilde vandaag eigenlijk kleding shoppen, maar toen ik dat plan met man deelde gister, zei hij “Weet je dat wel zeker, zo met de hitte en in de Paasdrukte?” En hij heeft natuurlijk helemaal gelijk, daar zou ik zwaar chagrijnig van worden. Niet doen dus maar!

nlies
    Participant

Hallo, ik ben er nog wel, maar vooral in de zon nu, Ben weer fanatiek aan het lezen gegaan, en dan loop ik soms langs de bijkeuken en dan denk ik: Oja, moet ook nog opgeruimd worden, en meer van die klussen. Maar goed, de lucht ziet nog blauw van de dagen.
    fijne dagen iedereen

NummerZoveel
    Participant

Het was ook echt heerlijk buiten vandaag, @nlies!

Ik ben met de hogedrukreiniger aan de slag gegaan. Wat had ik nou toch ook weer gezegd over rustig aan doen en goed op mijn lijf passen 🙁 Ik ben echt gebroken! Maar… beide terrassen en mijn tuinmeubilair zijn wel weer heerlijk schoon. Of nou ja, schoon… dat was het totdat Mr Zoveel besloot om dan ook meteen de voegen maar weer eens opnieuw in te wassen, dus het grote terras ligt nu vol zand.

Watje
    Participant

Freddie tribute op Skyone , heb ik wat te doen 8-10pm UKtijd

NummerZoveel
    Participant

Leuk dat Freddie ook nog op tv was, @Watje. Je valt echt in de prijzen deze trip, en dat is je enorm gegund!

dolfje
    Participant

Ik was vannacht helaas weer een paar keer wakker.

Laat de bijkeuken maar de bijkeuken zijn  @nlies, nu lekker van het weer genieten.

@NummerZoveel had je niet beter je man de hoge druk reiniger in handen kunnen geven?

Fijne zondag allemaal

NummerZoveel
    Participant

Dat was inderdaad beter geweest, @dolfje.

Hier ook een slechte nacht gehad. Puberpup heeft gister een gespleten nagel opgelopen waar hij veel last van had. Hij heeft me to 3x toe wakker gemaakt. Maar even kijken hoe dat vandaag verder gaat, want zonodig wordt het een ritje naar de dierenarts.

Watje
    Participant

Garfunkel was weer GOED ! En zijn zoon deed ook weer mee. Happy Easter & good night Glasgow.

Boxer, bridge, sound, bright eyes en nog meer. Naar mijn idee minder anekdotes dan in Amsterdam en Berlijn en dus meer liedjes.

vlaamsevink
    Participant

Watje, is het niet vrij uitzonderlijk dat er verschil zit tussen de shows op de diverse locaties? Ik zou denken dat muzikanten die internationaal touren meestal een vaste lijst nummers hebben die ze braafjes afwerken. Maar misschien vergis ik me. Ach, dat geeft reislustige fans in elke stad weer een iets andere ervaring. 😉

NummerZoveel, jij laat je elke keer weer vangen, geloof ik. Op voorhand zeggen dat je het rustig aan gaat doen omdat dat beter is, om dan een dag later te schrijven dat je toch maar even dit of dat gedaan hebt. 🙂

Vandaag beetje geknutseld aan tijdschriftkistje nummer twee, maar verder niet zo heel veel van betekenis uitgevoerd. Toevallig ‘s avonds op de computer foto’s tegengekomen die ik tien jaar geleden gemaakt heb in Parijs, waaronder ook enkele tientallen van de Notre-Dame. Blijkt dat ik een decennium geleden nog heb staan kijken naar die houten balken waar de klokken aan zijn opgehangen, en waarvan vorige week even gevreesd werd dat die in vlammen zouden opgaan.

dolfje
    Participant

Echt ik vraag me af met wat voor vent ik getrouwd ben. Hij is gvd weer vergeten zijn wekker uit te zetten die dus om 7.15 af ging. En ik sliep nog en kan dus nu de slaap niet meer vatten. Het lijkt wel een kind wat ik alles moet voorkauwen want zelf vooruit denken zit er niet in.

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allemaal,

@dolfje, de frustratie spat van je bericht. En dat begrijp ik heel goed! Kun je eindelijk een keer goed uitslapen… wat ontzettend balen zeg. Dikke virtuele knuffel voor jou.

@Vlaamsevink, wat leuk dat je die foto’s nog hebt. Die worden dan wel extra speciaal.

En over internationale artiesten en shows; sommige zijn idd erg strak geregisseerd tot overal exact dezelfde grapjes aan toe. Maar er waren/zijn ook artiesten die zich niet in een programma laten dringen. Prince was daar ook een goed voorbeeld van; die deed altijd gewoon waar hij zin in had, dus dat was ook altijd weer een totaal andere beleving. 🙂

@watje, gaaf hoor, dat je zo’n mooie show en dus een fijne avond hebt gehad! En ook allemaal meezingers, zo heerlijk! Je bent dus niet voor niks dat hele eind gereisd 😉

Ik heb redelijk geslapen met slechts 1 onderbreking van puber die nog wat aandacht wilde. Voor vandaag heb ik, net als gister, verder geen plannen (nee, nu echt niet, @vlaamsevink 😉 ).

dolfje
    Participant

En misschien was ik toch wel vrij snel wakker geworden maar dan was dat uit mezelf geweest. Dit is zo irritant.

NummerZoveel
    Participant

Ja, dat is het ook. En vooral omdat het ook zo onnodig is! Maar probeer het evengoed niet je dag te laten verpesten, @dolfje.

dolfje
    Participant

We zijn begonnen met de slaapkamer te slopen, de plinten en onderplinten eraf, en een hoop stucwerk wat er mee afkomt. Dus weer dichtsmeren. En we hebben besloten dat we een andere kast willen, deze is 2,36 meter hoog en dat is irritant want stof verzamelt er bovenop en erachter en je krijgt het niet weg. We willen nu een iets lagere,iets minder diepe kast en wat lichter. Dit is zo massief. Zo denk je “ even” de slaapkamer te schilderen voor het nieuwe bed komt.. Kasten op marktplaats gezet, hopelijk kan iemand ze deze week ophalen. .

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedemiddag
    Ik heb een paar drukke dagen achter de rug dus ik loop wat achter met het bijlezen van al jullie bezigheden.
    @watje, man wilde vast vroeg beginnen met het strippen van de slaapkamer vandaar die wekker
    Hebben jullie al een nieuwe kast uitgezocht of wacht je tot deze weg is?
    Het “even” schilderen lijkt toch uit te monden in een complete slaapkamer make-over.
    Heb je wel voldoende tijd om dat te doen of staat overmorgen je nieuwe bed ineens in de
    woonkamer
    @nummerzoveel, wat een akelig nieuws van de mede fysio bezoeker weet je inmiddels hoe het met hem gesteld is?
    Je doet gelukkig wel rustig aan
    Ik mag toch wel hopen dat mr.Zoveel het zand zelf van de stoepen veegt, ik heb gemerkt dat vegen echt funest voor mijn rug is en dat zal bij jou dan nog wel een graadje erger zijn.
    Hoe is het met puberpup zijn nageltjes
    @watje, jij vermaakt je daar uitstekend ben je nog wel van plan om naar huis terug te keren
    @vlaamsevink, Marijke Helwegen “ken” ik ook wel maar mocht ik me ooit tot de plastisch chirurg wenden was mijn bedoeling het iets subtieler te laten doen
    Je tijdschrift kistjes vragen wel veel tijd, zou je geen alternatief kunnen vinden (verpakkingsmateriaal van een of ander product?) dat zou een hele hoop tijd schelen.
    @nlies, je kan beter nog even genieten van de zon woensdag is het vroeg genoeg om de bijkeuken in de duiken (of donderdag, of vrijdag, of…)

Wij hadden het afgelopen weekend wat bezoeken en een verjaardag op de agenda staan.
    Daarnaast ga ik gestaag door in de voortuin (wat ik echt ontzettend beu ben )
    Vandaag ontkwam ik er niet aan om ook in huis wat te ondernemen, ik moet morgen weer werken en laat graag een enigszins opgeruimd huis achter.
    Man heeft vandaag een nieuw tafelblad voor op de buitencommode gemaakt wat ik deze week nog wil aflakken.
    Nu staat er eindelijk een quiche in de over, met dank aan @dolfje , dus ik stop onderhand met mijn bezigheden in en rondom huis en ga eten.

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

Watje
    Participant

Het is dat ik morgen naar de tandarts moet…

Een plaatsreservering voor de terugweg was niet gelukt, ik en vele anderen waren afhankelijk van de ‘available seats’ , gelukkig vond ik zo’n plek in trein twee. Paar haltes verder was mijn plek wel gereserveerd, maar de persoon kwam niet opdagen. Ik hoefde dus niet alsnog in het gangpad te gaan staan. Weer een ervaring rijker 😉

NummerZoveel
    Participant

Goedemorgen allen,

Dat klinkt alsof de snelle verfbeurt nog een behoorlijk project is geworden, @dolfje.

Als die 2,36m hoog bij Pax-kasten hoort, dan raak je ze vast snel kwijt.

@pien, jij hebt dus ook weer niet stilgezeten. Op hoeveel onkruid-vuilniszakken staat de teller nu?

En wat voor quiche had je gemaakt? Smaakte het?

Vegen doet Mr Zoveel inderdaad. Ik heb sinds zaterdag weinig meer kunnen doen 🙁

Puberpup zijn nagel gaat beter. Toen hij gister sliep, kon ik er snel een stukje van afknippen, en sindsdien zit hij er ook niet meer aan. Ik hou uiteraard wel goed in de gaten of het niet verder scheurt of gaat ontsteken. Omdat hij heel fel van zich afbijt (ook bij mij), kan de dierenarts dit alleen behandelen onder narcose, dus zo lang dat niet hoeft…

@watje, wat een geluk dat je toch nog een plekje vond en zelfs kon blijven zitten. Anders duurt zo’n reis wel heel erg lang.

Ik moet me zo maar eens gaan aankleden. Ik heb over een uurtje een telefonisch overleg en vanmiddag komen mijn ouders langs. De buurvrouw kwam me laatst vertellen dat er twee dakpannen missen aan de kant van ons dak die wij zelfs niet kunnen zien, dus dat komt stiefpapa hopelijk oplossen.

Fijne dag allemaal!

dolfje
    Participant

Fijn dat het met de nagel van puperpup beter gaat @NummerZoveel! De kast is geen pax maar hopen, een voorloper ervan.

Gelukkig had je plaats @Watje!

Nu zijn we, vooral man eigenlijk, aan het puzzelen hoe groot de nieuwe kast dan wel mag/ kan zijn. Ik wil hem dus wat lager, ook uit ruimtelijk oogpunt. Kan dus in de toekomst mijn boeken nergens kwijt maar een goede reden om te gaan ruimen en misschien wat verkopen maar dat is later zorg.

Vooralsnog wordt er niet geboden op de oude kast. En ik wil die echt eerst weg voor we een nieuwe gaan bestellen.

Pien
    Moderator
    Topic Starter

Goedenavond
    @watje, mooi dat je terugreis voorspoedig en zittend is verlopen.
    Is je bezoek aan de tandarts net zo succesvol geweest?
    @nummerzoveel, fijn dat het met puberpup zijn nagel beter gaat.
    Heeft stiefpapa het dakpan probleem op kunnen lossen?
    ik had een ham-prei quiche gemaakt ik had alleen bakpapier in de vorm gedaan waardoor de bodem niet echt krokant was, gelukkig was de smaak er niet minder door.
    De teller van de onkruid-zakken is geëindigd op 13 en daar blijft het (wat betreft de voortuin) bij ik heb vandaag het laatste stuk gedaan
    Als het mee zit haalt zoon deze week alle zakken op.
    Ik zal in het tuin topic een voor en na sfeer impressie plaatsen
    @dolfje, hopelijk komt er snel een koper voor je kast zodat je een nieuwe uit kunt zoeken.
    Als de kast lager wordt kun je dan je boeken er niet bovenop zetten?

Vandaag eerst gewerkt om vervolgens weer de voortuin in de kruipen.
    Tussendoor snel gekookt en na het eten het laatste stuk voortuin onkruidvrij gemaakt
    De planning is dat er dit weekend alvast worteldoek ingaat zodat ik over 2 weken niet weer een rimboe heb staan.
    Deze week ook druppelslangen bestellen om door de voortuin heen te leggen en dan kan er boomschors overheen.
    Morgenochtend een paar uurtjes werken en daarna moet ik eerst hondenvlees halen.
    Morgenmiddag wil ik het door man gemaakte commodeblad voor de eerste keer lakken.

Moderator
    Vragen? Problemen? --> mods@sayswho.nl

Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

vlaamsevink
    Participant

Pien, hopelijk ben je snel klaar in de tuin, als je er niet zo veel zin in hebt lijkt zoiets me al snel een hele klus.

Ik heb wel wat rondgekeken naar opslagmogelijkheden voor tijdschriften die ik niet zelf hoefde te maken, maar ik vond niet echt iets wat voldeed (tenzij ik er heel veel geld aan wilde geven). Dus… 🙂

Watje, wat een geluk met die trein!

Het lijken een paar drukkere daagjes te worden hier. Vandaag heb ik maar een matineevoorstelling overgeslagen waar ik een kaartje voor gekocht had. Dat deed ik inmiddels alweer een klein jaar geleden, en het slapen is er sindsdien niet op vooruitgegaan, zullen we maar zeggen. Achteraf bekeken was ik blij toe, want er dienden zich mailsgewijs twee zaken aan waar ik niet onderuit kan of wil: morgen hoop ik een babbeltje te doen met een docente over mijn plotse belangstelling voor foto’s van mijn oude campus, en vrijdag moet ik naar de arbeidsbemiddeling. Om tien uur ‘s ochtends. Dat betekent dus wakker blijven tot dat achter de rug is en dan hopelijk tot etenstijd wat slapen. Beetje jammer, is dan toch een dag die je kwijt bent. En dan heb ik verder overmorgen nog het vrijwilligerswerk, en normaal gezien is er dan zaterdag nog een klein feestje bij iemand die verhuisd is. Het had wel wat meer gespreid mogen zijn…

Viewing 25 posts - 151 through 175 (of 317 total)

You must be logged in to reply to this topic.